راه‌اندازی نقشه‌ی تعاملی مایکروسافت برای ردیابی کووید ۱۹

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم بینگ مایکروسافت برای ارائه‌ی اطلاعات در مورد انتشار کروناویروس (COVID-19)، نقشه‌ی تعاملی راه‌اندازی کرده است. این نقشه تمام جهان را پوشش می‌دهد.
تبلیغات

اکنون که جهان با گسترش و همه‌گیری کروناویروس دست‌وپنجه نرم می‌کند، شرکت‌ها برای ساختن ابزارهای آگاهی مردم در تلاش هستند. امروز نیز مایکروسافت با راه‌اندازی داشبوردی زنده، درباره‌ی شیوع COVID-19، آمار و اطلاعات بیشتری به کاربر ارائه می‌دهد و با این نقشه به‌نوعی می‌توان تمام جهان را ردیابی کرد.

Michael Schechter مدیر کل رشد و توزیع بینگ در مایکروسافت گفت در هفته‌ی گذشته افراد زیادی از تیم بینگ، از طریق دورکاری اطلاعات معتبر را جمع‌آوری کردند و یک منبع خبری بر پایه‌ی نقشه‌ی بینگ ایجاد کردند. نتایج این تلاش وب‌سایت bing.com/covid است که اکنون در دسترس همگان قرار دارد. با مراجعه به این سایت اطلاعات کاملی از آمار مبتلایان، بهبودی‌ها و مرگ‌ومیر ارائه می‌گردد.

bing and covis19/بینگ و کروناویروس

مایکروسافت می‌گوید اطلاعات این وب‌سایت از طریق سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC)، مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (ECDC) و ویکی‌پدیا به‌روز می‌شود. مایکروسافت نگفته است که این اطلاعات چند دفعه در روز به‌روزرسانی می‌شوند؛ اما با مراجعه به سایت متوجه شدیم که آمار و اطلاعات این سایت با آمار و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی (WHO) همخوانی دارد. با کلیک روی هر کشور اطلاعات و آمار آن کشور برای شما نمایان می‌شود؛ همچنین پیوندهایی به اخبار و فیلم‌های مربوط به این همه‌گیری نیز ارائه می‌شود. ناگفته نماند که در این پرتال همه‌ی ایالت‌های آمریکا پوشش داده می‌شود.

اما به‌نظرمی‌رسد ردیاب COVID-19 مایکروسافت در جستجوی اخبار مشکل دارد. به‌عنوان مثال، هنگامی که سعی کردیم اخبار شیوع کروناویروس در کشور انگستان را بررسی کنیم، یکی از گزارش‌ها مربوط به فرانسه و اسپانیا بود. جالب‎تر اینکه یک خبر بسیار قدیمی و مربوط به ۲۴ ژانویه با این تیتر «هنوز هیچ موردی از کروناویروس در انگلستان ثابت نشده است» به چشمان خورد؛ حال اینکه در ۲۴ ژانویه، ۱۳۹۱ مورد در انگلستان شناسایی شده بودند.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که به‌دنبال تأمین منابع اطلاعاتی درباره‌ی همه‌گیری کروناویروس است. گوگل اعلام کرد که درحال راه‌اندازی وب‌سایتی در زمینه‌ی شیوع بیماری، چگونگی جلوگیری از گسترش آن و پیوند با منابع محلی است. همچنین از طریق صفحه‌ی اصلی یوتیوب و گوگل‌مپ اطلاعاتی درباره‌ی کروناویروس منتشر ‌می‌کند. علاوه براین، گوگل وب‌سایت غربالگری کروناویروس را راه‌اندازی کرد که هم‌اکنون در دسترس مردم محدوده‌ی کالیفرنیا است. 

وب‌سایت گوگل توسط Verily پشتیبانی می‌شود. این شرکت وابسته به آلفابت است که روی خدمات مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد. رئیس جمهور آمریکا درباره‌ی راه‌اندازی این وب‌سایت گفت که بیش از ۱۷۰۰ مهندس در حال کار روی وب‌سایت هستند.

COVID-19 اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ از چین آغاز شد؛ اکنون بیش از ۱۸۰/۰۰۰ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میزان بیش از ۷۰۰۰ نفر جان‌باخته‌اند. همچنین بیش از ۷۸/۵۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. اوایل این هفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسماْ بیماری COVID-19 را به‌عنوان همه‌گیری جهانی اعلام کرد. آخرین بازی که یک بیماری همه‌گیری جهانی اعلام شد در سال ۲۰۰۹ بود. ویروس سال ۲۰۰۹ آنفلوانزا H1N1 بود.

bing and covis19/بینگ و کروناویروس

 اگر نگاهی به کشورهایی مانند چین و کره‌جنوبی بیندازید، خواهید دید که تعداد بهبودی نسبت به مبتلایان و مرگ‌ومیر رشد داشته است. البته چین و کره‌ی جنوبی کشورهایی هستند که برای مدت طولانی با این بیماری دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.

طبق گفته‌ی مرکز منابع کروناویروس دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، بیشتر افرادی که به‌طور خفیف دچار بیماری COVID-19 می‌شوند، طی یک تا دوهفته بهبود می‌یابند. درحالی‌که موارد شدیدتر ممکن است تا شش هفته بیمار را درگیر کند. این آمار ممکن است تغییر کند. چرا که هر روز اطلاعات بیشتری درباره‌ی این بیماری کسب می‌شود.

در نهایت مطابق آمار نقشه‌ی بینگ در ایران ۱۴/۹۹۱ نفر شناسایی شده‌اند. از این تعداد ۴۵۹۰ نفر بهبود یافته‌اند و متاسفانه تاکنون ۸۵۳ نفر فوتی داشته‌ایم.

دیدگاه شما چیست؟ آینده‌ی جهان در مقابل کروناویروس را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات