مایکروسافت عرضه سرفیس هاب 2X را لغو کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت عرضه‌ی سرفیس هاب 2X را لغو کرده است و به‌جای آن روی بهبود نرم‌افزار اجرایی سرفیس هاب 2S تمرکز خواهد کرد.
تبلیغات

سرفیس هاب 2X اولین‌بار در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) معرفی شد. پیش از این ابتدا قرار بود این دستگاه تا اواخر سال ۲۰۱۹ به بازار فروش عرضه شود و سپس عرضه‌ی عمومی این دستگاه به سال ۲۰۲۰ موکول شد. حالا به‌نظر می‌رسد شرایط دوباره تغییر کرده است.

مایکروسافت در سال جاری برنامه‌ای برای عرضه‌ی سرفیس هاب 2X ندارد. این غول نرم‌افزار قصد داشت تا شرایطی را فراهم کند که کاربران سرفیس هاب 2S بتوانند پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه خود را ارتقا دهند. این فرایند همچنین شامل بهبود عملکرد سرفیس هاب ۲ و قابلیت کاشی کاری یا ایجاد تصاویر بزرگتر توسط چند دستگاه یا به‌اصطلاح تایلینگ (tiling) و افزودن حالت چرخش محتوی هم بود که مایکروسافت سال گذشته قول آن را داده بود.

در یک وبینار (کنفرانس تحت وب) که در توییتر فاش شده است، مایکروسافت به فروشندگان اظهار داشته آن‌ها هنوز هم در حال توسعه‌ی تایلینگ و چرخش محتوی هستند، ولی تاریخ دقیق عرضه‌ی آن به بازار مشخص نیست. سخنگوی مایکروسافت در این وبینار اضافه می‌کند:

ما برنامه‌ای برای ارتقا نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری سرفیس هاب 2S نداریم. کاربران سرفیس هاب 2S نیازی به تعویض کارتریج محاسباتی ندارند و ما هم برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۰ نخواهیم داشت، چرا که حالا دیگر برای دستیابی به ویژگی کاشی کاری و چرخش محتوی نیازی به آن نیست.
Surface Hub 2X

مایکروسافت حالا روی یک به‌روزرسانی اساسی برای رفیس هاب 2S تمرکز کرده است. این به‌روزرسانی که اساس آن اولین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، باعث استقرار و کارایی بیشتر سرفیس‌هاب خواهد شد و رابط کاربری آن را نیز ارتقا خواهد داد. این به‌روزرسانی به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. پیش از این قرار بود این ارتقا تنها با کارتیج پردازنده و برای سرفیس هاب 2S عرضه شود.

مطابق با اطلاعات دریافتی این به‌روزرسانی براساس آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ خواهد بود و سیستم‌عامل جدید مایکروسافت Core OS که سیستم‌عامل ویندوز  10X و محصولات جدید این شرکت مانند سرفیس نئو (Surface Neo) از آن استفاده می‌کنند، برای استفاده در سری سرفیس هاب انتخاب نشده است. قرار بر این بود که مایکروسافت کارتریج سرفیس هاب 2X را براساس Core OS طراحی کند تا این دستگاه قابلیت اتصال به دیگر دستگاه‌های دیگر این شرکت را به‌عنوان یک نمایشگر داشته باشد، اما با شرایط فعلی تاریخ عرضه‌ی این دستگاه نامشخص است.

وب سایت The Verge می‌گوید که از مایکروسافت در مورد برنامه‌ی آن‌ها برای سرفیس هاب 2X سؤال کرده، اما در پاسخ تنها صحبت از به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سال ۲۰۲۰  شده است. ورج اضافه می‌کند مایکروسافت در پاسخ به آن‌ها طی بیانیه‌ای در مورد سریفس هاب‌ها چنین گفته است:

ما کماکان با مشتریان خود در ارتباط هستیم و نقشه‌ی راه را با کمک آن‌ها و برای هرچه بهتر شدن خدمات و برآورده کردن نیاز کاربران سرفیس هاب‌ طراحی کرده‌ایم.در سال ۲۰۲۰ اولویت ما سرفیس هاب ۸۵ اینچی و به‌روزرسانی نرم‌افزاری خواهد بود. این به‌روزرسانی امکاناتی مانند یکپارچگی اطلاعات، رابط کاربری و مدیریت بهتر دستگاه و هر آنچه که مشتریان از زمان عرضه‌ی سرفیس هاب 2S در انتظار آن بوده‌اند را در اختیار آن‌ها قرار داده و برای همه‌ی خانواده سرفیس هاب رایگان خواهد بود. در ما‌ه‌های آینده اطلاعات بیشتری در باره‌ی آن را منتشر خواهیم کرد.

سرفیس هاب ۲ ابتدا در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد و مدل بالا رده‌ی آن سرفیس هاب 2S برچسب قیمت ۹ هزار دلاری خورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات