نگاهی به زندگی‌نامه حامد بهداد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سریال دل باعث شده تا باری دیگر نام حامد بهداد برسر زبان‌ها بیفتد به همین دلیل در این مطلب نگاهی به زندگی این بازیگر می‌اندازیم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    ساخت سریال‌ها یا فیلم‌های جدید باعث شناخته‌شدن بازیگران و کارگردانان می‌شود و بینندگان علاقه دارند تا هرچه بیشتر در رابطه با بازیگر محبوب خود بدانند. حامد بهداد یکی از بازیگران خوب عرصه سینما و سریال در کشور ایران است که اخیرا در سریال دل نقش‌آفرینی کرده است. در این مطلب می‌خواهیم تا نگاهی به بیوگرافی حامد بهداد بیندازیم.

    حامد تفنگ‌ساز صابری بهداد که با نام حامد بهداد شناخته می‌شود، در ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در شهر مشهد به دنیا آمده است. بهداد تحصیلات دانشگاهی را در رشته‌ی بازیگری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تهران سپری کرد. او حین تحصیل در دفتر تبلیغاتی رامبد جوان مشغول به‌کار بود. در ابتدا رامبد جوان او را به همایون اسعدیان پیشنهاد داد و نقش خود را در فیلم آخر بازی به حامد بهداد سپرد. اینگونه بود که حامد بهداد در سال ۱۳۷۹ به سینما وارد شد. او پس از سال ۱۳۷۹ تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی بازی کرده است و از جمله بازیگران مرد موردتوجه در سینمای ایران بوده است و اخیرا حتی به شبکه‌ی نمایش خانگی نیز وارد شده است. او همچنین سابقه‌ی کار با کارگردان‌های مختلفی دارد. بهداد همچنین علاوه‌بر عرصه‌ی نمایش، در حوزه‌ی موسیقی نیز فعالیت‌هایی کرده است.

    بهداد طی سال‌های فعالیت بارها در نقش یک جوان عاصی و پرجنب‌وجوش قرار گرفته است و این تیپ شخصیتی را به‌نوعی به امضای بازی خود تبدیل کرده است. اولین بازی این‌چنینی بهداد در سال ۱۳۸۱ و همکاری با حمید نعمت الله در فیلم مورد توجه «بوتیک» بود. بهداد به‌واسطه‌ی هم‌بازی شدن با محمدرضا گلزار و البته اجرای درخشان خودش در فیلم بوتیک، توانست خود را در سینمای ایران مطرح کند. حامد بهداد پس از بوتیک، برای اولین‌بار جلوی دوربین سامان مقدم قرار گرفت. حاصل اولین همکاری حامد بهداد و سامان مقدم فیلم «کافه ستاره» بود. او در این فیلم با افسانه بایگان و پژمان بازغی هم‌بازی بود. کافه ستاره با اینکه در جشنواره‌ی فیلم فجر به موفقیتی نرسید، اما در جشنواره‌های مختلف داخلی، موفق ظاهر شد. حامد بهداد یک سال پس از کافه ستاره در سال ۱۳۸۳ برای بازی در فیلم تلویزیونی عروس کوهستان با یوسف سید مهدوی همکاری کرد. یک سال گذشت و نوبت به بازی در فیلم روز سوم رسید؛ جایی که حامد بهداد جلوی دوربین محمدحسین لطیفی قرار گرفت. بازی حامد بهداد در نقش فواد به یکی از بازی‌های ماندگار این بازیگر تبدیل شد؛ نقش‌آفرینی‌ای که به نوعی امضای همیشگی حامد بهداد را که اکنون خیلی‌ها او را با آن می‌شناسند نیز به‌همراه داشت. بهداد در همان سال ۱۳۸۵ برای دومین بار با عبدالرضا کاهانی همکاری کرد؛ او این‌بار در فیلم «آدم» نقش صحت محبت را ایفا کرد. فیلم آدم با بازی حامد بهداد و مهتاب کرامتی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور داشت.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات