هزارسوی شبکه؛ راه اندازی آنلاین شبکه‌های کامپیوتری

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه، شبکه‌های کامپیوتری و اینترنتی و تجهیزات وابسته به آن در سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ جایگاه خاص و اهمیت ویژه‌ای دارند.
تبلیغات

شبکه‌های کامپیوتری به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و اتصالاتی می‌گویند که برای برقراری ارتباطات و تبادل اطلاعات بین دو یا چند کامپیوتر استفاده می‌شوند و تجهیزات شبکه ملزوماتی است که برای راه‌اندازی شبکه‌ی کامپیوتری نیاز است.

هدف اصلی شبکه‌های کامپیوتری عمل انتقال داده است و تمامی سیستم‌ها مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ در شبکه قابلیت انتقال اطلاعات بین خود را دارند. هر سازمان و شرکتی باید شبکه‌ای با کارایی مناسب و بستر قوی برای خود ایجاد کند تا بتواند حداکثر استفاده از شبکه و اینترنت را ببرد.

هزارسو

چرا به شبکه‌های کامپیوتری نیاز داریم؟

امروزه، شبکه‌های کامپیوتری مزایا و تأثیر زیادی بر زندگی روزمره ما می‌گذارند و قطعا با حذف شبکه‌های کامپیوتری، زندگی عادی دچار اختلال‌هایی می‌شود. دراداه، به‌طور خلاصه مزایای شبکه‌های کامپیوتری را بیان می‌کنیم:

۱. استفاده از منابع مشترک

اشتراک منابع به‌معنای ایجاد و اشتراک‌گذاری سخت‌افزار و نرم‌افزار و داده‌های موردنیاز در شبکه است؛ به‌گونه‌ای که کاربران بتوانند به‌‌راحتی از آن استفاده کنند. به‌طور مثال، فایل را به‌راحتی می‌توانید برای هر فردی در شبکه‌ی خود ارسال کنید یا پرینتر را به‌اشتراک بگذارید و هم‌زمان تمامی افراد داخل شبکه امکان پرینت‌گرفتن آن فایل را دارند. استفاده از منابع مشترک بدون درنظرگرفتن موقعیت جغرافیایی، شاید یکی از مهم‏‌ترین دلایل راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری باشد. 

۲. کاهش هزینه

به‌طورحتم امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ای کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود و استفاده از شبکه‌ی کامپیوتری راهی مناسب برای این منظور است. به‌عنوان‌ مثال، دیگر لازم نیست برای تعداد زیادی کامپیوتر پرینتر تهیه کنید| چراکه یک پرینتر به‌اشتراک‌گذاری‌شده برای سازمان کافی است.

۳. صرفه‌جویی در زمان

با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری می‌توانید در مدت بسیار کمی به منابع اطلاعاتی موجود در فواصل بسیار طولانی دسترسی داشته باشید و با این کار، محدودیت‌های جغرافیایی را حذف کنید. همچنین، به‌دلیل سرعت دستیابی به اطلاعات، سرعت پردازش و ذخیره و بازیابی اطلاعات افزایش خواهد یافت و انجام کارها سریع‌تر می‌شود.

۴. حفظ محیط‌زیست

برای تولید هر ۷۰۰ تُن کاغذ، سه هکتار جنگل نابود می‌شود. تا قبل از مرسوم‌شدن شبکه‌های کامپیوتری، در مراکز علمی و سایر مراکز کاغذ زیادی مصرف می‌شد؛ اما خوشبختانه با پیدایش شبکه‌های کامپیوتری خیلی از اطلاعات در شبکه‌ی جهانی (اینترنت) منتشر می‌شوند و همه می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز و هر جای دنیا، به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

۵. امنیت اطلاعات

با راه‌اندازی شبکه‌ی کامپیوتری و ذخیره‌ی یکپارچه اطلاعات، دیگر نیازی به نگرانی درباره‌ی از‌دست‌رفتن اطلاعات به‌‌دلیل خرابی یا حذف اطلاعات وجود ندارد؛ زیرا اطلاعات مهم و ضروری همگی در سرور نگه‌داری و از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه خواهد شد.

۶. ارتباط سریع کارکنان با یکدیگر

شبکه‌های کامپیوتری باعث ازبین‌بردن فاصله‌ها شده است. سیستم‌های مستقر در کارخانه و دفتر مرکزی و شعب همگی با ارتباطی امن تبادل اطلاعات می‌کنند.

هزارسو

هزارسو؛ راه‌اندازی آنلاین شبکه‌های کامپیوتری

 ازآنجاکه راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری نیازمند تخصص و دانش به‌روز است و بخش‌ها و دسته‌بندی‌های متنوعی مانند مجازی‌سازی، امنیت شبکه، پسیو، اکتیو و سرور دارد، افراد و شرکت‌ها نمی‌توانند به‌سادگی شبکه‌ی سازمان خود را راه‌اندازی و نگه‌داری کنند.

وب‌سایت هزارسوی شبکه‌ بستری آنلاین فراهم کرده است تا افراد و شرکت‌ها بتوانند با کسب اطلاعات دقیق، به‌ تمامی تجهیزات شبکه‌ی موردنیاز خود دسترسی داشته باشند و این تجهیزات اعم از اکتیو و پسیو را از تمامی برندهای معتبر بازار مانند تجهیزات سیسکو، میکروتیک، دی‌لینک، تی‌پی‌لینک، لگراند و نگزنس با گارانتی اصلی به‌صورت آنلاین و به‌سادگی بخرند.

همچنین، متقاضیان می‌توانند تمامی خدمات شبکه و IT موردنیاز خود ازقبیل ارتباطات وایرلس، سیستم‌های تلفنی VOIP، خدمات سیسکو و میکروتیک، روتینگ و سوئیچینگ، خدمات سرور و خدمات پسیو را به‌صورت آنلاین سفارش دهند و از مشاوره‌ی تخصصی و رایگان کارشناسان این وب‌سایت بهره‌مند شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات