کرایه تاکسی تهران ۱۱ درصد افزایش یافت

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، پانزده نفر از اعضا به افزایش ۱۱ درصدی کرایه تاکسی تا پایان سال رأی مثبت دادند.
تبلیغات

 در جلسه علنی امروز (سه شنبه بیستم اسفندماه ۱۳۹۸) شورای شهر تهران نوبت به بررسی لایحه دو فوریتی مربوط به افزایش قیمت ۱۱ درصدی کرایه تاکسی ها رسید. علیرضا قنادان درخصوص‌ افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت:

در مصوبه قانونی مربوط به سال قبل آمده بود که تاکسیرانی اجازه افزایش قیمت کرایه را ندارد در شرایطی که نرخ پایه حامل‌های مرزی افزایش نیابد. بعد از گران شدن قیمت بنزین و سهمیه‌بندی، ما افزایش نرخ کرایه تاکسی نداشتیم؛ زیرا اعتقادمان این بود که سهمیه به تاکسیرانان داده شده است. البته خوب است به این نکته توجه کنید که سهمیه داده شده برای جبران کم شدن قدرت سوخت‌گیری بوده است و نرخ قیمت بنزین هزار تومانی با پنجاه درصد افزایش به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.حق تاکسیرانان در این مدت ضایع شده است و من تقاضا دارم که شورای شهر تهران با افزایش ۱۱ درصدی قیمت کرایه تاکسی تا پایان سال موافقت کنند.

حسن رسولی در واکنش به این لایحه گفت:

تنها نه روز از سال مانده است و افزایش ۱۱ درصدی قیمت برای این مدت فایده ای ندارد بهتر است به یکباره سال بعد قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت:

تاکسیرانی قصدش این است که یازده درصد پیش از پایان سال کرایه ها را افزایش بدهد که سال بعد که افزایش دیگری می‌آورد بر پایه نرخ افزایش یافته پس از این یازده درصد باشد.

سرانجام رای‌گیری انجام شد و پانزده نفر از اعضای شورای شهر تهران به افزایش قیمت ۱۱ درصدی کرایه تاکسی تا پایان سال رأی مثبت دادند.

نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی برای سال آینده، ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت

برای نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی‌بوس،اعضای شورای شهر تهران به شهرداری تهران (شرکت واحد اتوبوسرانی) اجازه دادند تا نسبت به نرخ کرایه سال ۹۸، ۲۵ درصد نرخ کرایه اتوبوس و مترو را در سال ۹۹ افزایش دهد. اعضای شورای شهر تهران در روز سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس مترو در سال ۹۹ را مشخص کردند.

بر این اساس نرخ بلیت مترو در سال ۹۹ به این شرح است:

  • بلیت تک سفره داخلی شهری ۱۵،۰۰۰ ریال
  • بلیت تک سفره حومه به تهران ۱۷،۰۰۰ریال
  • بلیت تک سفره هشتگرد ۵۰،۰۰۰ ریال
  • بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی، مشابه سال گذشته بدون افزایش ۹۰/۰۰۰ ریال و همچنین بیشترین تخفیف کارت بلیت متناسب با سفر ۵۰ درصد بهای بلیت تک‌سفره تعیین شد.

    در ادامه با بررسی نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۹، نرخ کرایه تاکسی سقف ۲۵ درصد نرخ پایه افزایش پیدا کرد. همچنین در نرخ کرایه تاکسی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح، با ۲۰ درصد افزایش اعمال می‌شود. نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته تا سقف ۲۵ درصد با افزایش نرخ مواجه شد.

    با این اوصاف، احتمالا افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به میزان ۲۵ درصد در سال ۹۹، بعد از اعمال ۱۱ درصد مربوط به روزهای باقی‌مانده تا پایان سال ۹۸، اعمال خواهد شد. پس می‌توان نتیجه گرفت که افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی برای سال ۹۹، به میزان ۳۸/۷۵ درصد در مقایسه با میانگین نرخ سال ۹۸ برسد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات