پروازهای ایران به لبنان متوقف شد

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
در پی انتشار ویروس کرونا در کشور، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد لبنان ورود پروازهای ایران، چین، کره‌ی جنوبی و ایتالیا را به این کشور ممنوع کرده است.
تبلیغات

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد سازمان هواپیمایی لبنان در نامه‌ای ورود مسافران ایرانی، چینی، ایتالیایی و کره‌ی جنوبی را به لبنان ممنوع کرده است. او همچنین اعلام کرد دوبی نامه‌ای مکتوب به سازمان هواپیمایی ایران و معاونت پرواز ارسال کرده است که طبق این نامه، محدودیت پرواز بدون مسافر برای انتقال ایرانی‌ها از دوبی برداشته شده است و دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان از نظر پرواز به دوبی مشکلی ندارند؛ اما این پروازها باید بدون مسافر باشد و فقط برای برگرداندن مسافران ایرانی انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین گفت روز گذشته، ۹ اسفند ۹۸، دو پرواز خالی از مسافر توسط ماهان و ایران‌ایر به دوبی برای برگرداندن مسافران ایرانی انجام شد. به‌گفته‌ی او، این پروازها به فرودگاه بین‌المللی دوبی نیست بلکه به فرودگاه آل‌مکتوم در ۸۰ کیلومتری دوبی است و مسافران ایرانی در فرودگاه بین‌المللی دوبی از طریق اتوبوس به فرودگاه آل‌مکتوم جابه‌جا می‌شوند.

به گفته اسعدی‌سامانی، به دیگر مسافران ایرانی که در دوبی حضور دارند اطلاع‌رسانی شده است که برای پرواز برگشت به فرودگاه آل‌مکتوم بیایند. کشور ترکیه نیز مجوزی صادر کرده است تا مسافران ایرانی حاضر در ترکیه از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به کشور برگردند.

بعد از انتشار ویروس کرونا در کشور، برخی کشورها از جمله روسیه اعلام کردند به منظور حفاظت کشور خود صدور ویزا برای ایرانیان را متوقف کرده‌اند. همچنین کشورهایی مانند ترکیه، عراق، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، کویت، اردن، قطر، تاجیکستان، امارات متحده‌ی عربی، عمان، قزاقستان (از ۱۱ اسفند) و هند مرزهای هوایی خود را با ایران بسته‌اند. آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی ایران با سایر کشورها را می‌توانید از اینجا ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات