دایملر و مرسدس بنز درانتظار جریمه ۳۰ میلیارد یورویی

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال رسوایی دایملر در پرونده دستکاری میزان آلایندگی خودروهای دیزلی، این خودروساز آلمانی پیش‌بینی کرد که بیش از ۳۰ میلیارد یورو خسارت خواهد دید.
تبلیغات

پس از اعلام تصمیم نهایی مقامات آلمانی درباره‌ی رسوایی دیزل، گروه خودروسازی دایملر انتظار خسارت‌های سنگینی برای مرسدس بنز دارد.

مسئولان دایملر تخمین می‌زنند که رسوایی آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی مرسدس بنز باعث وارد شدن زیانی بالغ بر ۳۰ میلیارد یورو (حدود ۳۳ میلیارد دلار) خواهد شد. پاییز گذشته، مطبوعات آلمان از جریمه احتمالی یک میلیارد یورویی برای دایملر به جرم دستکاری در میزان انتشار آلایندگی دیزل سخن به میان آوردند. در آن زمان آژانس وسایل نقلیه موتوری آلمان (KBA)، دستگاه‌های غیرقانونی را روی ۲۸۰،۰۰۰ دستگاه مرسدس بنز کلاس C و E کشف کرد و به این خودروساز دستور داد تا آن‌ها را فراخوانی کند. همچنین جریمه‌ای تا ۵۰۰۰ یورو (۵،۵۰۰ دلار) برای هر دستگاه خودرو توسط دادستان اشتوتگارت در نظر گرفته شد.

دایملر اکنون هشدار می‌دهد که مقامات آلمانی احتمالاً سایر خودروهای ساخته شده با نام تجاری مرسدس بنز را نیز در این رسوایی اضافه کنند.

دایملر همچنین با رسیدگی دستگاه‌های نظارتی و مقامات ایالات متحده رو‌به‌رو شده است. در فوریه سال ۲۰۱۶، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده از مرسدس بنز خواست تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در برخی از خودروهای دیزلی خود را توضیح دهد. آلمانی‌ها پیش‌بینی خود را از جریمه ۲۳ میلیارد یورویی به بیش از ۳۰ میلیارد یورو افزایش دادند؛ هزینه‌ای که دایملر و مرسدس بنز انتظار دارند برای جریمه، مجازات و غرامت بپردازند.

تا پایان تحقیقات KBA، دایملر در آلمان نیز با مشکل دیگری رو‌به‌رو است. چند سرمایه‌گذار نهادی از این شرکت شکایت کرده و خواستار خسارت ۹۰۰ میلیون یورویی شده‌اند؛ زیرا دایملر اطلاعات پنهانی در رابطه با دستکاری میزان آلایندگی و همچنین خطرات و هزینه‌های ناشی از استفاده از آن دارد که این امر باعث نقض قانون بازار سرمایه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات