استفاده از فناوری تشخیص چهره با ماسک هم امکان‌پذیر است

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گسترش ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم در معرض خطر باشند و از ماسک استفاده کنند؛ بااین‌حال، ماسک هم نمی‌تواند حریف فناوری تشخیص چهره شود.
تبلیغات

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید کسانی که در معرض برخورد با افراد مبتلا به ویروس کرونا یا افراد مشکوک به ابتلا قرار دارند، باید با رعایت نکات بهداشتی حتما از ماسک‌های مؤثر استفاده کنند. این ماسک‌ها به کنترل شیوع این ویروس کمک خواهد کرد. مشکل بزرگ این‌جاست که اگر کسی مجبور باشد از ماسک استفاده کند، تا زمان انتقال به محیط امن نباید آن را بردارد. همین مسئله باعث می‌شود افرادی که مجبور به استفاده از ماسک هستند، نتوانند با کمک فناوری تشخیص چهره، قفل صفحه‌ی گوشی موبایل خود را باز کنند.

شرکت امنیتی Tencent Security Xuanwu Lab به‌تازگی روش موثری برای حل این مشکل کشف کرده است. محققان این شرکت می‌گویند اگر کاربری هنگام ثبت چهره‌ی خود نیمی از صورت خود را با ماسک پوشانده باشد، باز هم می‌تواند از Face ID و فناوری‌های مشابه استفاده کند و هم از خطر ویروس در امان باشد.

کرونا

کاربران برای استفاده از این ترفند،‌ باید ماسک خود را مانند تصویر زیر از وسط تا کنند و آن را روی صورت خود نگه دارند. در همین حالت کاربر می‌تواند چهره‌ی خود را برای استفاده از فناوری‌های امنیتی تشخیص چهره ثبت کند. محققان شرکت Tencent می‌گویند فناوری‌های تشخیص چهره، با این تصویر، چهره‌ی کاربر را در شرایطی که ماسک کامل روی صورت او قرار داشته باشد، تشخیص خواهند داد. 

 face unlock

بررسی‌های androidauthority روی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو نشان می‌دهد این ترفند عملیاتی است. هرچند هنوز سایر تلفن‌های همراه آزمایش نشده‌ان؛ اما انتظار می‌رود این ترفند برای همه‌ی آن‌ها عملیاتی باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات