خلق راه‌بندان مصنوعی در گوگل مپ با استفاده از چمدانی مملو از گوشی هوشمند

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هنرمند خوش ذوق آلمانی با استفاده از یک چمدان گوشی باعث ایجاد ترافیک مصنوعی در نقشه‌ی گوگل شد.
تبلیغات

همه‌ی ما روزانه سری به نقشه‌ی گوگل می‌زنیم. اغلب رانندگان هم از این سرویس برای جهت‌یابی و گریز از ترافیک استفاده می‌کنند. حالا یک هنرمند آلمانی نشان می‌دهد که این سرویس چندان هم قابل اعتماد نیست.

سایمون وکت (Simon Weckert) هنرمند آلمانی ساکن برلین با آنچه خود هک گوگل مپ می‌نامد توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است. او در وب‌سایت خود چنین توضیح می‌دهد:

۹۹ گوشی هوشمند در یک چمدان دستی همه‌ی آن چیزی است که برای تبدیل یک خیابان با علامت ترافیک سبز به یک راه‌بندان با خط قرمز نیاز داریم. اتفاقی که در جهان حقیقی باعث تغییر مسیر خودرو‌ها برای مواجه نشدن با ترافیک می‌شود. googlemapshacks#

این اتفاق شاید در ابتدا تنها اجرای یک ایده‌ی جالب به‌نظر برسد، اما با کمی تعمق بیشتر متوجه می‌شویم آنچه در این ویدئو می‌بینیم معنای بسیار بزرگتری دارد.

Google Maps Hack

وب‌سایت این هنرمند شامل مواردی از تجربیات تحت عنوان «اجرا و کارایی» است. این ویدئو به‌عنوان یکی از این تجربیات نشان می‌دهد که ما به‌عنوان افرادی مالک گوشی هوشمند، چگونه در خلق اطلاعات موجود در نقشه‌ی گوگل نقش داریم و مهم‌تر از آن این اطلاعات چگونه می‌توانند روی دنیای حقیقی تأثیر بگذارند. درحالی‌که مطابق با دانسته‌ی ما الگوریتم نقشه‌ی گوگل مبتنی بر رفتار افراد در جهان واقعی و شبیه‌سازی آن در فضای مجازی است.

ویدیوی بالا از زمان آپلود شدن بیش از یک میلیون نفر بازدید کننده داشته است. این امر باعث شده گوگل بیانیه‌ای را از طریق وب‌سایت 9to5Google منتشر کند. در این بیانه این چنین امده است:

داده‌های نقشه‌ی گوگل توسط منابع مختلفی گرد آوری می‌شوند که شامل دستگاه‌های کاربران با سرویس مکان یابی در حالت روشن می‌شود. در کشورهایی مانند هند، اندونزی و مصر ما سرویس توانایی تشخیص موتور سیکلت از خودرو را راه اندازی کرده‌ایم، ولی هنوز قابلیت تشخیص چمدان در حال سفر را نداریم، در عین حال از دیدن کاربردهای خلاقانه‌ای مانند این استقبال می‌کنیم چراکه در روند بهبود بخشیدن به کارایی نقشه گوگل به ما کمک می‌کنند.مقاله‌های مرتبط:۳۷ ترفند مخفی گوگل مپگوگل مپ به قابلیت‌های محبوب اپلکیشن ویز مانند گزارش پلیس مجهز می‌شودبیانیه‌ی گوگل کمی سرگرم کننده به‌نظر می‌رسد، مخصوصا جمله‌ای که می‌گوید: « قابلیت تشخیص چمدان در حال سفر را نداریم» برخی عقیده دارند این اتفاق نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در ترافیک گوگل و متعاقب آن عبور و مرور خودروها در دنیای واقعی جهت مقاصد بدخواهانه دست برد.در انتها می‌توان گفت براساس توجهی که گوگل، مطبوعات و مردم به این ویدئو نشان داده‌اند، این اجرا یک موفقیت بزرگ بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات