گوشی هوشمند گلکسی A71 5G با تراشه‌ی اگزینوس 980 در بنچمارک Geekbench ظاهر شد

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس بنچمارک‌ها و گزارش‌های منتشرشده از گوشی هوشمند گلکسی A71 5G، این محصول با پردازنده‌ی اگزینوس ۹۸۰ و ۸ گیگابایت رم، علاوه‌بر بازار چین، راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
تبلیغات

سامسونگ پیش‌تر در اوایل این هفته، گوشی موبایل گلکسی A71 را در بازار هند عرضه کرد. در هندوستان، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A71 معادل ۳۰ هزار روپیه (۴۱۷ دلار) است و از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ بهره می‌برد. پیش‌تر، گزارش شده بود این شرکت کره‌ای در حال کار روی نسخه‌ی 5G از این گوشی برای عرضه به بازار چین است؛ اما هم‌اکنون بنچمارکی از گیک‌بنچ منتشر شده است که پردازنده‌ی متفاوتی را در گوشی سامسونگ گلکسی A71 5G نشان می‌دهد.

براساس گزارشی از وب‌سایت Sammobile، سامسونگ SM-A7160 که گمان می‌رود نسخه‌ی 5G از گوشی A71 باشد، اخیرا با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ در بنچمارک Geekbench مشاهده شده است. سامسونگ پردازنده‌ی یادشده را اولین‌بار سپتامبر گذشته، به‌عنوان اولین تراشه‌ی خود با مودم یکپارچه‌ی 5G معرفی کرد. استفاده از مودم یکپارچه نیاز به جفت‌سازی مودم 5G جداگانه با تراشه را رفع می‌کند.

حضور گلکسی A71 5G در بنچمارک گیک‌بنچ گزارش‌های پیشین مبنی‌بر سازگاری تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ با حافظه‌ی رم هشت گیگابایتی را تأیید می‌کند. گوشی هوشمند مذکور موفق شده است امتیاز ۳،۰۷۸ و ۷،۳۴۶ را به‌ترتیب برای آزمایش‌های عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای دریافت کند. براساس گزارش‌ها، گلکسی A71 5G از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود از رابط کاربری One UI 2.0 بهره ببرد. همچنین، پیش‌تر گزارش شده بود گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد.

تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ سامسونگ هشت هسته‌ی پردازشی دارد و با لیتوگرافی هشت‌نانومتری و ترانزیستورهای فین‌فت (FinFET) ساخته شده است. تراشه‌ی یادشده دو هسته‌ی Cortex-A77 با فرکانس پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز دارد. همچنین با به‌کارگیری مودم یکپارچه در این پردازنده‌ی جدید سامسونگ، می‌توان افزایش سرعت دانلود تا ۲٫۵۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه در نوع باند زیر ۶ گیگاهرتز فناوری 5G را متصور شد. همچنین، تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۰ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

درحالی‌که در ابتدا گزارش شده بود کره‌ای‌ها گلکسی A71 5G را برای بازار چین عرضه می‌کنند، گزارش‌های جدید حاکی از آن است این دستگاه در سایر کشورهای دارای زیرساخت 5G (غیر از آمریکا و چین) نیز فروخته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات