مایکروسافت قدرت پردازشی نسل بعدی ایکس باکس را اعلام کرد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بالاخره قدرت پردازشی نسل بعدی کنسول خود را تأیید کرد. همان‌طور که در شایعات آمده بود، ایکس‌باکس سری ایکس ۱۲ ترافلاپس قدرت خواهد داشت.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    مایکروسافت به‌خوبی می‌داند که گیمرها منتظر هستند تا در نسل جدید کنسول‌های بازی، پیشرفت دستاوردهای جدیدی در گرافیک و سرعت پردازنده را مشاهده کنند. ترکیب این دو مورد، باعث خلق بازی‌هایی می‌شود که به گیمر حس خارق‌العاده‌ای را القا می‌کند. این موارد زمانی تحقق پیدا می‌کند که شاهد نوآوری‌هایی در پردازنده، گرافیک و همچنین تکنولوژی‌های حافظه‌های ذخیره‌سازی باشیم که بدون ذره‌ای وقفه، داستان‌ها و ساخته‌های جدیدی را در اختیار کابر قرار می‌دهد. مایکروسافت ایکس‌باکس سری ایکس را به‌عنوان برنامه نسل آینده خود درنظر گرفته است که به‌واسطه انرژی که کاربران ازطریق بازخوردهای خود به آن‌ها داده‌اند، توسعه یافته است. 

    طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس رسما اعلام کرده است که کنسول نسل آینده این شرکت ۱۲ ترافلاپس قدرت گرافیکی دارد. همچنین حساب کاربری ایکس‌باکس تصویر دیگری را منتشر کرده است که بعضی از ویژگی‌های این کنسول قدرتمند را نشان می‌دهد. ایکس‌باکس سری ایکس دارای پردازنده Zen 2 شخصی‌سازی شده و همچنین نسل دوم جدیدترین ریزمعماری گرافیکی AMD با نام RDNA 2.0 خواهد بود.

    مشخصات سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس / xbox series x hardware specs
    مشخصات سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس / xbox series x hardware specs

    همچنین ویژگی VRS یا همان سایه‌گذاری متغیر به بازی‌سازها اجازه می‌دهد تا جزئیات بصری بیشتری را در بازی‌های خود به‌نمایش بگذارند. از دیگر ویژگی‌های این کنسول هم می‌توان به پشتیبانی رهگیری پرتو (Ray Tracing) سخت‌افزاری برمنبای API دایرکت ایکس ۱۲ اشاره کرد که نورپردازی‌های بهتری را در بازی‌ها ارائه می‌دهد. استفاده از SSD شخصی‌سازی‌شده توسط مایکروسافت، ویژگی متوقف‌کردن و بازگشت سریع به چندین بازی، استفاده از HDMI 2.1 و پشتیبانی از ریفرش‌ریت متغییر (VRR) نیز در توییت و پست وبلاگی ایکس‌باکس تأیید شده است. می‌توانید درباره‌ی مشخصات ایکس‌باکس سری ایکس در سایت ایکس‌باکس بیشتر بخوانید.

    نظر شما کاربران زومیت مشخصات نسل بعدی کنسول مایکروسافت چیست؟ 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات