کرونا عرضه دوربین نیکون D6 را به تاخیر انداخت

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسئولان شرکت نیکون علت تأخیر عرضه دوربین حرفه‌ای نیکون D6 را کمبود قطعات موردنیاز برای تولید این محصول اعلام کرده‌اند.
تبلیغات

گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه دوربین مورد انتظار نیکون D6 در ماه مارس عرضه نخواهد شد. مقامات شرکت نیکون به رسانه‌ها گفته‌اند که علت تأخیر در عرضه دوربین حرفه‌ای نیکون D6 به‌خاطر کمبود قطعات برای تولید آن بوده است.

نیکون انتظار داشت دوربین جدید خود را در ماه مارس عرضه کند؛ اما زمان عرضه نیکون D6 به‌خاطر گسترش بیماری کرونا تا ماه مه به تعویق افتاده است. انتظار می‌رود که دوربین نیکون D6 فروش بسیار خوبی داشته باشد و برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای عکاسانی باشد که به‌دنبال تعویض دوربین قدیمی خود هستند. شرکت نیکون طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

به دلیل اقدامات پیشگیرانه‌ای که یکی از تأمین‌کنندگان شخص ثالث قطعات دوربین نیکون D6 دیجیتال SLR علیه گسترش بیماری کرونا انجام داده است، عرضه محصول جدیدمان که قرار بود در ماه مارس ۲۰۲۰ عرضه شود به تعویق افتاد.

تنها نیکون نیست که عرضه محصولات آن به‌خاطر گسترش بیماری کرونا با اختلال روبه‌رو شده است. اخباری امروز منتشر شد مبنی بر اینکه آیفون‌های سری جدید (آیفون ۱۲) و آیفون SE 2 نیز به دلیل کمبود قطعات با تأخیر عرضه می‌شوند.

از آنجایی که چین مرکز گسترش بیماری کرونا بوده است بسیاری از کارخانه‌ها بسته شده و برخی شهرهای صنعتی نیز قرنطینه شده‌اند. همین امر نیز محصولاتی را که قطعاتشان از چین تأمین می‌شود با اخلال در عرضه مواجه کرده است. در حال حاضر سری آیفون ۱۱ نیز با کمبود مواجه است و اپل نمی‌تواند فروشگاه‌های فیزیکی بازار آمریکا را تأمین کند.

دوربین نیکون D6

با این حال اخبار خوبی نیز به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در چین رو به کاهش است و شرکت‌هایی نظیر فاکسکان تا پایان ماه مارس شروع به فعالیت خواهند کرد.

در این بین مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولان برگزارکننده مسابقات به المپیکی بدون حضور تماشاگران فکر می‌کنند تا مانع از لغو مسابقات المپیک شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات