روسیه صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
دولت روسیه اعلام کرده است عبور شهروندان ایران از مرز روسیه به دلیل حفاظت شهروندان این کشور از ویروس کرونا موقتا متوقف می‌شود.
تبلیغات

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه در نشستی خبری اعلام کرد صدور روادید به ایران به‌جز روادید کاری و تجاری از بامداد روز ۲۸ ماه فوریه (۹ اسفند ۹۸) متوقف می‌شود. بنابراین تا اطلاع ثانوی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور ویزای روسیه برای ایرانیان متوقف خواهد ماند. به‌گفته‌ی معاون نخست وزیر روسیه، صدور روادید سفر برای پروازهای ترانزیتی از ایران از طریق مسکو نیز منع می‌شود. او در مورد ارتباط هوایی و پروازهای مسافربری بین ایران و روسیه گفت:

ارتباط هوایی بین دو کشور که فقط شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه و شرکت‌های ایرانی در چارچوب آن کار می‌کنند، ادامه خواهد یافت؛ ما وضعیت را تحت نظر خواهیم داشت. 

روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، محدودیت‌هایی را برای رفت‌وآمد مردم بین دو کشور در نظر گرفته بود و حال به شهروندان خود توصیه کرده است به کشورهای ایران، ایتالیا و کره‌ی جنوبی نیز سفر نکنند. همچنین سازمان پیشگیری از بیماری‌های واگیر روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، شمار افراد مبتلا به بیماری کرونا (COVID-۱۹) در ایتالیا، کره‌ی جنوبی و ایران در حال افزایش است.

 تاکنون کشورهای زیادی از جمله ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، کویت، اردن، قطر، تاجیکستان، امارات متحده‌ی عربی، عمان و هند مرزهای هوایی خود را با ایران بسته‌اند. آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی ایران با سایر کشورها را می‌توانید از اینجا ببینید.

در همین راستا و بعد از لغو شدن بسیاری از پروازهای خارجی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود به دلیل شرایط پیش‌آمده پس از انتشار ویروس کرونا، استرداد بلیت‌ پروازهای داخلی و خارجی تا اطلاع ثانوی بدون دریافت جریمه انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات