لپ تاپ PS63 درشهر فافا؛ قدرت را با پرستیژ تجربه کنید

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شهر فافا این بار به سراغ لپ تاپی دیگر از خانواده ام اس ای رفته و به معرفی لپ‌تاپ MSI PS63 Modern پرداخته است.
تبلیغات

MSI PS63 Modern لپ تاپی سبک وزن و باریک که از CPU پر قدرت Core i7 و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GTX 1650 Ti بهره می‌برد و می‌تواند به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای Dell XPS 15 و Apple MacBook Pro شناخته شود.

این محصول وسوسه‌کننده و جذاب با شعار ۱۶ در ۱۶ در ۱۶ روانه‌ی بازار شد. اعدادی که بیانگر قطر ۱۶ میلی متری، وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ‍۶ ساعت عمر باتری (که البته ام اس آی موفق به پیاده‌سازی وعده خود در زمینه عمر طولانی باتری نشد) است.

از جوانب مثبت PS63 Modern می‌توان به طراحی ظاهر زیبای آن با استفاده از رنگ‌های آبی و خاکستری، وزن کم و باریک بودن، شارژر جمع و جور، صفحه‌کلید چراغ دار و عملکرد یکپارچه اشاره کرد.

اگر بخواهیم در یک جمله و به‌صورت خلاصه، PS63 مدرن ام اس آی را توصیف کنیم باید بگوییم، این لپ‌تاپ یک اولترابوک با توانمندی گرافیکی بالا است.

پیکربندی MSI PS63 Modern

شرکت ام اس آی ای این محصول را در دو پیکر بندی سخت‌افزاری مختلف تولید و روانه‌ی بازار کرده است. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ که قیمتی معادل ۱۴۹۹ دلار داشته و از سیستم‌عامل ویندوز 10 پرو استفاده می‌کند، در کنار پردازنده مرکزی Core i7-8565U قدرتمند خود از ۱۶ گیگابایت رم، حافظه‌ی جانبی NVMe SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1050 به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم اختصاصی بهره‌مند است.

نسخه‌ی دیگر و قدرتمندتر این محصول، که ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد، از پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 Ti بهره می‌برد و حافظه‌ی اس اس دی آن از نوع M.2 SATA است. این محصول، در کنار امکانات ذکر شده، از یک درگاه برای افزودن رم و گسترش آن تا ۳۲ گیگابایت و دو شکاف برای افزودن حافظه‌هایی از نوع M.2 بهره‌مند است.

طراحی ظاهری

PS63 Modern یک لپ‌تاپ شیک و زیبا، با ظاهری منحصر‌به‌فرد است. شکی وجود ندارد که این محصول از لحاظ زیبایی‌شناسی در نوع خود کم‌نقص است و رنگ آبی کبود آن چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد. این کامپیوتر همراه آنقدر زیبا است که گویی به یک تکه یاغوت می‌نگرید. ظاهر درخشان و جذاب این محصول یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است.

قاب خاکستری رنگ PS63 نیز زیبایی خاص خود را دارد و جلوه‌ای باورنکردنی به این لپ‌تاپ پرقدرت داده است. تصور کنید یک خودروی مسابقه‌ای، ظاهری شبیه رویز رویز داشته باشد. چنین قابلیتی این محصول را به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای قرار گرفتن روی میز کار شما، درون یک دفتر کاری یا استدیو تبدیل می‌کند.

شهر فافا

دکمه ی روشن و خاموش لپ‌تاپ پرستیژ ps63 در بالای کیبورد آن قرار گرفته است و لوگوی معروف ام اس آی که به شکل یک اژدها است، پشت صفحه‌نمایش قرار گرفته و قاب به رنگ دیگر اجزای سیستم رنگ‌امیزی شده است و این رنگ ظاهر جذابی را به لپ‌تاپ داده است.

ویژگی‌های ظاهری این لپ‌تاپ، شهر فافا را به یاد کامپیوترهای گیمینگ تولیدشده توسط کمپانی MSI می‌اندازد.

شهر فافا

پورت‌های ورودی و خروجی

PS63 تمامی درگاه‌هایی که می‌توان از یک لپ‌تاپ باریک توقع داشت را دارد. درگاه USB 3.1 (Type-A) ،USB Type-C ،HDMI و درگاه‌های جک ۳.۵ میلیمتری معمول ورود و خروج صدا، که همگی در سمت چپ این دستگاه قرار گرفته‌اند، از جمله این پورت‌ها است.

در بخش سمت راست بدنه نیز دو درگاه USB 3.1 و یک درگاه ورود کارت microSD قرار دارد. با وجود اینکه لپ‌تاپ PS63 از این نظر نیز نمره‌ی قبولی را می‌گیرد، از وجود پورت Thunderbolt 3 ،eGPU و پورت LAN بی‌بهره است.

کیبورد و تاچ پد

  • کیبورد 

صفحه‌کلید PS63 با استفاده از کلیدهای مسطح، تجربه‌ی تایپ بسیار شگفت‌انگیزی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این کلیدها که با اعمال فشاری معادل ۶۷ گرم، به‌درستی فشرده می‌شوند و پس از ۱.۲ میلی متر حرکت، دستور درخواست شده را صادر می‌کنند، در بخش زیرین خود از چراغ‌های سفیدی بهره می‌برند که جذابیت آن‌ها را دو چندان کرده است و امکان کار با لپ‌تاپ را در فضاهای تاریک و کم‌نور را به کاربران می‌دهد.

در طراحی صفحه‌کلید لپ‌تاپ ps63، برخی از دستورها میانبر، به بخش پایین کیبورد منتقل شده‌اند. کافی است مدت کوتاهی با PS63 Modern کار کنید تا متوجه شوید انجام برخی تنظیمات مانند کنترل نور صفحه و حجم صدای خروجی به لطف این تغییرات بسیار ساده‌تر از مدل‌های دیگر این برند اعمال می‌شود و تغییرات انجام شده در جهت سهلوت و ساده‌تر شدن و سرعت بخشیدن به کارهای کاربران است.

شهر فافا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که کاربران عادی به‌طور معمول در یک دقیقه چیزی حدود ۱۱۹ کلمه با دقتی معادل ۹۵ درصد تایپ می‌کند. این در حالی است که در هنگام تایپ سرعتی، با این لپ‌تاپ توانستند در طول یک دقیقه ۱۱۷ کلمه با دقت ۹۶ درصد تایپ کنند، که این خود بیانگر راحتی صفحه‌کلید تعبیه شده روی این دستگاه است.

  • تاچ پد

تاچ پد ۵.۵ در ۲.۵ اینچی منظور شده برای PS63 Modern از دقت بسیار بالایی در انجام فرامینی مانند دستور زوم دو انگشتی و درخواست های چند انگشتی دیگر برخوردار است، که این ویژگی بسیار مثبتی برای یک لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

ضمناً در گوشه‌ی سمت چپ و بالای این تاچ پد یک حسگر اثر انگشت جای‌گذاری شده است.

صدا

بلندگوهای دوگانه‌ی قرار داده شده روی PS63 به‌قدری قوی است که می‌تواند یک اتاق متوسط را با صدایی شفاف و واضح پر کند. علاوه‌براین قدرت در ایجاد صدای به اندازه کافی بلند، اسپیکرهای مذکور، از کیفیت بسیار بالا در تولید فرکانس‌های مختلف صدا در رده‌ی فرکانس‌های زیر و میانه برخوردار هستند. با این حال بلندگوهای لپ‌تاپ ps63 از قدرت چندانی در تولید صداهای بم برخوردار نیستند.

توصیه می‌شود در اکثر مواقع در تنظیم ولوم صدای لپ‌تاپ خود از ۷۵ درصد فراتر نروید. با این کار هم بهترین صدای تولید شده را می‌شنوید و هم حجم کافی از صدا را دریافت خواهید کرد.

لازم است خاطرنشان کنم، با دستکاری تنظیمات مربوط به فرکانس‌های خروجی، به‌صورت نرم‌افزاری ممکن است بتوانید تا حدودی شرایط ایجاد خروجی مناسب در مورد صداهای بم را نیز فراهم کنید اما پیشنهاد شهر فافا این است که چنین کاری انجام ندهید و برای شنیدن صداهای بم یا... از هدفون یا هدست استفاده کنید.

برای مشاهده و خرید هدفون شهر فافا را دنبال کنید

پردازنده (cpu)

با وجود اینکه رایانه‌ی مورد بررسی مانند برخی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی هم‌رده از پردازنده سری H بهره‌مند نیست و از Core i7-8565U استفاده می‌کند، به لطف همراهی ۱۶ گیگابایت رم، هنگام کار با آن و زمانی‌که ۲۰ کار یا تسک مختلف را در نرم‌افزار مرورگر گوگل کروم باز کرده بودیم که اکثر آن‌ها در حال پخش ویدئو و کارهای سنگین دیگر بودند، این دستگاه بدون مشکل به کار خود ادامه داد.

PS63 Modern با کسب امتیاز ۱۲۶۳۲ در تست عملکرد کلی Geekbench ۴.۱، نتوانست از MateBook X Pro با امتیاز ۱۳۷۶۹ یا میانگین ۱۳۱۰۳ در بین لپ‌تاپ‌های هم‌رده گذر کند. این در حالی است که لپ‌تاپ‌های مشابه که از CPU سری H بهره می‌بردند با کسب بیش از ۲۰۰،۰۰۰ امتیاز، فاصله‌ی بسیار زیادی با این مدل دارند.

PS63 مدرن به‌طور اختصاصی برای بازی طراحی و ساخته نشده است. با این وجود، این لپ‌تاپ هنوز هم ذات ام اس آی خود را حفظ کرده و از لحاظ گرافیکی بسیار قوی و قدرتمند است. بهره بردن از کارت گرافیک GPU Nvidia GeForce 1650 Ti (و Max-Q در نسخه‌ی پایه) به‌همراه چهار گیگ حافظه‌ی اختصاصی، این توانایی را برای آن ایجاد کرده است که تمام بازی‌های میان‌رده با نیاز سخت‌افزاری متوسط را به‌خوبی اجرا کند. با این وجود تجربه‌ی کاربری از هر بازی به بازی دیگر متفاوت خواهد بود.

ما در شهر فافا این لپ‌تاپ را با برنامه‌های مختلفی نظیر 3DMARK نیز تست کردیم تا ببینیم لپ‌تاپ ps63 زیر فشارهای سخت این برنامه چطور عمل می‌کند که می‌توانید برای خواندن بررسی کامل این لپ‌تاپ به سایت شهر فافا مراجعه کنید.

عمر باتری

باتری PS63 Modern عمری کوتاه‌تر از آنچه توسط تولیدکننده بیان شده است را دارد. این لپ‌تاپ در هنگام استفاده از اینترنت به وسیله‌ی وای فای و بدون اتصال به منبع برق در حدود ۸ ساعت و ۳۷ دقیقه روشن خواهد ماند. این عدد حدود ۵ دقیقه از میانگین محاسبه شده برای لپ‌تاپ‌های هم رده آن بالاتر است.

گرچه این عدد فاصله‌ی بسیاری با ۱۶ ساعت ذکر شده توسط تولیدکننده دارد، با این وجود، عددی قابل قبول محسوب می‌شود.

همچنین ام اس ای برای این اولترابوک از منبع تغذیه با ابعاد کوچک‌تری رونمایی کرد؛ که جایگیری و حمل را راحت می‌کند.

در پایان می‌توان لپ‌تاپ ps63 را یکی از بهترین های سری پرستیژ ام اس ای نامید و آن را مطمئن‌ترین و مناسب‌ترین همراه برای افرادی که نیازمند تایپ و جلسات پرزنت هستند دانست.

برای مشاهده و خرید لپ‌تاپ شهر فافا را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات