فاکسکان برای مقابله با ویروس کرونا کارکنانش را قرنطینه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان به‌تازگی اعلام کرده است قصد دارد پس از بازگشایی کارخانه‌ی مونتاژ آیفون در روز ۱۰ فوریه، کارکنانش را ۱۴ روز قرنطینه کند.
تبلیغات

به‌گزارش بلومبرگ، فاکسکان، مهم‌ترین شریک اپل برای ساخت محصولاتش، به‌طور رسمی اعلام کرده است پس از اتمام تعطیلات سال نو چینی که به‌علت شیوع ویروس کرونا یک‌بار تمدید شده بود، قصد دارد از ۱۰ فوریه فعالیت کارخانه‌هایش را از سر بگیرد. بزرگ‌ترین کارخانه‌ی فاکسکان در شهر ژنگ‌ژو در استان هنان واقع در بخش مرکزی چین قرار دارد و حدود ۴۸۰ کیلومتر از شهر ووهان، منشأ پیدایش ویروس کرونا، فاصله دارد. فاکسکان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کارکنانی که از خارج استان هنان می‌آیند، ۱۴ روز از دیگران جدا خواهند بود. همچنین، هر کارمندی که در داخل این استان سکونت دارد، هفت روز در شرایط قرنطینه قرار خواهد گرفت.

فاکسکان که در داخل چین با نام هون‌های (Hon Hai) نیز شناخته می‌شود، بخش عمده‌ای از آیفون‌های تولیدشده در جهان را در این کارخانه می‌سازد. این شرکت تایوانی حالا به نماد شناخته‌شده‌ای از چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر زنجیره‌ی تأمین تجهیزات الکترونیکی چینی برای عرضه در سایر نقاط جهان تبدیل شده است.

طبق تحقیقات پزشکی، مشخص شده است آشکارشدن علائم آلودگی به ویروس کرونا ۱۴ روز طول می‌کشد و تا پیش از ظاهرشدن علائم بیماری در فرد آلوده، ویروس می‌تواند به افراد دیگر سرایت کند. بسیاری از کارکنان کارخانه‌های فاکسکان در طول هفته در خوابگاه‌های موجود در محل کارخانه مستقر می‌شوند؛ از‌این‌رو، طرح قرنطینه امکان اجرایی دارد.

دولت چین از کارخانه‌ها تقاضا کرده است ازسرگیری فعالیتشان پس از پایان تعطیلات سال نو چینی را تا ۱۰ فوریه به‌تأخیر بیندازند. طرح قرنطینه‌ی کارکنان می‌تواند باعث ایمنی بیشتر بازگشایی کارخانه‌ها در این تاریخ شود.

در گزارشی که این هفته منتشر شد، به‌نقل از مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی محصولات اپل، عنوان شده بود درصورت بازنشدن کارخانه‌های تأمین قطعات تا ۱۰ فوریه تولید گوشی‌های آیفون ۱۰ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

چندی قبل نیز خبری مبنی‌بر احتمال بروز مشکل در تأمین برخی قطعات محصولات اپل و اخلال در روند تولید برخی گوشی‌های آیفون ازجمله آیفون اقتصادی جدید اپل، یعنی آیفون ۹ یا SE 2، منتشر شده بود. پس از اعلام این خبر، شرکت TSMC، سازنده‌ی تراشه‌های سری A برای آیفون، آیپد، اپل تی‌وی و آیپاد تاچ، اعلام کرد روند تولیداتش بدون هیچ‌گونه خللی و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی طی خواهد شد.

درحال‌حاضر، کوپرتینویی‌ها فقط به تأیید مبهم‌بودن وضعیت ایجاد شده به‌علت ویروس کرونا بسنده و تمامی دفاتر و فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود در چین را تا ۱۰ فوریه تعطیل کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات