مایکروسافت در صدر نوآورترین شرکت‌های سال در حوزه خدمات اداری

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی فست کمپانی طبق سنت هرساله نوآورترین شرکت‌های جهان را معرفی کرده است. در فهرست امسال، مایکروسافت توانسته است در بخش خدمات اداری لقب نوآورترین شرکت را به دست آورد.
تبلیغات

مجله‌ی فست کمپانی (Fast Company) هرساله فهرستی از نوآورترین شرکت‌های جهان را معرفی می‌کند. در فهرست امسال این رسانه، مایکروسافت موفق شده است در دسته‌ی خدمات اداری، نوآورترین شرکت سال لقب بگیرد. این مطلب به‌طور ویژه به موفقیت سرویس مایکروسافت تیمز برمی‌گردد. Fast Company دراین‌باره گفته است:

زیر سؤال بردن سلطه‌ی مایکروسافت بر بخش ارتباطات اداری کار بسیار دشواری است. نرم‌افزار مایکروسافت تیمز بیش از ۲۰ میلیون کاربر روزانه دارد و ۹۱ شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر آمریکا از این پلتفرم استفاده می‌کنند. سال گذشته شاهد بهبودهایی در زمینه‌ی تلفیق هوش مصنوعی در این پلتفرم و اضافه‌ شدن ابزارهایی ویژه‌ی کارمندان خدمات خط مقدم (کسانی که به‌صورت رودررو با مردم سروکار دارند نظیر پزشکان یا کارکنان بخش خدمات) بودیم.

اعطای این رتبه به مایکروسافت به‌مثابه تحقیری شدید برای اسلک به شمار می‌رود. پلتفرم این شرکت رقیب اصلی مایکروسافت تیمز به حساب می‌آید. با وجود استقبال اسلک از ورود مایکروسافت به عرصه‌ی پیام‌رسان‌های مشاغل در سال ۲۰۱۶، این اواخر رابطه‌ی میان این دو شرکت به طرز روزافزونی رو به وخامت گذاشته است. اسلک این روزها، مایکروسافت را به «رفتار غیر منصفانه » متهم می‌کند و آن‌ را به خاطر اقدامات ضدرقابتی و انحصارطلبانه به شکایت رسمی تهدید می‌کند.

مایکروسافت با اقدامی که پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ انجام داد توانسته است وجهه‌ی خوبی برای محصول خود دست‌وپا کند. این شرکت در پاسخ به شیوع این بیماری ویژگی‌های متعددی از نسخه‌ی پرمیوم مایکروسافت تیمز را به‌طور رایگان در دسترس شرکت‌ها قرار داده است تا حتی کارکنان شرکت‌های کوچک نیز بتوانند به‌راحتی از خانه کار کنند و بدین ترتیب از احتمال قرار گرفتن آن‌ها در معرض ویروس کرونا کاسته شود.

این نخستین باری نیست که پلتفرم مایکروسافت تیمز موردستایش قرار می‌گیرد. سال گذشته نیز در کنفرانس Enterprise Connect، پیام‌رسان تیمز برای دومین سال متوالی عنوان برترین پلتفرم از آن خود کرد. رویداد مذکور بر راهکارهای ارتباطی در شرکت‌ها تمرکز دارد.

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که از ۱۰۰ شرکت بزرگ ایالات‌متحده، ۹۱ شرکت برای مکاتبات درون‌سازمانی از پلتفرم تیمز استفاده می‌کنند. طبق ادعای مایکروسافت، به دنبال توصیه‌های اخیر شرکت‌ها به کارکنانشان برای فعالیت به‌صورت دورکاری، استفاده از این پلتفرم با جهشی ۵۰۰ درصدی مواجه شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات