پیکسل 4a گوگل از حافظه UFS 2.1 استفاده می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل 4a گوگل که انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی آن باشیم از حافظه ۶۴ گیگابایتی نوع UFS 2.1 استفاده می‌کند.
تبلیغات

گوگل در سال گذشته از سری گوشی پیکسل ۳ رونمایی کرد. با این حال، گوشی گوگل پیکسل 3a توانست موفقیت بیشتری نسبت به پرچم‌داران پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال کسب کند. دلیل این امر را نیز ‌می‌توان برخورداری از مشخصات محصول بالارده مانند دوربین اصلی توانمند با قیمت محصولات مقرون‌به‌صرفه دانست.

با این حال، گوگل برای کاهش قیمت پیکسل 3a برخی از ویژگی‌های موجود در پیکسل ۳ را به پیکسل 3a آورد. برخی از مشخصات پیکسل 3a نیز با نمونه‌های ارزان‌تر جایگزین شدند؛ برای مثال برای حافظه ذخیره‌سازی از نوع eMMC 5.1 به‌جای حافظه UFS 2.1 استفاده شد.

به‌نظر می‌رسد گوگل برای پیکسل 4a از حافظه UFS 2.1 استفاده می‌کند. با این حساب علاقه‌مندان به خرید پیکسل 4a می‌توانند منتظر عرضه محصول جدید گوگل با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی از نوع UFS 2.1 باشند.

استفاده از حافظه نوع UFS 2.1 در حالی است که پرچم‌داران موجود در بازار از حافظه نوع UFS 3.0 و UFS 3.1 استفاده می‌کنند. شاید دلیل استفاده گوگل از این نوع حافظه، کاهش قیمت تولید آن‌ها و درنتیجه کاهش قیمت نهایی ساخت پیکسل 4a باشد.

در گزارش، تصویری نیز از صفحه بوت‌لودر پیکسل 4a قرار گرفته است که کد Ufs: 64 SKHynix در آن به چشم می‌خورد. این کد نشان‌دهنده میزان حافظه و نوع آن در  محصول معرفی‌نشده گوگل است.

تاکنون اطلاعات مختلفی از پیکسل 4a منتشر شده است. در خبری به طراحی ظاهری محصول جدید گوگل اشاره شد که طبق آن، وجود حفره در نمایشگر برای دوربین سلفی تأیید می‌شود.

پیکسل 4a گوگل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات