همراه‌کارت درباره کارت به کارت توضیح می‌دهد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله، همراه کارت قصد دارد تمامی روش‌های انتقال وجه کارت به کارت را به شما معرفی کند.
تبلیغات

امروزه افراد برای انجام کارهای روزانه خود مانند خدمات بانکی و پرداختی به دنبال راه‌های راحت و سریع هستند، به‌طوری‌که خیلی از افراد تمایل دارند که بسیاری از آن‌ها را به‌صورت اینترنتی انجام دهند. یکی از کارهای روزانه که همه با آن سر و کار دارند، کارت به کارت یا همان انتقال پول از کارتی به کارت دیگر است که روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

۱-  انجام کارت به کارت با مراجعه به شعب بانکی

این روش، یکی از قدیمی‌ترین راه‌های انتقال پول بین حساب‌هاست. بعد از اینکه به بانک مراجعه کردید، به‌منظور احراز هویت باید کارت ملی و کارت‌بانکی خود را به همراه داشته باشید. سقف انتقال وجه در این مورد، ۱۵ میلیون تومان است که ۵ برابر سقف کارت به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز است. کارمزدی که برای این عملیات از حساب شما کسر می‌شود بستگی به مبلغ انتقالی دارد که برای مبالغ زیر ۱ میلیون تومان، ۵۰۰ تومان و برای هر یک‌میلیون تومان بیشتر، مبلغ ۲۰۰ تومان به میزان کارمزد اضافه می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال برای انتقال ۱۵ میلیون تومان، مبلغ کارمزد ۳۳۰۰ تومان خواهد بود.

۲-  کارت به کارت از طریق دستگاه خودپرداز

از رایج‌ترین و معمول‌ترین روش‌های انتقال وجه، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) است. سقف انتقال پول در این روش ۳ میلیون تومان است و کارمزد کارت به کارت نیز برای مبالغ کمتر از ۱ میلیون تومان، ۵۰۰ تومان، بین ۱ تا ۲ میلیون تومان، ۷۰۰ تومان و برای مبالغ بین ۲ تا ۳ میلیون تومان‌ هم کارمزد انتقال پول، ۹۰۰ تومان خواهد بود.

همراه کارت

۳ - کارت به کارت با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت

اپلیکیشن‌های مالی و پرداختی، راه دیگری برای کارت به کارت هستند که به دلیل سادگی، سرعت و امنیت خوبی که دارند، روزبه‌روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، همراه‌کارت است که در حال حاضر با استفاده از آن می‌توانید از مبدأ ۳۰ بانک کارت به کارت کنید.

 برای مثال می‌توانید انتقال وجه بانک ملی، ملت، تجارت، صادارت، سپه، پاسارگاد و سایر بانک‌ها را انجام دهید. برای دانلود آخرین نسخه این اپلیکیشن می‌توانید به وب‌سایت همراه کارت به آدرس https://hamrahcard.ir/ مراجعه کنید.

در این برنامه با واردکردن اطلاعات کارت بانکی خود که شامل شماره ۱۶ رقمی کارت، رمز دوم پویا، cvv2 و تاریخ انقضا می شود، می‌توانید عملیات کارت به کارت را به‌صورت اینترنتی با موبایل خود انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته‌شده، سایر تراکنش‌های مالی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، استعلام و پرداخت قبوض مختلف مانند استعلام قبض گاز، پرداخت جریمه رانندگی و ... را هم می‌توان انجام داد.

۴-  نصب اپلیکیشن‌های بانکی

با نصب برنامه‌های همراه بانک هم می‌توان کارت به کارت کرد. کارمزد و سقف انتقال وجه در این روش، مانند استفاده از خودپرداز است. اپلیکیشن‌های همراه بانک را می‌توانید از سایت‌های بانک‌های مربوطه دانلود کنید و یا به شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

۵-  کارت به کارت از طریق سایت بانک‌ها

در این روش می‌توانید به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و با واردکردن اطلاعات کارت خود مثل CVV۲، رمز دوم، تاریخ انقضا و شماره کارت مبدأ و مقصد، عملیات انتقال وجه را انجام دهید. در صورتی‌ که آدرس بانک خود را نمی‌دانید، به‌سادگی آن را در گوگل جستجو کنید.

۶-  کارت به کارت با کد USSD

حتی با استفاده از کدهای USSD هم می‌توان کارت به کارت کرد. شما با سیم‌کارت‌های ایرانسل، همراه اول و ... می‌توانید این کدها را شماره‌گیری کنید که هر بانک معمولاً کد مخصوص به خود را دارد؛ اما برخی از بانک‌ها از این سرویس استفاده نمی‌کنند و دلیل آن‌هم وجود مشکلات امنیتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات