بحران ویروس کرونا؛ نخستین قربانی خارج از چین

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هم‌زمان با افزایش شمار قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا چینی به بیش از ۳۰۰ نفر، گزارش‌ها از نخستین مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در خارج از چین، در فیلیپین حکایت می‌کنند.
تبلیغات

مقام‌های بهداشت فیلیپین امروز اعلام کردند که مردی ۴۴ ساله در این کشور براثر ابتلا به ویروس کرونا چینی از دنیا رفته و به نخستین مورد مرگ تأییدشده در خارج از چین تبدیل شده است. این مرد که از ساکنان ووهان، شهر محل انتشار ویروس بود، روز یکشنبه پس از پیشرفت آنچه مقام‌ها «ذات‌الریه‌ی شدید» نامیدند، از دنیا رفت. دفتر سازمان بهداشت جهانی در فیلیپین با اشاره به‌ نام کوتاه علمی کروناویروس جدید در بیانیه‌ای گفت:

این نخستین مرگ شخصی براثر 2019-nCoV در خارج از چین محسوب می‌شود.

به‌گفته‌ی مقام‌های بهداشت فیلیپین، مرد یادشده در تاریخ ۲۱ ژانویه (یک بهمن) به‌همراه زنی ۳۸ ساله که تحت مراقبت باقی مانده است، به این کشور وارد شد. فرانسیسکو دوک، وزیر بهداشت فیلیپین گفت بیمار در واپسین روزهای حیاتش وضعیتی پایدار داشت و علائم بهبود را نشان داد؛ اما وضعیت او در ۲۴ ساعت آخر رو به وخامت گذاشت و درنهایت از دنیا رفت.

مقاله‌های مرتبط:

  • ویروس کرونا چیست؛ علائم، نحوه انتقال و هرآنچه باید درباره آن بدانید
  • مارها؛ منشأ اصلی احتمالی ویروس جدید کرونا در چین
  • چین چگونه در ۶ روز برای مقابله با ویروس کرونا بیمارستان می‌سازد؟
  • چند ساعت پیش از اعلام مرگ شخص اشاره‌شده در خارج از چین، مقام‌های فیلیپین اظهار داشتند که به‌طور موقت ورود مسافران غیرفیلیپینی را از خاک اصلی چین، هنگ‌کنگ و ماکائو ممنوع می‌کنند. به‌گفته‌ی دکتر دوک، فیلیپین هم‌اکنون ۲۳ مورد احتمالی مبتلا به ویروس را تحت مراقبت‌های پزشکی دارد و در بیمارستان قرنطینه کرده است. او گفت:

    تحولات جدید نیازمند رویکردی کوشاتر برای مهار خطرات ویروس کرونا چینی است.

    در همین حال، براساس آخرین گزارش مقام‌های چینی، شمار قربانیان ویروس در چین به دست‌کم ۳۰۴ نفر رسیده است. همچنین به‌نقل از داده‌های سازمان بهداشت جهانی، با ثبت بیش از ۲ هزار مورد جدید ابتلا تنها در ۲۴ ساعت گذشته در چین، شمار افراد آلوده به ویروس در سرتاسر جهان به تقریبا ۱۴٬۳۸۰ نفر رسیده است. بخش عمده‌ی این موارد در داخل چین هستند و ابتلای ۱۰۰ مورد نیز در دست‌کم ۲۳ کشور دیگر تأیید شده است. درحال‌حاضر، تمام استان‌ها و سرزمین‌های چین تحت تأثیر شیوع ویروس قرار گرفته‌اند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات