رنو مگان 2020 رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رنو مدل جدید و فیس‌لیفت مگان را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این خودرو در چند تیپ مختلف با پیشرانه‌های بنزینی و هیبرید و سیستم نیمه‌خودران سطح دو عرضه خواهد شد.
تبلیغات

مدل ۲۰۲۰ رنو مگان برای نخستین بار با بدنه استیشن واگن نیز تولید خواهد شد. رنو یک پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی را نیز برای این مدل در نظر گرفته است. مدل پلاگین هیبریدی رنو مگان ۲۰۲۰ با نام E-Tech وارد بازار خواهد شد. این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری بنزینی ۴ سیلندر در کنار دو وموتور برقی با مجموع قدرت ۱۵۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند. رنو برای سیستم انتقال نیروی مگان E-Tech از یک سیستم بدون کلاچ چند حالته استفاده کرده است که تعویض دنده‌ی بهینه‌ای را به ارمغان می‌‌آورد. 

2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane

رنو از باتری ۹/۸ کیلووات ساعتی در مگان پلاگین هیبریدی استفاده کرده است که به‌گفته‌ی این خودروساز می‌تواند شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر را در حالت تمام برقی تضمین کند. رنو مگان پلاگین هیبریدی در حالت تمام برقی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد. شعاع حرکتی مگان پلاگین هیبرید در حالت رانندگی شهری براساس استاندارد WLTP اروپا ۶۵ کیلومتر است.

رنو تخمین می‌زند که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن مگان E-Tech کم‌تر از ۴۰ گرم در هر کیلومتر باشد، اما ارقام رسمی WLTP هنوز منتشر نشده است. رنو مگان E-Tech از سه حالت رانندگی مختلف با نام‌های Pure، MySense و Sport برخوردار است. در حالت Pure تنها از موتور برقی استفاده می‌شود. در وضعیت MySense سیستم هیبریدی خودرو به شکلی بهینه از هر دو موتور استفاده می‌کند. در این حالت یک قابلیت با نام E-Save نیز وجود دارد که همواره سطح شارژ باتری را بالای ۴۰ درصد حفظ می‌کند. در حالت Sport نیز راننده می‌تواند از حداکثر قدرت هر سه موتور استفاده کند.

شاید در نگاه نخست تشخیص دادن تغییرات در ظاهر مگان جدید کمی سخت باشد؛ اما رنو تغییراتی را در طراحی این خودرو اعمال کرده است که شامل سپر جلوی جدید، تزئین کرومی چراغ‌های مه‌شکن و ورودی‌های هوای جدید هستند. گلگیرها و رینگ‌های ۱۶ و ۱۸ اینچی مگان ۲۰۲۰ نیز جدید هستند. رنو سه رنگ جدید را هم به رنگ‌های قابل سفارش برای مگان اضافه کرده است. از دیگر تغییرات مگان ۲۰۲۰ وجود چراغ‌های LED Pure Vision در تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد است.

درون کابین نیز رنو سعی کرده تا مگان ۲۰۲۰ را مدرن‌تر از قبل کند. پشت فرمان نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی و یک نمایشگر ۹/۳ اینچی دیگر نیز روی داشبورد وجود دارد که سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو را درون خود جای داده است. هر دو نمایشگر مگان دارای سیستم رهیاب ماهواره‌ای هستند و قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند را دارند. 

کنسول مرکزی نیز ظاهری جدید دارد و بسته به تیپ انتخابی تودوزی‌های مختلفی در کابین اجرا می‌شوند. مگان برای سال ۲۰۲۰ به سیستم‌های کمکی رانندگی جدیدی هم مجهز شده است. یکی از این سیستم‌ها Highway & Traffic Jam Companion است که سطح ۲ رانندگی نیمه‌خودران را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند راحتی بالایی را در رانندگی روزمره فراهم کند. این سیستم قابلیت فعال شدن در سرعت‌های ۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. 

2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane
2020 Renault Megane

یک پیشرانه‌ی ۱/۳ لیتری از سری TCe برای مگان قابل انتخاب است که با سه قدرت ۱۱۳، ۱۳۸ و ۱۵۸ اسب‌بخار موجود هستند. رنو یک نسخه‌ی دیگر با قدرت ۹۹ اسب‌بخار را نیز عرضه خواهد کرد. تا پایان سال ۲۰۲۰ یک پیشرانه‌ی TCe دیگر با حجم ۱ لیتر و قدرت ۱۱۸ اسب‌بخار به این موتورها اضافه خواهد شد. جعبه‌دنده‌های قابل انتخاب برای مگان ۶ سرعته‌ی دستی و ۷ سرعته‌ی دوکلاچ هستند. 

رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت می‌دهند می‌توانند مدل‌های دیزلی مگان را انتخاب کنند. یک پیشرانه‌ی دیزلی ۹۴ اسب‌بخار قدرت دارد و با جعبه‌دنده‌ی ۶ دنده‌ی دستی به فروش خواهد رسید و پیشرانه‌ی دوم نیز با قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و به‌همراه جعبه‌دنده‌ی DCT عرضه خواهد شد. 

رنو برای سال ۲۰۲۰ مدل GT Line را با مدلی جدید به‌نام RS Line جایگزین خواهد کرد. مگان RS Line ظاهری اسپرت و مانند مدل RS دارد. این مدل به قطعات آیرودینامیکی به سبک خودروهای F1، جلوپنجره‌ی لانه زنبوری، خروجی‌ّ اگزوز دوگانه، رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی، صندلی‌های جلوی اسپرت، فرمان چرمی اسپرت با لوگوی RS و پدال‌های آلومینیومی مجهز است. 

برای سال ۲۰۲۰ رنو مگان RS با پیشرانه‌ای به قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر عرضه خواهد شد. قدرت و گشتاور این مدل به ترتیب ۲۰ اسب‌بخار و ۳۰ نیوتن‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده‌اند. این مشخصات مربوط به مدل دارای جعبه‌دنده‌ی EDC هستند و در صورت سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی برای این مدل گشتاور پیشرانه به ۴۰۰ نیوتن‌متر محدود خواهد شد. این هاچ بک اسپرت از یک سوپاپ مکانیکی درون سیستم اگزوز استفاده می‌کند که صدای اگزوز را نیز تغییر می‌دهد. مدل RS Trophy نیز با پیشرانه‌ی ۲۹۶ اسب بخاری به بازار خواهد آمد. این مدل دارای امکاناتی همچون چراغ‌های LED جدید، آنتن کوسه‌ای، شیشه‌های دودی عقب و تودوزی آلکانترا است. رنو مدل جدید مگان را از تابستان سال ۲۰۲۰ در بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات