آجی بادم؛ تکنولوژی‌های پیشرفته در تشخیص و درمان سرطان

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در سال‌های اخیر سرطان به‌عنوان یک بیماری جدی که به سرعت در حال گسترش است شناخته می‌شود.
تبلیغات

همه این سال‌ها میلیون‌ها انسان برای اولین‌بار به این بیماری دچار شده‌اند. بررسی‌های انجام شده توسط محققان و دانشمندانی که در زمینه درمان این بیماری فعالیت می‌کنند نیز سرطان را به‌عنوان یکی از تهدیدهای اصلی برای سلامتی انسان‌ها نشان میدهد. در سایه این تحقیقات تکنولوژی‌های جدیدی در زمینه شناسایی و درمان این بیماری بوجود آمده‌است. پروفسور انیس اوزیار، متخصص پرتو درمانی در بیمارستان آجی بادم (شعبه مسلک) در مورد مزایای این تکنولوژی‌های پیشرفته در درمان بیماری سرطان موارد زیر را بیان کرده‌اند: 

چرا پیشرفت‌های حاصل در زمینه رادیولوژی در تشخیص سرطان مهم هستند؟

مسیر صحیح درمان از طریق تشخیص درست و صحیح رادیولوژی امکانپذیز خواهد بود. در کنار داشتن متخصص رادیولوژی با تجربه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید از عوامل تأثیرگذار در تشخیص درست سرطان به‌شمار می‌رود. همچنین پیشرفت تکنولوژی‌های عکسبرداری، تشخیص درست را بسیار آسان‌تر خواهد کرد. 

پیشرفت‌های نوین در تشخیص: 

PET-CT برای تشخیص سریع و مطمئن 

دستگاه PET-CT جهت تشخیص تومورها در مراحل اولیه بیماری و همچنین تشخیص خوش‌خیم یا بدخیم بودن تومور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ام آر آی ۳ تسلا حین انجام عمل جراحی

عکس‌های گرفته شده با این دستگاه در حین انجام عمل جراحی، عملیات خارج کردن تومور مغزی را آسان‌تر می‌کند. بنابراین نیازی به عمل جراحی مجدد جهت خارج کردن تومورهای باقیمانده نخواهد بود. 

تکنولوژی‌های پیشرفته در درمان

سایبرنایف: این شیوه یک روش بیخطر رادیوتراپی با دقت میلیمتری است. این نوع درمان برای بیمارانی که با روشهای معمول قابل درمان نباشند یا برای درمان تومورهای سرطانی نیاز به جراحی‌های پیچیده دارند، بسیار مناسب خواهد بود. 

گامانایف: این روش یک شیوه رادیوجراحی است که بیشتر برای تومورهای مغزی کاربرد دارد و بیمار می‌تواند بدون نیاز به جراحی و مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار گیرند. طول درمان با این شیوه حداقل یک جلسه طول میکشد و بیمار می‌تواند بعد از درمان می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

راپیدارک: راپیدارک نوعی رادیوتراپی است که به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته زمان رادیوتراپی بیمار را کاهش میدهد. به واسطه این تکنولوژی مدت زمان درمان از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه به ۲ دقیقه کاهش یافته و آسایش و راحتی را برای بیمار به ارمغان می‌آورد. 

تریولوژی (سه تکنولوژی در یک دستگاه): دستگاه تریولوژی تلفیقی از سه تکنولوژی رادیوتراپی است و به‌عنوان یک شتاب‌دهنده خطی (لیناک) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از عکسبرداری تا درمان را به‌تنهایی می‌تواند انجام دهد. این دستگاه پیشرفته، که هم برای تشخیص و هم درمان استفاده می‌شود، مزایای بسیار حیاتی از قبیل تعیین دوز درمان را برای بیماران را ممکن می‌سازد. 

تروبیم (یک تکنولوژی همه کاره): این تکنولوژی مدت زمان درمان ای ام آر تی را از ۲۰ تا ۳۰  دقیقه به ۱ تا ۲ دقیقه کاهش میدهد. بیماران سرطانی غالباً درد، سرفه، مشکلات تنفسی و حرکتی دارند و تحمل محیط های درمانی برای آن‌ها سخت است. همچنین بیمارانی که نمی‌توانند برای مدت طولانی روی میز درمان بی حرکت بمانند، این دستگاه آسایش را برای همچین بیمارانی فراهم کند.

این دستگاه لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است، درحالی که دستگاههای دیگر تنها ۳۰ بیمار را در یک روز می‌تواند مورد درمان قرار دهند، با این دستگاه می‌توان تعداد بیشتری از بیماران را تحت درمان قرار داد. این تکنولوژی همچنین قابلیت پرتودرمانی متمرکز بر یک نقطه را نیز دارد. در مقایسه با دستگاههای دیگر این دستگاه طول درمان را ۵ تا ۶ برابر کاهش می‌دهد. 

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

بیمارستان بین‌المللی آجی بادم با بیش از ۲۵ شعبه در سراسر ترکیه، تمامی‌ خدمات پزشکی را به بیمارانی ارائه می‌دهد که قصد دارند به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از خدمات بیمارستان ACIBADEM با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید. آن‌ها به فارسی پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

ایمیل: international@acibadem.com

واتساپ: ۹۰۵۴۲۷۸۴۹۳۱۳+

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات