چهار برابر شدن میزان جستجوی مراکز درمانی توسط کاربران بلد با شیوع کرونا

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
داده‌های منتشر شده از سوی سرویس نقشه و مسیریاب بلد نشان می‌دهد که میزان جستجوی مراکز درمانی با شیوع ویروکس کرونا طی یک ماه از اواخر بهمن تا ۲۲ اسفند چهار برابر افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از عادت‌های مردم کشورمان تحت تاثیر این ویروس تغییر پیدا کرده است؛ تعطیل شدن بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی و قرنطینه‌ی خودخواسته‌ی مردم باعث شده تا بسیاری از روندهایی جاری شاهد تغییر باشند که از جمله‌ی آن‌ها باید به پرطرفدار شدن خرید اینترنتی به جای مراجعه به سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید، افزایش ترافیک اینترنت مورد استفاده توسط کاربران خانگی به دلیل اقامت بیشتر در منزل، روان شدن ترافیک در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. در این بین، سرویس‌های نقشه و مسیریاب به عنوان یکی از منابع داده که عادت سفرهای مردم را پایش می‌‌کنند، اطلاعات جالب توجهی را دارند. بلد با انتشار داده‌های مربوط به جستجوی مقاصد کاربرانش طی روزهای پایانی بهمن ماه و روزهای اخیر (۲۰ تا ۲۲ اسفندماه) نشان از تغییر الگوی معنی‌داری در مقاصد مورد جستجوی کاربران دارد.

براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی بلد، در روزهای منتهی به پایان بهمن ماه که رفته‌رفته زمزمه‌هایی از رسیدن کرونا و شیوع این ویروس در کشور به گوش می‌رسید، تنها ۱۶ درصد از مراکز پرجستجو در نقشه‌ی بلد به مراکز درمانی که بیشتر بیمارستان‌ها هستند، اختصاص دارد، حال آنکه داده‌های مربوط به جستجو طی سه روز ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه نشان می‌دهد که نزدیک به ۶۰ درصد از ۱۰۰ مقصد پرجستجو در بلد به مراکز درمانی از قبیل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها اختصاص یافته است.

تغییرات در مقاصد پرجستجوی بلد در حالی اتفاق افتاده که اواخر بهمن‌ماه، بخش بزرگی از مراکز پرجستجو به جایگاه‌های سوخت و مراکز تفریحی اختصاص داشت. برای مثال باوجودی که برج میلاد در اواخر بهمن ماه در رتبه‌ی دوازدهم در لیست مقاصد پرجستجو قرار گرفت، حال به رتبه‌ی چهل‌و‌پنجم مراکز پرجستجو افول کرده است. یکی از مقاصد پرجستجوی دیگری که دیگر در لیست اخیر منتشر شده توسط بلد جایی ندارد، موزه ایران باستان است که البته حذف آن از لیست چندان جای تعجبی نیز ندارد، چراکه براساس تدابیر اندیشیده شده، بسیاری از مراکز تفریحی نظیر سینماها و موزه‌ها تعطیل شده‌اند تا از این طریق از گرد هم آمدن افراد در مراکز مسقف جلوگیری شده و شانس ابتلا به کرونا کاهش یابد. 

براساس آخرین آمارهای رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت، امروز ۲۳ اسفند ماه، ۱۲۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و ۸۵ نفر طی ۲۴ ساعته گذشته جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع تا به امروز بیش از ۱۱٬۳۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان باختگان ۵۱۴ نفر گزارش شده‌ است. در این بین باید به شمار بهبود یافتگان نیز اشاره کرد که ۳٬۵۲۹ نفر هستند. 

نظر شما در خصوص شیوع ویروس کرونا چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات