اپل استفاده از دستمال ضدعفونی‌کننده را برای پاک‌کردن آیفون ایمن دانست

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با به‌روزرسانی صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایتش، اعلام کرد پاک‌کردن محصولات این شرکت با دستمال ضدعفونی‌کننده مشکلی ندارد.
تبلیغات

اپل وب‌ساتش را به‌روزرسانی کرده است تا به دارندگان آیفون و آیپد و کامپیوترهای مک اطلاع دهد پاک‌کردن دستگاهشان با دستمال ضدعفونی‌کننده ایرادی ندارد. کوپرتینویی‌ها در حالی این خبر را اعلام کرده‌اند که شیوع مداوم ویروس کرونا، وارد مرحله‌ی وخیم‌تری در سطح جهان شده است. توصیه‌ی این غول فناوری آمریکایی به‌شرح زیر است:

با استفاده از پاک‌کننده‌های ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد یا دستمال‌های ضدعفونی‌کننده‌ی کلوراکس، می‌توانید به‌آرامی سطوح سخت یا غیرمتخلخل محصول اپلتان همچون نمایشگر یا کیبورد یا سایر سطوح بیرونی را پاک کنید. از سفیدکننده استفاده نکنید و نگذارید رطوبت وارد درز و شکاف‌ها شود و از قراردادن محصول داخل هرگونه ماده‌ی نظافتی خودداری کنید. [از پاک‌کننده‌ها] روی سطوح پارچه‌ای و چرمی استفاده نکنید.

پیش‌تر، اپل توصیه می‌کرد برای تمیزکردن محصولاتش از ماده‌ای جز آب استفاده نشود؛ زیرا برخی از شوینده‌ها سبب ازبین‌رفتن پوشش اولئوفوبیکی می‌شود که این شرکت برای محافظت دربرابر اثر انگشت روی بدنه و نمایشگر دستگاه تعبیه کرده است. هنگام پاک‌کردن محصولات الکترونیکی، حفظ بهداشت و ایمنی بسیار اهمیت دارد. با چنین گفته‌ای، روش‌هایی وجود دارد که کاربر با انجام آن‌ها می‌تواند هم از خودش و هم از دستگاهش مراقبت کند.

بهترین روش استفاده از ایزوپروپیل الکل است. مقدار کمی از محلول مذکور را روی پارچه‌ی نرمی با جنس میکروفیبر بزنید و دستگاهتان را با آن پاک کنید. درصورتی‌که پارچه‌ی میکروفیبر دراختیار ندارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای ناچیز آن را تهیه کنید. بازهم اگر نمی‌توانید هزینه‌ای صرف خرید پارچه‌ی میکروفیبر کنید، با استفاده از تیشرتی کهنه اما تمیز تأثیر مشابهی دریافت خواهید کرد. از اسپری هرگونه محلولی به‌صورت مستقیم روی نمایشگر خودداری کنید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ زیرا سبب ساییدگی‌های کوچک خواهند شد. پس از پاک‌کردن گوشی‌تان، دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید.

اپل در بخش پشتیبانی وب‌سایت خود، برای انواع محصولاتش دستورالعمل‌های متفاوتی ارائه کرده است. البته اساس تمامی روش‌ها یکسان است و تنها در جزئیات تفاوت دارند. دستورالعمل‌های شست‌وشو برای جدیدترین گوشی‌های آیفون با وجود درج متن به‌روزشده در بالای صفحه در وب‌سایت اپل به‌شرح زیر است:

  • تمامی کابل‌ها را جدا و آیفونتان را خاموش کنید.
  • از پارچه‌ای نرم و اندکی مرطوب و بدون پرز همچون پارچه‌های تمیزکاری لنز استفاده کنید.
  • اگر آلودگی از بین نرفت، از پارچه‌ی نرم بدون پرز و محلول آب‌گرم و صابون استفاده کنید.
  • نگذارید رطوبت وارد درز و شکاف‌ها شود.
  • از محلول‌های شست‌وشو و هوای فشرده‌شده استفاده نکنید.

برای مشاهده‌ی راهنمای پاک‌سازی محصولات دیگر اپل اینجا را ملاحظه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات