از ثبت نام خودرو با ربات جلوگیری شده است

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
بنابر اظهارات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ورود و ثبت‌نام در سایت پیش‌فروش خودرو با استفاده از ربات‌ ممکن نیست و این امکان مسدود شده است.
تبلیغات

با جست‌وجویی ساده در فضای مجازی، افرادی را پیدا می‌کنید که کار ثبت‌نام خودرو را در ازای دریافت پول انجام می‌دهند. بعضی از آن‌ها مدعی‌اند تایپیست‌های ماهری‌ هستند و با سرعت‌عمل چشمگیر موفق می‌شوند خودرو ثبت‌نام کنند. عده‌ی دیگری هم خود را برنامه‌نویس حرفه‌ای معرفی می‌کنند که با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه یا ربات‌های اختصاصی، در پیش‌فروش ایران‌خودرو و سایپا شرکت می‌کنند. درهرصورت، چگونگی دسترسی افراد به سایت و ورود موفقیت‌آمیز به طرح ثبت‌نام خودروسازان در شرایطی سؤال‌برانگیز می‌شود که احتمال ثبت‌نام موفق برای بسیاری افراد عادی نزدیک به صفر است.

فرشاد مقیمی در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی بینالود مشهد گفت:

از مراکز مختلف نکاتی به گروه صنعتی ایران‌خودرو گزارش دادند مبنی‌بر اینکه ربات‌هایی طراحی شده است که برخی افراد ازطریق آن‌ها می‌توانند در شرایطی نابرابر درمقایسه‌با افراد بی‌بهره از این ربات‌ها در سایت برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند. همکاران در گروه صنعتی ایران‌خودرو شبانه‌روزی تلاش می‌کنند از ورود این گونه افراد به سایت ثبت‌نام جلوگیری کنند. این در شرایطی است که سایت بار سنگینی را متحمل می‌شود و خطر این کار زیاد است؛ اما همکاران این ریسک را پذیرفته‌اند و با جدیت با این پدیده مقابله می‌کنند.شاید مردم عادی متوجه مقابله‌ی گروه صنعتی ایران‌خودرو با این ربات‌ها نشوند؛ اما آن افرادی که از این ربات‌ها برای ورود به سایت ثبت‌نام استفاده می‌کنند، حتما متوجه خواهند شد هرچه تلاش کنند، دیگر نمی‌توانند وارد سایت شوند. درحال‌حاضر، گروه ایران‌خودرو نمی‌تواند درگاهی جز سایت اینترنتی برای ثبت‌نام خرید خودرو دراختیار متقاضیان قرار دهد و همه‌ی راه‌ها برای ثبت‌نام در این بخش بسته شده است.

تقاضا بیشتر از تولید خودرو است

 این گروه همه‌ی تلاش خود را کرده است شرایط برابری برای متقاضیان خرید خودرو در سایت ثبت‌نام به‌وجود آورد؛ اما همچنان تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از عرضه و تولید این گروه صنعتی است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌ی پاسخ به تقاضای زیاد خرید خودرو برنامه‌ای تدوین کرده است که شاید در چند روز آینده نهایی و با اجرای آن، شرایط بهتر و مناسب‌تری برای متقاضیان خودرو فراهم شود. در شرایط کنونی، گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌کوشد میزان تولید خود را افزایش دهد و حتی سال آینده میزان تولید خودرو به سه‌هزار دستگاه در روز افزایش می‌یابد.

بومی‌سازی بیش از ۵۰ قطعه خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو درادامه‌ی صحبت‌هایش بیان کرد:

در‌حال‌حاضر، این مجموعه با برخورداری از بیش از ۱۷۰ سازنده داخلی موفق شده است با بهره‌گیری از توان مهندسان داخلی بیش از ۵۰ قطعه که از خارج کشور وارد می‌شد، داخلی‌سازی کند و به تولید انبوه برساند. بومی‌سازی قطعات دیگری نیز در حال انجام است که برخی از آن‌ها در حال طراحی و برخی دیگر در حال نمونه‌سازی و گذراندن مراحل آزمایشی خود هستند تا بتوانند وارد خط تولید شوند.گروه صنعتی ایران‌خودرو بسته‌های حمایتی مناسبی برای توسعه و رونق ساخت داخل و ایجاد انگیزه برای مهندسان و تولیدکنندگان قطعات خودرو تعریف کرده است؛ به‌طوری‌که هر فرد یا مجموعه‌ای که بتواند قطعه‌ای بسازد، حداقل پنج سال با وی قرارداد منعقد و خرید قطعات آن تضمین می‌شود.با هماهنگی‌ با بانک‌های عامل، سرمایه‌ی موردنیاز برای تولید قطعات جدید به‌دست طراحان و سازندگان داخلی تأمین می‌شود. راه نجات کشور توجه و اهمیت‌دادن به توان و بینش و اراده‌ی داخلی است و باید پیش از توجه به موضوع ساخت قطعات در داخل کشور‌، به داخلی‌سازی ایده‌ها و ابتکارات توجه کنیم و در این مسیر همه‌ی موانع را برداریم.
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی ایران‌خودرو به قطعه‌سازان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تسهیلات مصوبه شورای پول و اعتبار گفت:

تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از تعهدات ۱۲۰ روزه این گروه خودروسازی به قطعه‌سازان پرداخت شده است. رقم بدهی به قطعه‌سازان مدام در حال تغییر است؛ زیرا گروه صنعتی ایران‌خودرو در حال تولید است و هم‌اینک تولید این گروه صنعتی روزانه به بیش از ۱،۱۰۰ دستگاه خودرو رسیده است. این تسهیلات و همه‌ی منابع مالی که گروه صنعتی ایران‌خودرو تأمین می‌کند، بین قطعه‌سازان توزیع می‌شود.درمجموع، این گروه ۸۲۰ هزار میلیارد ریال بدهی سنواتی به قطعه‌سازان دارد که در برنامه‌ی زمان‌بندی مشخص با قطعه‌سازان و با محوریت انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در یک‌ونیم سال آینده بدهی‌های این گروه صنعتی به قطعه‌سازان به‌حداقل خواهد رسید.

رونمایی پلتفرم الکتریکال بومی کشور

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو درپایان صحبت‌هایش گفت:

خرداد سال آینده، پلتفرم الکتریکال بومی کشور رونمایی می‌شود که ساخت گروه صنعتی ایران‌خودرو است. اراده‌ی گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایش سطح فناوری و به‌روزرسانی ساخت خودرو داخلی است. درحال‌حاضر، به‌روزرسانی شرایط خودروهای احتراقی در حوزه‌ی استانداردها و الزامات قانونی و تأمین قطعات برای ساخت خودروهای برقی به‌دست این گروه دنبال می‌شود.پلتفرم شالوده‌ی طراحی خودرو است که طراحان برای پیاده‌سازی ایده‌های خود از آن بهره می‌برند و داشتن پلتفرم اختصاصی نشان می‌دهد هر خودروساز در چه سطحی از توان مهندسی قرار دارد. هر پلتفرم از زیربدنه، شاسی، سیستم تعلیق، محورها، سامانه‌ی فرمان، کف خودرو، پیشرانه، جعبه‌دنده، دیفرانسیل و میل‌گاردان تشکیل شده است. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات