ابرخودرو زینگر 21C با تصاویر رسمی و مشخصات فنی رونمایی شد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
زینگر ادعا می‌کند با صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه و قدرت ۱،۲۳۳ اسب‌بخار، رکورد سرعت‌گیری صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل دنیا را بهبود می‌دهد. درحال‌حاضر، این رکورد متعلق به کونیگزگ رگرا است.
تبلیغات

کوین زینگر (Kevin Czinger) کارآفرین اهل کالیفرنیا است که در سال ۲۰۰۹، شرکت کودا اتوموتیو را تأسیس کرد تا درزمینه‌ی تولید خودروهای برقی و باتری‌های لیتیوم‌یون فعالیت کند. این مجموعه به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی و بدهی بانکی در سال ۲۰۱۳ ورشکسته شد. پس‌از‌آن، کوین زینگر شرکت طراحی با نام فامیلی خود را تأسیس کرد تا سازنده‌ی مدل‌هایی در کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو سفارشی باشد.

درحالی‌که جدیدترین محصول هنسی با نام ونوم F5 هنوز به تولید نهایی نرسیده است، شرکت تازه‌تأسیس زینگر برای رکوردشکنی با 21C آماده می‌شود. این مدل نخستین ابرخودرو ساخت آمریکا برای دهه‌ی ۲۰۲۰ خواهد بود و احتمالا مشتریان زیادی در کشور سازنده خواهد داشت. تولید 21C به ۸۰ دستگاه محدود شده است.

Czinger 21C

زینگر از پیشرانه‌ای اختصاصی برای 21C استفاده می‌کند که با برند خودش تولید می‌شود؛ موتور ۲/۸۸ لیتری تویین‌توربو شارژ که در کمال ناباوری هشت سیلندر Vشکل و حداکثر دور موتورش ۱۱ هزار است. پیشرانه‌ی بنزینی پشت خودرو نصب شده و روی چرخ‌های عقب عمل می‌کند. دو موتور برقی هم به چرخ‌های جلو متصل شده‌اند تا مجموع قدرت ۱،۲۳۳ اسب‌بخار فراهم شود. با این حساب، زینگر 21C با وزن خالص ۱۲۱۸ تا ۱۲۵۰ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن یک به یک خواهد داشت.

مدیران زینگر مدعی سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت ۱۵ ثانیه و صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت ۲۹ ثانیه برای 21C هستند. این محصول از جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته سکوئنشیال (متوالی) با کلاچ هیدرولیک با ساختار مولتی‌پلیت استفاده می‌کند.

Czinger 21C

شاسی 21C با فناوری پرینت سه‌بعدی از ترکیب آلومینیوم و فیبرکرین ساخته شده است. این خودرو یکی از بهترین نمونه‌های جاده‌ای دنیا ازنظر آیرودینامیک خواهد بود؛ به‌طوری‌که نیروی عمود بر سطح ۲۵۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. این میزان، برای مدل مخصوص پیست، ۷۹۰ کیلوگرم اعلام شده است.

Czinger 21C

درکنار طراحی چشمگیر و مهندسی پیشرفته بدنه ساختار دو نفره با حضور راننده در وسط، یکی از نکات جالب 21C محسوب می‌شود. این ابرخودرو شباهت زیادی به هواپیمای جت جنگنده دارد؛ چراکه جایگاه سرنشین دوم را پشت‌سر راننده قرار داده است. مدیران زینگر ادعا می‌کنند با ساخت 21C، یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای قرن بیست‌و‌یکم را تولید کرده و گام مهمی در ارتقای طراحی و مهندسی خودرو برداشته‌اند.

Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C

ابرخودرو 21C در نمایشگاه ژنو به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. این محصول در دو نسخه‌ی جاده‌ای و مخصوص پیست تولید می‌شود. قیمت نهایی زینگر 21C هنوز نامشخص است؛ اما می‌توان مطمئن بود بیش از یک‌میلیون دلار قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات