ویدئو تبلیغاتی اوپو فایند X2 پرو برتری فوکوس خودکار تمام‌نما بر دوال پیکسل را نشان می‌دهد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در ویدئو منتشرشده از اوپو می‌توان افزایش کیفیت تصاویر در اوپو فایند ایکس ۲ پرو به‌لطف برخورداری از فوکوس خودکار تمام‌نما را مشاهده کرد.
تبلیغات

اوپو در پرچم‌داران جدیدش، یعنی فایند ایکس ۲ و فایند ایکس ۲ پرو، از حسگرهای سونی استفاده کرده است که از فناوری لنز بر تراشه ۲x۲ یا به‌اصطلاح اوال‌سی ۲x۲ برخوردار هستند. اوپو این فناوری را فوکوس خودکار تمام‌نما نامیده است و دلیل قانع‌کننده‌ای نیز برای آن دارد.

شرکت چینی اوپو ویدئویی تبلیغاتی منتشر کرده است تا تفاوت میان فوکوس خودکار استفاده‌شده در گوشی فایند ایکس ۲ پرو با محصولات مشابه را نشان دهد؛ البته کمی طنز نیز چاشنی ویدئو تبلیغاتی شده که لذت تماشای آن را چندبرابر می‌کند.

زمانی‌که فوکوس خودکار دوال پیکسل معرفی شد، پیشرفت فوق‌العاده‌ای درمقایسه‌با فوکوس‌های خودکار تشخیص فاز را به‌همراه داشت. در فناوری دوال پیکسل، هر پیکسل به دو فوتودیود تشکیل می‌شود و این یعنی هر پیکسل می‌تواند از تشخیص فوکوس استفاده کند. این موضوع در حالی است که نسخه‌های قدیمی‌تر فوکوس خودکار تشخیص فاز تنها می‌توانستند از ۵ درصد از پیکسل‌های موجود در تصویر برای فوکوس استفاده کنند.

با اینکه فوکوس خودکار دوال پیکسل پیشرفت چشمگیری درمقایسه‌با فناوری‌های قبلی محسوب می‌شد، به مشکلی نیز دچار بود و به‌دلیل تقسیم پیکسل‌ها به دو فوتودیود، دوال پیکسل تنها در الگوهای عمودی می‌توانست عملکرد مناسبی داشته باشد و در الگوهای افقی به مشکل می‌خورد.

تفاوت فوکوس خودکار تمام نما با دوال پیکسل

همان‌طور‌که در نام فوکوس خودکار تمام‌نما مشاهده می‌شود، برخلاف دوال پیکسل، فناوری جدید محدودیتی ندارد و در الگوهای افقی نیز عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

تفاوت تشخصی فاز دوال پیکسل با تمام نما

در این فناوری، بایر هر پیکسل را به چهار فوتودیود تقسیم می‌کند که درنتیجه، فوکوس خودکار در هردو طریق افقی و عمودی می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. برتری گوشی اوپو فایند ایکس ۲ پرو اوپو در بنچمارک DxOMark مشاهده می‌شود. متخصصان بنچمارک DxOMark با دادن دیدگاه‌های مثبت، مخصوصا به عملکرد فوکوس خودکار، بیشترین امتیاز را به دوربین فایند ایکس ۲ پرو داده‌اند. در‌حال‌حاضر، پرچم‌دار جدید اوپو جایگاه نخست را در بنچمارک DxOMark با گوشی شیائومی می ۱۰ پرو تقسیم کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات