گرندپری فرمول یک استرالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی شیوع ویروس کرونا و مثبت شدن آزمایش یکی از اعضای تیم مک‌لارن، گرندپری فرمول یک استرالیا لغو شد و سرنوشت گرندپری بحرین هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
تبلیغات

گرندپری استرالیا که قرار بود به‌عنوان مسابقه افتتاحیه‌ی فصل ۲۰۲۰ فرمول یک این هفته در ملبورن برگزار شود، به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا لغو شد. لغو گرندپری استرالیا پس از خروج تیم فرمول یک مک‌لارن از مسابقه‌ی روز پنجشنبه و مثبت شدن آزمایش یکی از اعضای این تیم رخ افتاد.

مک لارن هوندا فرمول یک

فرمول یک، هیئت حاکمه فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی و شرکت گرندپری استرالیا طی بیانیه‌ای اعلام کردند:

به‌دنبال تأیید مثبت شدن آزمایش COVID-19 یکی از اعضای تیم مک‌لارن و تصمیم این تیم برای انصراف از مسابقه‌ی جایزه‌بزرگ استرالیا، فرمول یک و FIA عصر پنج‌شنبه جلسه‌ای را با مدیر ۹ تیم دیگر تشکیل دادند. به‌دنبال این جلسه و بحث درباره‌ی لغو یا برگزاری مسابقه، با نظر اکثریت تیم‌ها نتیجه گرفته شد که مسابقه نباید انجام شود.

ما درک می‌کنیم این خبر بسیار ناامیدکننده‌ای برای هزاران هواداری است که می‌خواستند مسابقه برگزار شود. هزینه‌ی تمام کسانی که بلیط خریداری کرده‌اند به‌طور کامل بازپرداخت خواهد شد و اعلامیه‌ی بعدی در موعد مقرر ابلاغ می‌شود. تمامی طرف‌ها از جمله شرکت گرندپری استرالیا، فدراسیون اتومبیل‌رانی استرالیا، کارمندان و داوطلبان تلاش‌های سنگینی کردند تا مسابقه‌ی افتتاحیه سری رقابت‌های قهرمانی فرمول یک جهان در سال ۲۰۲۰ را در ملبورن برگزار کنند؛ اما به نتیجه رسیدند که ایمنی اعضای خانواده فرمول یک، عموم جامعه و همچنین رقابت منصفانه در اولویت قرار دارد. 

ویروس کرونا

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که گرندپری بحرین به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار خواهد شود. با این حال پیش‌بینی می‌شود که گرندپری فرمول یک بحرین نیز همانند استرالیا برگزار نشود؛ البته هنوز باید تا زمان آغاز گرندپری بحرین صبر کنیم و ببینیم که چه شرایطی در این کشور حکمفرما خواهد بود و تیم‌های فرمول یک نیز چه شرایطی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات