خوابگاه‌های دانشگاه تهران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تخلیه می‌شوند

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانشجویان، خوابگاه‌های این دانشگاه امروز یکشنبه تخلیه می‌شوند.
تبلیغات

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، بیان کرد پس از مصوبه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره‌ی تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری، دانشگاه تهران نیز به همه‌ی خوابگاه‌های خود اعلام کرد امروز یکشنبه، یا نهایتا صبح فردا خوابگاه‌ها را تخلیه کنند. وی افزود:

باتوجه‌به اینکه دانشجویان در حال تهیه بلیت بازگشت هستند، هنوز تخلیه‌ کاملا انجام نشده است. البته دانشجویان مقطع دکتری که برنامه‌های تحقیقی و پژوهشی و آزمایشگاهی خود را دنبال می‌کنند، از این تصمیم‌گیری مستثنی هستند.البته در ارتباط با دانشجویان خارجی مقرر شده است این افراد را در محلی دیگر اسکان دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد علاوه‌بر تعطیلی دانشگاه در همه‌ی بخش‌ها، به مسئولان پردیس‌های دانشکده‌ها ابلاغ شده است مواد بهداشتی و ضدعفونی و نظافتی را تهیه کنند و دردسترس افراد قرار دهند. تدوین برنامه‌های آموزشی ازطریق فضای مجازی و با کمک شورای صنفی دانشگاه نیز برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان در حال انجام است.

حبیبا تصریح کرد تا پیش از بسته‌شدن کامل خوابگاه‌ها، ‌دانشجویان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان منتقل می‌شوند. همچنین، شماره‌تلفنی برای اطلاع‌رسانی در‌این‌باره اعلام شده تا دانشجویان درصورت مواجهه با فرد مشکوک تماس بگیرند و آمبولانس بیمار را به مراکز درمانی منتقل کند.

ناگفته نماند قرار است بعد از بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها، در سالن‌های غذاخوری از ظروف یک‌بارمصرف استفاده شود. طبق آخرین اخبار، تاکنون ۴۳ نفر در ایران مبتلا به کروناویروس جدید تشخیص داده شده‌اند که از این میان، هشت نفر جان خود را از دست دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات