بهترین تفریحات تفلیس که می‌توانید رایگان تجربه کنید

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
تفلیس، پایتخت گرجستان، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری است که علاقه‌مندان می‌توانند ازطریق جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی رایگان، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

گرجستان، روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شود و این روزها به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری، به‌خصوص در بین اروپایی‌ها، تبدیل شده است. شاید علت این محبوبیت، برای این است که سفر به گرجستان، هنوز سفری نسبتا ارزان به حساب می‌آید.

تفلیس، پایتخت گرجستان، نیز مقصدی است که در تمام طول سال می‌توانید برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید، بدون اینکه نگران آب‌و‌هوا یا تعطیلی جاذبه‌ها باشید. شهری با فرهنگی غنی و تاریخی پرفراز‌ونشیب که بی‌شک، سوغات و صنایع دستی متعددی دارد.

تفلیس، در محل تلاقی آسیا و اروپا قرار دارد و از همه نظر، ترکیبی جذاب از هر دو قاره به شمار می‌رود. معماری، آشپزی، سنت‌ها و سبک زندگی بومی این منطقه هم تحت‌تاثیر دنیای شرق و غرب بوده است. سفر به این شهر، تاحدودی ارزان تمام می‌شود؛ به‌خصوص که کرایه تاکسی‌ گران نیست و غذاهای ارزان زیادی هم فروخته می‌شود. بهتر از همه اینکه تفلیس تفریح‌های رایگان زیادی دارد که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید با کجارو همراه شوید.

کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به تفلیس یا دیگر مقاصد خارجی را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور گرجستان و تور تفلیس را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

۱. شرکت در تورهای پیاده‌روی رایگان تفلیس

اگر وقت کمی در سفر به تفلیس دارید یا می‌خواهید با افراد هم‌فکرتان همراه شوید، به یکی از تورهای رایگان پیاده‌روی بپیوندید. در حال حاضر، این تورها هر روز ظهر و ساعت پنج بعدازظهر، در میدان آزادی شروع می‌شوند و در هر وضعیت آب‌وهوایی و حتی تعطیلی رسمی، همیشه برقرار هستند.

۲. بازدید از خانه نویسندگان

خانه نویسندگان تفلیس

خانه نویسندگان، به دیدیو ساراجیشویلی (David Sarajishvili)، دکتر فلسفه و شیمی و نیکوکار مشهور تعلق دارد. این عمارت که در سال ۱۹۰۵ توسط معماری آلمانی ساخته شد، محل ملاقات نویسنده‌ها و هنرمندان متعددی بوده است و هنوز هم مکانی برای رفت‌وآمد اهل هنر و ادب به شمار می‌رود. طبقه دوم عمارت، در حال بازسازی است؛ ولی می‌توانید در طبقه اول و باغ این مجموعه گشتی بزنید و به تصاویر روی دیوار نگاه کنید. تراس‌ آن نیز کاشی‌های سرامیکی سفارشی‌ دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

۳. گشت‌وگذار در خیابان‌های قدیمی

خیابان های تفلیس

اگر دوست دارید، ساختمان‌های قدیمی شهر را ببینید، در خیابان‌های قدیمی تفلیس گشتی بزنید؛ از جمله خیابان‌های بتلمی، گومی و بوتانیکوری. محله بتلمی، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر است که می‌توانید نمونه‌های زیبایی از خانه‌های مسکونی، کلیساها و حتی یک آتشگاه را در آن‌جا ببینید.

۴. بالا رفتن از قلعه‌ ناریکالا

تفلیس

قلعه‌ ناریکالا، یکی از نمادهای شهر تفلیس به حساب می‌آید که قلعه‌ای دفاعی بود و دربرابر هجوم بیگانگان، از شهر محفاظت می‌کرد. البته آنچه که امروز از آن باقی مانده، بخشی کوچکی از این قلعه است. بالارفتن از قلعه، بهترین راه برای تماشای چشم‌اندازهای پانورامای شهر و محله‌های قدیمی آن محسوب می‌شود. البته موقع بالارفتن از دیوارها مراقب باشید؛ زیرا هیچ نرده محافظ ندارند.  

۵. بازدید از تندیس مادر گرجستان

تندیس نقره‌ای مادر گرجستان، با شمشیر و کاسه‌ای در دست، از کل شهر قابل‌مشاهده است. این تندیس با ۲۰ متر طول، لباسی سنتی دارد و تداعی‌کننده یک شخصیت گرجستانی است. مادر گرجستان، با کاسه‌ای در دست از دوستان خود استقبال می‌کند و با شمشیر، آماده دفاع از کشور دربرابر دشمنان است.

۶. گشت‌وگذار در پارک ریکه

تفلیس

پارک ریکه، یکی از جدیدترین جاهای تفریحی و جاهای دیدنی تفلیس است که در محله قدیمی شهر قرار دارد و بعد از گشت‌وگذار در قلعه ناریکالا، بهترین جا برای استراحت به حساب می‌آید؛ به‌خصوص که فضای زیادی برای تفریح و نشستن دارد.

۷. بازدید از برج ساعت دست‌ساز

برج ساعت تفلیس

برج ساعت، شاهکاری از نقاش، مجسمه‌ساز و نمایشنامه‌نویس مشهور گرجستانی به نام رزو گابریادزه (Rezo Gabriadze) است. در هر ساعت، فرشته‌ای با چکشی کوچک، زنگ می‌زند و با رسیدن ساعت ۱۲ ظهر و هفت عصر، نمایشی عروسکی به نام سیرک زندگی اجرا می‌شود.

۸. بازدید از بازارچه درای‌ بریج

درای بریج

حتی اگر از علاقه‌مندان به اشیای عتیقه و خرده‌ریزهای قدیمی نیستید، گشت‌وگذار در بازارچه درای‌ بریج (Dry Bridge) می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد. هرگز نمی‌توانید تصویر کنید که چه اقلامی ممکن است در این بازارچه پیدا شود؛ از مدال‌ها و پرچم‌های دوران شوروی گرفته تا دوربین‌های قدیمی، اسباب‌بازی و نوار کاست. این بازارچه در تمام طول سال برپا است؛ ولی اگر آب‌وهوا نامساعد باشد، احتمال لغو آن وجود دارد.

۹. کشف صنایع‌دستی محلی

با گرم‌شدن آب‌وهوا و تابش آفتاب، هر دو یا سه هفته یک بار در روزهای یکشنبه، بازارچه‌ای محلی در تفلیس برپا می‌شود. در این بازارچه می‌توانید صنایع دستی معاصر را ببینید و حتی غذاهای محلی بخرید؛ به موسیقی گوش دهید و با جوانان محلی دوست شوید. این بازارچه در مقابل بازار درای بریج قرار دارد.

۱۰. بازدید از هتل سابق لوندر

هتل لندن

هتل لندن، یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر در سال‌های ۱۸۷۵ تا ۱۹۱۴ بود و میزبانی افراد مشهوری مثل نویسنده‌ها را برعهده داشت. در حال حاضر، اینجا خانه‌ای مسکونی است؛ ولی می‌توانید در لابی آن، دیوارهای نقاشی‌شده را ببینید که از سه قرن پیش باقی مانده‌اند. این بنا هنوز هم جذابیت و زیبایی تاریخی خود را حفظ کرده است.

۱۱. بازدید از چاپخانه‌ای خاص

چاپخانه استالین

در تفلیس می‌توانید از چاپخانه زیرزمینی استالین دیدن کنید که در نوع خود بی‌نظیر است؛ چراکه درست ۱۷ متر زیر زمین و در یک چاه ساخته شده است. انقلابی‌های جوان بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶، در این چاپخانه هزاران روزنامه، بروشور و اعلامیه را به سه زبان مختلف گرجستانی، ارمنی و روسی چاپ می‌کردند. این تبلیغات در سراسر اروپا و روسیه پخش می‌شد.

۱۲. تماشای تفلیس از کوه متاتسمیندا

متاتسمیندا، منطقه‌ای تفریحی در تفلیس است که درست بالای کوهی به همین نام قرار دارد. از اینجا می‌توانید چشم‌اندازهای پانوراما و زیبایی از شهر را ببینید. درکنار این منطقه تفریحی، ایستگاه تلویزیونی گرجستان و یک آرامگاه وجود دارد که در آن هنرمندان مشهور محلی دفن شده‌اند؛ از جمله ایلیا چاوچاوادزه (Ilia Chavchavadze) که موسس گرجستان مدرن بوده است.

۱۳. بازدید از استون‌هنج گرجستان

بنای یادبود تاریخ گرجستان

بنای یادبود تاریخ گرجستان، از ستون‌های بزرگ و ۳۰متری تشکیل شده‌ که روی آن تصاویری از قهرمانان گرجستان، پادشاهان و ملکه‌ها حکاکی شده است. در قسمت پایین این بنا نیز تصاویری از کتاب مقدس به چشم می‌خورد. علاوه‌بر درس‌های تاریخی که از این محل می‌آموزید، می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر را هم تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات