عرضه کاور کیبرد آیپد پروی بعدی به همراه یک ترک‌پد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با معرفی iPadOS از سوی اپل، آیپد صاحب سیستم‌عاملی شد که اکنون از ماوس نیز پشتیبانی می‌کند. در همین راستا گزارش‌ها از عرضه کاور کیبرد دارای ترک‌پد برای آیپد پروی بعدی خبر می‌دهد.
تبلیغات

اپل با معرفی سیستم‌عامل اختصاصی آیپد (iPadOS) ویژگی‌های تازه‌ای را به آیپد افزود که این تبلت را بیش‌ازپیش به یک ابزار کاربردی برای تولید محتوا در حوزه‌های مختلف تبدیل کرد. درواقع با این تغییر بزرگ در اکوسیستم نرم‌افزاری اپل، آیپد پرو، مرز بین لپ‌تاپ‌ها با این تبلت اپل را کمرنگ‌تر کرد. 

براساس خبری که سایت The Information منتشر کرده، اپل در حال تولید یک کیبرد جانبی جدید در خط تولید آیپد خود است که در آن یک ترک‌پد نیز تعبیه شده است. طبق این خبر، اپل برنامه دارد هم‌زمان با معرفی سری جدید آیپد پرو تا انتهای سال جاری، این کیبردهای مجهز به ترک‌پد را نیز عرضه کند.

یکی از تولیدکنندگان محصولات جانبی، پیش از این دست به عمل زده و در حال حاضر امکان پیش‌سفارش کیبرد بی‌سیم آیپدپرو به همراه ترک‌پد را فراهم کرده است. این کیبرد بی‌سیم کلیدهایی با نور پس‌زمینه دارد و ظاهر تبلت آیپد را بسیار به یک مک‌بوک شبیه می‌کند.

brydge

این تولیدکننده قصد دارد تا ماه آوریل محصول خود برای دو سایز ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آیپدپرو با قیمت‌های ۲۰۰ و ۲۳۰ دلار عرضه کند. به‌علاوه یک ترک‌پد مخصوص آیپد نیز در محصولات این شرکت وجود دارد که قیمت و زمان عرضهٔ آن هنوز اعلام نشده است.

اما در خصوص اپل تابه‌حال گزارش‌ها از تولید یک کیبرد جانبی از سوی اپل خبر می‌دادند که تنها از نور پس‌زمینه نیز بهره می‌برد و تا پاییز ۲۰۲۰ عرضه می‌شود. بااین‌حال تا به امروز خبری از ترک‌پد در این گزارش‌ها نبود. اگرچه در حال حاضر نیز آیپد پرو از طریق رابط USB-C از ماوس پشتیبانی می‌کند و همین مسئله ظاهر و نحوه کاربری آیپدپرو را بسیار شبیه لپ‌تاپ‌ها کرده است.

در نهایت احتمالا باید تا اواخر سال جاری میلادی منتظر ماند و محصول نهایی اپل را باتوجه به شایعات و گزارش‌های فعلی در کنار آیپدپروهای جدید این شرکت دید.

نظر شما چیست؟ آیا اپل کیبردی جانبی با ترک‌پد برای آیپدپرو عرضه خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات