پشتیبانی وان پلاس 8 از 5G رسما تأیید شد

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گفته‌های مدیرعامل وان‌پلاس، تمامی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ قرار است به فناوری 5G مجهز شوند. این گوشی‌ها گران‌تر از گوشی‌های پیشین خواهند بود.
تبلیغات

پیت لاو، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت چینی وان‌پلاس، به‌تازگی با رسانه‌ی سی‌نت مصاحبه کرده است. در این مصاحبه‌، مدیرعامل وان‌پلاس درباره‌ی مباحث مختلفی حرف زد؛ با‌این‌حال، مهم‌ترین صحبت او بدون شک تأیید پشتیبانی گوشی‌های بعدی وان‌پلاس از فناوری 5G بود. بر‌این‌اساس، تمامی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ (OnePlus 8) قرار است به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مجهز باشند.

پیت لاو در مصاحبه‌ی خود با سی‌نت اعلام کرد وان‌پلاس با تمام توان در حال تلاش برای حضور قدرتمند در صنعت 5G است. دو گوشی وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو نخستین گوشی‌های این شرکت خواهند بود که به فناوری 5G مجهز خواهند شد. لاو در‌این‌زمینه می‌گوید:

می‌خواهم مجددا روی تعهدمان به 5G و سرمایه‌گذاری بلندمدت‌مان روی این فناوری تأکید کنم. چندین سال است که در حال سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی 5G هستیم و هرچه در این مسیر پیش می‌رویم، به کار خود ادامه می‌دهیم و بسیار به آن متعهد هستیم. 

پیت لاو تاکنون به‌صورت رسمی به‌نام گوشی‌های 5G وان‌پلاس اشاره نکرده است. وان‌پلاس به‌طورکلی شرکتی است که تلاش می‌کند پیش از رونمایی محصولات جدیدش، اطلاعات زیادی از آن‌ها به بیرون درز نکند و این موضوع درباره‌ی گوشی‌های موردانتظار بعدی نیز صدق می‌کند. با‌این‌حال منابع متعددی به‌نقل از افرادی آگاه مدعی شده‌اند وان‌پلاس قصد دارد در سال جاری، مدل معمولی و مدل پرو گوشی‌های جدید خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ را معرفی و عرضه کند. تاکنون به‌صورت رسمی به‌نام «وان‌پلاس ۸» اشاره نشده است؛ با‌این‌حال، تقریبا اطمینان داریم گوشی‌های بعدی وان‌پلاس به همین صورت نام‌گذاری خواهند شد.

بهره‌مندی گوشی‌‌های هوشمند از فناوری 5G نکته‌ای مثبت برای آن‌ها به‌شمار می‌آید؛ اما فراموش نکنید اضافه‌شدن چنین قابلیتی به دستگاه‌ها، قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد. پیت لاو می‌گوید:

موضع همیشگی ما این بوده است که بهترین محصول ممکن را با بهترین قیمت ممکن تولید و عرضه کنیم. فناوری جدید هزینه‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، قیمت نهایی گوشی‌های بعدی‌مان در‌مقایسه‌با محصولات 4G افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابر گفته‌های پیت لاو، قیمت گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ قرار است بیشتر از گوشی‌های سری وان‌پلاس ۷ باشد که در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شدند. گرچه در این مصاحبه‌ نقل‌قول مستقیمی از پیت لاو درباره‌ی قیمت نهایی دستگا‌ه‌ها بیان نمی‌شود، براساس گفته‌های رسانه‌ی سی‌نت،‌ قیمت گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ به ۱،۰۰۰ دلار نخواهد رسید. بنابراین، پیش‌بینی می‌کنیم وان‌پلاس ۸ پرو، قوی‌ترین مدل از خانواده‌ی وان‌پلاس ۸، قیمتی درحدود ۸۰۰ دلار داشته باشد.

از مدتی پیش شاهد انتشار برخی شایعات درباره‌ی احتمال عرضه‌ی گوشی میان‌رده‌ای با نام وان‌پلاس ۸ لایت بوده‌ایم که ظاهرا پیت لاو به آن اشاره‌ای نکرده است؛‌ بنابراین، فعلا از وجود این گوشی هوشمند اطمینان نداریم. برخی از رسانه‌ها گفته‌اند این گوشی نیز به فناوری 5G مجهز می‌شود؛ اما شماری دیگر مدعی هستند که وان‌پلاس برای اینکه بتواند مدل ۸ لایت را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه کند، در آن از فناوری 4G استفاده کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی استفاده از 5G در پرچم‌داران آتی وان‌پلاس چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از همین بخش استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات