آموزشگاه کندو، کمپ‌های نوروز ۹۹ را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شیوع ویروس کرونا موجب تعلیق یا تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها در کشور ما شده است. بخش خدمات آموزش حضوری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و بسیاری از آموزشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزشی خصوصی و دولتی نیز تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های آموزشی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
تبلیغات

اما آموزشگاه مهندسی کندو  با نام تجاری کندوی دانش پارسیان، که یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آموزشگاه‌های آی‌تی کشور است و  سال‌ها در زمینه آموزش دوره‌های مختلف شبکه، امنیت شبکه، برنامه‌نویسی و طراحی وب‌سایت مشغول به فعالیت بوده است، تصمیم گرفت تا با تغییر استراتژی آموزشی خود، در برابر این بحران ملی تسلیم نشود.

آموزشگاه کندو که مبدع برگزاری کمپ‌های نوروزی آموزش شبکه در کشور است؛ طی ۱۰ سال متمادی، در ایام تعطیلات نوروز برگزار کننده این دوره‌های آموزشی بوده است و بسیاری از دانشجویان و علاقه‌مندانی که ساکن تهران نیستند و امکان شرکت در کلاس‌های حضوری کندو را ندارند و همچنین افراد شاغلی که به دلیل مشغله کاری در طول سال نمی‌توانند در کلاس‌ها حاضر شوند، از فرصت تعطیلی نوروز برای بالا بردن دانش فنی خود و همینطور افزایش تخصص و شانس  ورود به بازار کار استفاده می‌کنند.  هرچند امسال نیز، برنامه‌ریزی برای برگزاری کمپ‌های نوروزی از ماه‌ها قبل انجام شده بود و تمامی زیرساخت‌ها و امکانات فنی و سخت‌افزاری و کارکنان مجموعه برای برگزاری با کیفیت این دوره‌ها بسیج شده بودند، شیوع بیماری کرونا، آموزشگاه کندو را نیز همانند دیگر مؤسسات آموزشی با چالشی جدی رو‌به‌رو کرد.

در فاز اول و برای مشخص شدن شرایط، به محض اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، این آموزشگاه، تمامی کلاس‌ها و دوره‌های جاری خود  را موقتا تعطیل اعلام کرد. البته برای اینکه روند خدمت‌رسانی به دانشجوها مختل نشود تمام پرسنل اداری، آموزشی و فنی مجموعه در آموزشگاه حاضر و طبق روال همیشگی پاسخگوی مراجعین و تماس‌های تلفنی بودند. مقرر شد تا طی چند نوبت تمامی محیط‌های آموزشی و اداری و حتی بخش‌های فنی آموزشگاه ضدعفونی شوند. همچنین با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از  ورود افرادی که کوچک‌ترین نشانه‌هایی از بیماری دارند جلوگیری شود و  روند ضدعفونی محیط، طبق روال هر روزه ادامه پیدا بکند. حتی تب‌سنج لیزری برای بازرسی مراجعین تهیه شد و لوازم بهداشت فردی مثل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز  تهیه گردید تا به رایگان در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

با گذشت زمان و مشخص شدن ابعاد و گستردگی این بیماری با تصمیم مدیریت مجموعه و از  بیم ابتلای کارکنان آموزشگاه به ویروس کرونا، امکاناتی فراهم شد تا تمامی پرسنل به اختیار خود، بتوانند  وظایف محول شده را به‌صورت دورکاری انجام دهند و نیازی به حضور فیزیکی در آموزشگاه نداشته باشند. از آنجا که  این بیماری ممکن است نشانه‌های مشخصی نداشته باشد، باوجود ضدعفونی کردن محیط، باز هم  ممکن است افرادی که احیانا ناقل بیماری هستند باعث ابتلای اساتید، همکاران  و سایر دانشجویان باشند. علاوه بر این حضور در آموزشگاه مستلزم استفاده از لوازم نقلیه مثل مترو و اتوبوس و حضور در اماکن شلوغ و پر رفت‌و‌آمد شهری بود و این موضوع ریسک ابتلای دانشجویان به این ویروس را شدیدا بالا می‌برد. با درنظرگرفتن همه این موارد،  تصمیم بر آن شد که با وجود رعایت نکات بهداشتی در مجموعه و انجام وظیفه و تعهدات اخلاقی نسبت به دانشجویان، هیچ تضمینی برای جلوگیری از ورود این ویروس به آموزشگاه و انتقال آن به دانشجویان عزیز وجود ندارد و بر همین اساس تمامی کلاس‌ها و دوره‌های حضوری آموزشگاه، تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند و بنا شد تا به‌جای آموزش‌های حضوری، شیوه آموزش آنلاین ارائه شود.

کندو

 باید در نظر داشت که سلامتی دانشجویان  و کارکنان  و اساتید برای مجموعه کندو در اولویت قرار دارد.

هرچند تعطیلی کلاس‌های حضوری و تأمین زیرساخت برگزاری آنلاین دوره‌ها، هزینه‌های هنگفتی به مجموعه کندو تحمیل کرده است اما در عوض دانشجویان با حضور در دوره‌های آنلاین، می‌توانند با آرامش خاطر و فراغ بال و  بدون ایجاد وقفه به یادگیری ادامه بدهند.

یادآور می‌شویم آموزشگاه کندو سال‌ها پیش نیز، تجربه‌ای نه‌چندان موفق در زمینه آموزش آنلاین داشته است  که متاسفانه به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های همگانی مانند دسترسی نداشتن دانشجویان به اینترنت پرسرعت، با استقبال چندانی مواجه نشد.

اما این‌بار تلاش بر این بود که به بحران کرونا،  نه به چشم یک تهدید بلکه به‌عنوان یک فرصت نگاه شود و  این بحران ملی حداقل برای مجموعه کندو ، یک توفیق اجباری بود تا بار دیگر تمام هم و غم خود را به بحث آموزش مجازی معطوف کند. 

آموزش حضوری با وجود تمام محاسنی که دارد همیشه محدود به زمان و مکان است. بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه آی‌تی و شبکه به دلیل مشغله کاری امکان حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند و تمرکز بهترین آموزشگاه ‌ها در پایتخت، بسیاری از هموطنان علاقه‌مند و دانشجویان با استعداد سایر نقاط کشور را از این آموزش‌ها محروم می‌کند.

برگزاری آزمایشی دوره‌های حضوری به‌صورت آنلاین و همینطور اجرای موفق وبینارهای رایگان این آموزشگاه با عنوان (هفته تخصص کندو) محکی جدی بر این شیوه مدرن آموزشی بود و بازخوردهای بسیار مثبتی که از دانشجویان و متخصصان حوزه آی‌تی دریافت شد، مجموعه کندو را بر آن داشت تا با اطمینان خاطر برای اولین‌بار، تمامی کمپ‌های نوروزی خود را به شیوه آنلاین برگزار کند.

مزیت‌های برگزاری کمپ‌های نوروزی آنلاین آموزشگاه کندو:

۱. یک کلاس آنلاین با تمامی امکانات کلاس‌های حضوری

دوره‌های آنلاین آموزشگاه کندو، احتمالا با تصور شما از دوره‌های آموزشی مجازی متفاوت خواهند بود. در این دوره‌ها، دانشجو در ساعت و زمان مشخص شده، از طریق نرم‌افزار Adobe Connect به سامانه LMS یا سیستم اموزش مجازی کندو متصل می‌شوند. هر دانشجو، نام کاربری و رمز عبور منحصر‌به‌فرد خود را خواهد داشت و از طریق این برنامه که یکی از بهترین نرم‌افزارهای آموزش آنلاین حال حاضر است، می‌تواند در محیط تعاملی Adobe Connect  حضور فعال داشته باشد.

اساتید از طریق وبکم و میکروفون با دانشجویان ارتباط تصویری و صوتی واضح و با کیفیتی دارند و  همچنین امکان به اشتراک‌گذاری فایل و دسکتاپ نیز وجود دارد و با استفاده از قلم نوری، تخته وایت بورد کلاس درس نیز برای دانشجویان شبیه‌سازی می‌شود. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند سوالات خود را در بخش گفتگوی نرم‌افزار مطرح کنند و در صورت صلاحدید استاد سؤال خود را با میکروفون  به ‌صورت صوتی مطرح  یا حتی از طریق وبکم، تماس تصویری برقرار کنند.

 ۲. دسترسی به محتوای آموزشی در هر زمان و مکانی که بخواهید.

یکی از چالش‌های همیشگی مخاطبان کمپ‌های نوروزی ما، به ‌خصوص دانشجویانی که از شهرهای دیگر در کمپ‌های نوروزی کندو شرکت می‌کردند، مسئله اقامت در تهران و خستگی ناشی حضور در کلاس‌های فشرده کمپ‌های نوروزی بود.

اما به مدد شیوه آموزش آنلاین، محتوای آموزشی بلافاصله پس از پایان جلسه در سرورهای LMS کندو بارگذاری خواهد شد و دانشجویان عزیز، اگر به هر دلیلی بخشی از کلاس را از دست داده باشند می‌توانند به محتوای کامل آن جلسه دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه با فراغ بال و بدون ریسک ابتلا به بیماری می‌توانند از مصاحبت با افراد خانواده خود لذت ببرند و نیازی به سفر به تهران یا رفت‌و‌آمد در شهر و حضور فیزیکی در کلاس را نخواهند داشت. ضمن اینکه در هزینه‌های بالای اقامت نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

 ۳. استفاده از اینترنت رایگان

بنابر وعده مساعدت وزیر محترم ارتباطات، مبنی بر رایگان بودن حجم اینترنت مصرفی موسساتی که آموزش آنلاین را جایگزین آموزش حضوری کرده‌اند، آموزشگاه کندو نیز رایزنی در خصوص استفاده از این امکان را آغاز کرده است و دانشجویان حاضر در کمپ‌های نوروزی کندو، هزینه‌ای از بابت حجم مصرفی اینترنت خود در زمان شرکت در دوره‌های آنلاین آموزشگاه کندو نخواهند داشت.

۴. امکان استفاده رایگان از لابراتوارهای تحت کلاد به‌صورت ۲۴ ساعته

شاید یکی از بزرگ‌ترین  دلایل استقبال دانشجویان از دوره‌های حضوری و همینطور مهم‌ترین دغدغه‌ شرکت‌کنندگان در دوره‌های آنلاین، استفاده از لابراتوارهای عملی آموزشگاه کندو باشد. به همین منظور تمامی دانشجویان حاضر در کمپ‌های آنلاین  نوروزی، می‌توانند به‍‌‌صورت مجازی و ۲۴ ساعته به لابراتوارهای تحت کلاد آموزشگاه کندو دسترسی داشته باشند. این دسترسی برای حل سناریوها در حین برگزاری دوره و همینطور به مدت ۱۰ روز پس از پایان دوره برای تمرین دانشجویان وجود خواهد داشت.  

 ۵. ارائه مدرک پایان دوره معتبر

پس از اتمام دوره کمپ‌های آنلاین نوروزی، تمامی دانشجویان گواهینامه پایان دوره آموزشگاه کندو را دریافت خواهند کرد و این گواهینامه از لحاظ ارزش و اعتبار هیچ تفاوتی با گواهینامه دوره‌های حضوری نخواهد داشت.

 ۶. ارسال مدرک از طریق پست به نشانی دانشجویان

آموزشگاه کندو برای رفاه حال دانشجویان  و کاهش سفرهای غیر ضروری، تمامی فرایند صدور مدارک خود را به‌صورت غیر حضوری انجام می‌دهد و دانشجویان با ارائه  آنلاین مدارک مورد نیاز به واحد آموزش نیازی به حضور در مجموعه نخواهند داشت. ضمن اینکه گواهینامه‌ها پس از صدور از طریق پست به نشانی متقاضیان ارسال خواهد شد.

 ۷. پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته سامانه LMS و لابراتوراهای تحت کلاد

واحد فنی آموزشگاه کندو در ایام کمپ‌های نوروزی به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی ایرادات و مشکلات  دانشجویان در  سامانه آموزش آنلاین و لابراتوارهای تحت کلاد خواهد بود و عزیزان شرکت‌کننده در کمپ‌های نوروزی هیچ دغدغه‌ای در خصوص بروز اشکالات فنی احتمالی نخواهند داشت.

کندو

 در انتها، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی صحت و  سلامتی برای تمامی هموطنان عزیز و آرزوی بهبودی تمامی بیماران، از همه شما عزیزان دعوت ‌می‌کنیم که در ایام نوروز امسال که به واسطه بیماری کرونا، بسیاری از سنت‌های قدیمی مانند دید و بازدیدها تحت الشعاع قرار خواهند می‌گیرند و  احتمالا امکان سفر نیز برای بسیاری از دوستان فراهم نخواهد بود، از فرصت به‌دست آمده برای فراگیری یک دانش و تخصص مفید و کاربردی استفاده کنید و با شرکت در دوره‌های آنلاین کمپ‌های نوروزی آموزشگاه کندو، در سال ۹۹ شانس خود را برای ارتقاء شغلی یا ورود به بازار کار آی‌تی تقویت کنید.

امیدواریم که میزبان لایقی برای محبت و اعتماد شما باشیم.

 تقویم آموزشی و ثبت‌نام آنلاین در دوره‌های آموزشی کندو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات