مایکروسافت از لغو حضور در GDC 2020 خبر داد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در ادامه‌ی روند سریالی کناره‌گیری شرکت‌ها از همایش‌های بزرگ جهانی، این بار مایکروسافت از حضور در GDC 2020 انصراف داد.
تبلیغات

با افزایش هشدارها در ایالات‌متحده در مورد شیوع تقریبا اجتناب‌ناپذیر ویروس کرونا در این کشور، برگزاری همایش توسعه‌دهندگان بازی که قرار است در اواخر اسفند در شهر سانفرانسیسکو برگزار شود در معرض خطر قرار گرفته است.

همایش توسعه‌دهندگان بازی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت گیمینگ به شمار می‌رود و پیش از بروز بحران کرونا، انتظار می‌رفت که بتواند ده‌ها هزار توسعه‌دهنده‌ی بازی را از سرتاسر جهان به شهر سانفرانسیسکو بکشاند. تعداد شرکت‌کنندگان این همایش در سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود. با گسترش ویروس کرونا در جهان و محدودیت‌های مسافرتی وضع شده توسط دولت‌ها، تعداد زیادی از شرکت‌ها ترجیح داده‌اند که جانب احتیاط در پیش بگیرند و از حضور در این رویداد سالانه انصراف دهند.

مایکروسافت آخرین شرکتی است که از لغو شرکت در این رویداد خبر داده است. تاکنون شرکت‌های بزرگ زیادی از جمله سونی، فیس‌بوک، الکترونیک آرتز، کوجیما پروداکشنز و اپیک گیمز به دلیل حفظ سلامت کارکنان خود از شرکت در این رویداد انصراف داده بودند.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود، دلیل انصرافش را از شرکت در این همایش اینطور بیان کرده است:

پس از بازبینی دقیق توصیه‌های مقامات سازمان بهداشت جهانی تصمیم بسیار دشواری را از روی احتیاط اتخاذ کردیم و از شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سانفرانسیسکو کناره‌گیری کردیم. در شرایطی که جهان با خطرات روزافزون ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، سلامت و ایمنی بازیکن‌ها، توسعه‌دهندگان، کارکنان و شرکای ما در سرتاسر جهان اولویت اصلی ما است.

پیش‌تر نگرانی‌های مشابه منجر به لغو کامل کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون شده بودند. همچنین رویداد سالانه‌ی فیس‌بوک برای توسعه‌دهندگان موسوم به F8 که قرار بود در تاریخ ۱۶ اردیبهشت در شهر سن‌خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا برگزار شود به همین دلیل لغو شده بود.

مایکروسافت قصد دارد برای جبران لغو حضورش در GDC 2020 یک رویداد دیجیتالی را در تاریخ ۱۶ الی ۱۸ مارس (۲۶ تا ۲۸ اسفند) در وب‌سایت خود میزبانی کند.

تأثیرات منفی شیوع این بیماری بر کسب‌وکار مایکروسافت تنها به شرکت در این همایش محدود نمی‌شود. ردموندی‌ها در روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به کندتر بودن بازگشت زنجیره‌ی تأمین به شرایط عادی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، درآمدهای پیش‌بینی‌شده برای بخش ویندوز OEM و سرفیس در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی این شرکت محقق نخواهند شد.

اندکی پس از مایکروسافت، شرکت یونیتی هم از لغو حضور در نمایشگاه GDC امسال خبر داد. مسئولان برگزارکننده اعلام کرده‌اند که نمایشگاه یاد شده با وجود انصراف بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیای بازی، طبق برنامه‌ی قبلی در تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مارس (۲۶ اسفند تا ۱ فروردین) برگزاری خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و جان تقریبا ۳ هزار تن را گرفته است. در حال حاضر این ویروس از مبدأ پیدایش یعنی کشور چین بسیار فراتر رفته است و تعداد زیادی از کشورهای جهان از جمله ایران، ایتالیا و کره‌ی جنوبی را درگیر خود کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات