سونی ۱/۳ میلیون گوشی تلفن همراه در تعطیلات سال نو میلادی فروخت

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سونی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ موفق شده است ۱/۳ میلیون گوشی هوشمند بفروشد که این میزان دوبرابر بیشتر از فروش سه‌ماهه‌ی قبلی است.
تبلیغات

چند سالی اخبار دنیای گوشی‌های همراه درباره‌ی عملکرد شرکت سونی ناامیدکننده است و دیگر شباهتی به دوران اوج این شرکت در گذشته ندارد و فروش محصولاتش با اُفت همراه بوده است. اخیرا این شرکت گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم (دوره‌ی اکتبر تا دسامبر) سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده است که ارقام آن آن‌طور که انتظار می‌رفت، بد نیست. در این بازه‌ی زمانی، سونی ۱/۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است که درمقایسه‌با فروش ۶۰۰ هزار دستگاه در سه‌ماهه‌ی قبل، رشدی دوبرابری را نشان می‌دهد.

همچنین، این گزارش حاکی از کاهش ۲۰ درصدی سود سونی در این فصل است که دلیل آن را می‌توان به فروش ضعیف حسگرهای تصویربرداری یا بخش سرگرمی این شرکت نسبت داد. در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۹، سود عملیاتی این شرکت به ۳۰۰ میلیارد ین (۲/۷۵ میلیارد دلار) رسیده که در‌مقایسه‌با درآمد ۳۷۷ میلیارد ینی (۳/۴۶ میلیارد دلاری) در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش را نشان می‌دهد.

با‌این‌حال، اگر بخواهیم از رشد یک‌باره‌ی سونی درنتیجه‌ی تصاحب مالکیت EMI صرف‌نظر کنیم، متوجه می‌شویم رشد سودش فقط ۶ درصد بوده است. این شرکت ژاپنی پیش‌بینی سود خود برای سال جاری را ۵ درصد افزایش داده است؛ بدین‌معنی که انتظار دارد با پایان سال مالی، یعنی ۳۱ مارس ۲۰۲۰، بتواند به‌جای ۸۴۰ میلیارد ین، ۸۸۰ میلیارد ین درآمد کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات