BYD برای مبارزه با ویروس کرونا روزانه پنج میلیون ماسک تولید می‌کند

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در راستای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان، بسیاری از شرکت‌های چینی از جمله بی‌وای‌دی خطوط تولید خود را برای ساخت ماسک و محصولات بهداشتی تغییر داده‌اند.
تبلیغات

خودروساز چینی BYD به‌دنبال مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا است که باعث کشته شدن حدود ۳،۲۰۰ نفر در چین شد. راه‌حل BYD به شکل ایجاد خط تولید جدید ماسک با ظرفیت روزانه پنج میلیون است. این شرکت از اواخر ژانویه کار خود را آغاز کرده است. به گزارش رویترز، بی‌وای‌دی همچنین روزانه حدود ۳۰۰،۰۰۰ بطری ضدعفونی‌کننده دست تولید می‌کند.

BYD که باتری خودروی الکتریکی نیز تولید می‌کند، به منظور اطمینان از تولید منظم، ماسک‌هایی به کارگران خود می‌دهد؛ اما نیاز افراد دیگری را نیز در استان هوبی و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان مراکز شیوع ویروس کرونا تأمین خواهد کرد.

BYD / بی وای دی

مطابق اعلام دولت، در سطح جهان بیش از ۱۳۴،۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۴،۷۰۰ تلفات گزارش شده است. تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین هم‌اکنون به ۸۰،۸۱۳ مورد رسیده است.

هم‌اکنون کارخانه‌های چین به آرامی تولید را از سر می‌گیرند؛ درحالی‌که تعدادی از تولیدکنندگان برای برآورده شدن تقاضای محصولات بهداشتی و پزشکی، خطوط تولید را برای ساختن ماسک و لباس پزشکی تجهیز می‌کنند. به‌عنوان مثال برند SGMW، شرکت سرمایه‌گذاری مشترک SAIC Motor و جنرال موتورز، در حال ساخت حدود ۲ میلیون ماسک در روز است.

هم‌زمان با از سرگیری کار در کارخانه‌های چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، تعدادی از تولیدکنندگان چینی از جمله فاکسکان خطوط تولید خود را برای تولید ماسک و لباس پزشکی مجهز کرده‌اند تا تقاضای روزافزون به محصولات بهداشتی را برآورده سازند. 

BYD / بی وای دی

هم‌اکنون اجماع عمومی در سرتاسر جهان این است که شیوع بیماری در بیشتر کشورها فقط در مراحل اولیه خود قرار دارد؛ به این معنی که انتظار می‌رود اختلالات بیشتری در صنعت داشته باشد. در ایالات متحده، در هفته جاری اعلام شد که آزمایش کرونا دو نفر در ایالت میشیگان مثبت شد. تحلیلگران بر این باورند که صنعت خودروسازی آمریکا می‌تواند به‌طور بالقوه مختل شود؛ زیرا کارخانه‌های مستقر در میشیگان حداقل ۱۷ درصد از کل تولید خودروی این کشور را تشکیل می‌دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات