لاین مجوزهای لازم برای حضور در بازار ارزهای دیجیتال ژاپن را به‌دست آورد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لاین، شبکه‌ی اجتماعی ژاپنی با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر، اعلام کرده است که از آوریل ۲۰۲۰ تجارت ارز دیجیتال خود را در ژاپن آغاز می‌کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، اخبار زیادی مبنی‌بر راه‌اندازی ارزهای دیجیتال مختلف و ورود آن‌ها به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده به‌گوش می‌رسد. در‌این‌بین، حضور شبکه‌های اجتماعی بزرگی مانند تلگرام و فیسبوک و لاین در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد. حال شبکه‌ی اجتماعی لاین با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر، اعلام کرده است که از آوریل ۲۰۲۰، تجارت ارز دیجیتال خود را در ژاپن آغاز می‌کند. نام  ارز دیجیتال این شرکت Link است که از سال ۲۰۱۸ عرضه شده است؛ اما به‌دلیل مقررات کشور ژاپن، در بازار این کشور و برای مشتریان آمریکایی دردسترس نبود. بااین‌حال، اخبار جدید حاکی از آن است که شبکه‌ی اجتماعی مذکور توانسته مجوزهای لازم را بگیرد تا بتواند تجارت رمزارزها را در کشور زادگاهش آغاز کند.

از آن تاریخ تاکنون، شرکت لاین بعد از مذاکرات طولانی با قانون‌گذاران ژاپنی توانسته صرافی‌ خود، یعنی BITBOX را راه‌اندازی کند و بدین‌ترتیب، اجازه‌ی خریدوفروش ارز دیجیتال نوپای این شرکت برای کاربران خارج از آمریکا و ژاپن نیز صادر شد. باوجوداین، این صرافی نتوانست به جمع ۱۰۰ صرافی برتر برسد و در سایت CoinMarketCap، ‌رتبه‌ی ۱۲۰ را کسب کرد.

سال گذشته نیز، لاین شرکت صرافی Bitmax را راه ‌ندازی کرد که این‌بار با استقبال کاربران رو‌به‌رو شد. حالا در سال ۲۰۲۰، به‌نظر می‌رسد شرکت یادشده توانسته استانداردهای لازم را از انجمن ارزهای دیجیتال ژاپن بگیرد تا بتواند تجارت خود را در کشورش آغاز کند.

رقابت شبکه‌های اجتماعی در توسعه‌ی ارزهای دیجیتال

تلاش شرکت لاین برای داشتن ارز دیجیتال نمایانگر حرکتی وسیع‌تراست که نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال عرضه ارزهای دیجیتال اختصاصی خود هستند. هم‌زمان با لاین، تلگرام و فیسبوک نیز به‌دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال خود هستند. درحالی‌که شرکت روسی تلگرام موفق شده است بیش از یک‌میلیارد دلار برای  واحد پولی دیجیتال خود سرمایه جذب کند، اکنون گرفتار مسائل نظارتی و قانونی شده است. آخرین اخبار از این موضوع حکایت می‌کند که تلگرام قصد دارد اپلیکیشنی مستقل برای این منظور راه‌اندازی کند که درصورت تحقق، این شرکت سال‌ها از لاین عقب خواهد ماند. فیسبوک نیز اوضاع خیلی بهتری ندارد؛ زیرا شرکایش به‌آرامی در حال ترک این پروژه هستند که در میان آخرین آن‌ها، می‌توان غول مخابراتی Vodafone را نام برد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات