هیوندای خودروهای برقی بیشتری در اروپا عرضه خواهد کرد

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
شرکت هیوندای پیش بینی کرده است در سال ۲۰۲۰ تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی در اروپا خواهد شد.
تبلیغات

هیوندای به‌شدت روی بازار خودروهای الکتریکی در اروپا حساب باز کرده است. برنامه‌ی این خودروساز کاهش زمان تحویل مدل‌ الکتریک کُنا (Hyundai Kona) است. تولید این خودرو از ماه مارس در خط تولید هیوندای در جمهوری چک آغاز خواهد شد.

افزایش تولید هیوندای کنا الکتریک برای بازار اروپا با توجه به تقاضای روز افزون برای خودروهای الکتریکی و کراس‌اور جای تعجبی ندارد. امسال این برند کره‌ای هدف خود را تولید بیش از ۸۰ هزار خودروی پاک برای مشتریان اروپایی معرفی کرده است. این مدل‌ها شامل کنا، آیونیک و نکسو هستند. 

دونگ وو چوئی مدیر بخش اروپایی هیوندای در این باره گفت:

هر روز افراد بیشتری در مورد تاثیرات انتخاب‌هایشان روی محیط زیست فکر می‌کنند و همین باعث بروز پتانسیل بالایی در بازار خودروهای برقی در اروپا شده است.

هیوندای کنا الکتریک با دو نوع باتری قابل خرید است؛ ۳۹ کیلووات ساعت و ۶۴ کیلووات ساعت. با باتری اول کنا الکتریک می‌تواند با هر بار شارژ ۲۸۹ کیلومتر را طی کند و با باتری دوم نیز توانایی طی کردن ۴۴۹ کیلومتر را با هر بار شارژ دارد. هیوندای کنا الکتریکی از شارژر سه فاز هم پشتیبانی می‌کند که در اکثر کشورهای اروپایی موجود هستند. این خودرو از امکاناتی مانند سیستم ارتباطی Bluelink و رهیاب ماهواره‌ای جدید با نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچی بهره‌مند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات