افزودنی‌های پلیمری پیشروشیمی

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت دانش بنیان پاک شیمی (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۸ در شهرک صنعتی مبارکه تأسیس و در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان طرح توسعه شرکت پیشروشیمی در همان شهرک به مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شد.
تبلیغات

شرکت دانش بنیان پاک شیمی با ظرفیت پروانه‌ی بهره‌‌برداری ۶ هزار تن استئارات فلزی و ۵ هزار تن استابلایزرهای PVC یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدکننده‌ی این محصولات در کشور است. این شرکت به داشتن گواهینامه‌­های Food Grade و HACCP و MSDS از آلیانس کانادا و استقرار سیستم مدیریت کیفیت با دریافت گواهینامه‌ی ISO 9001-2008 ازAJA (آمریکا ژاپن انگلیس) مفتخر است. همچنین، قرارداد با واحدهای بزرگ پتروشیمی کشور از دیگر افتخارات شرکت است.

اسید استئاریک

اسید استئاریک ترکیبی آلی با فرمول C18H36O2 است که از استخراج چربی حیوانی و گیاهی به‌دست می‌­آید. کیفیت اسید استئاریک باتوجه به منبع اولیه‌ی استخراج (حیوانی یا گیاهی) متفاوت است و در بازار به‌شکل پرک و شکری عرضه می‌شود. از اسید استئاریک عمدتا به‌عنوان روان‌کننده و مات‌کننده استفاده می‌شود. دراثر واکنش اسید استئاریک با نمک‌­های فلزی، استئارات­‌های فلزی تولید می‌شود. به‌طور مثال، از واکنش اسید استئاریک با نمک کلسیم، استئارات کلسیم و از واکنش اسید استئاریک با نمک روی، استئارات روی تولید می‌شود. این استئارات‌ها به‌عنوان عامل ضدآب، رهاکننده، روان‌کننده و پایدارکننده‌ی حرارتی در پی‌وی‌سی استفاده می‌­شوند.

اسید استئاریک عمدتا در سه گرید آرایشی‌بهداشتی و رابرگرید و پلاستیک‌گرید تولید می‌شود که باتوجه به گرید تولیدی کاربردهای متفاوتی دارد. از اسید استئاریک رابرگرید بیشتر در صنایع لاستیک‌سازی و از گریداسید استئاریک آرایشی‌بهداشتی بیشتر در تولید مواد آرایشی، بهداشتی، پزشکی و مواد شوینده استفاده می‌شود. افزون‌براین، اسیداستئاریک پالاستیک‌گرید در شمع‌سازی و تولید محصولات پی‌وی‌سی ازقبیل لوله، پروفیل­‌ها، شلنگ، مستربچ، پلاستیک‌ها و پوشش برای پودرهای معدنی به‌کار می‌رود. شرکت پیشروشیمی، یکی از با‌سابقه‌ترین واردکنندگان و تأمین‌کنندگان اسید استئاریک برند سوریاکم مالزی است که این اسید را در سه گرید آرایشی‌بهداشتی و رابر‌گرید و پلاستیک‌گرید به مشتریان خود ارائه می‌­دهد.

پیشروشیمی

اسید اولئیک

اسید اولئیک مایع روغنی زرد کم‌رنگ و بدون بو است که به‌طور طبیعی در بسیاری از منابع حیوانی و گیاهی یافت می­‌شود و پایه‌ی گیاهی آن عاری از بو است. شرکت پیشروشیمی تأمین‌کننده‌ی اسید اولئیک پایه‌ی گیاهی برند سوریاکم مالزی در ایران است. اسید اولئیک به‌عنوان نرم‌کننده در تولید محصولات پی‌وی‌سی ازقبیل چرم مصنوعی، سفره، شلنگ، گرانول‌­های نرم و شفاف و... کاربرد دارد. در گرانو‌‌ل‌­ها و محصولات شفاف پی‌وی‌سی، اسید اولئیک علاوه‌بر نرم‌کنندگی، شفافیت ویژه‌ای هم به محصولات می‌­دهد. هم­چنین، به‌عنوان ماده‌ی اولیه در تولید صابون­‌های اولئات مصرف می‌شود که در صنایع پی‌وی‌سی عمدتا کاربردی است. اسید اولئیک به‌عنوان امولسیفایر در حشره‌کش‌­ها و صنایع رنگ‌رزی و حلّال‌­های صنعتی به‌کار می‌رود. از دیگر موارد استفاده‌ی اسید اولئیک به‌عنوان نرم‌کننده در مواد اولیه‌ی آرایشی مثل کِرِم­‌ها و لوسیون‌­ها و مرطوب‌کننده‌­ها است. هم­چنین، اسید اولئیک به‌عنوان امولسیون‌کننده در صنایع داروسازی استفاده می‌شود.

استابلایزر پی‌وی‌سی

استابیلایزرهای پی وی سی تولید‌شده‌ی شرکت پیشروشیمی شامل استابلایزرهای پودری و استابلایزر مایع و استابلایزر خمیری است که نوع آن باتوجه‌به نیاز مشتری عرضه می‌شود. شرکت پیشروشیمی گریدهای مختلف استابلایزرهای مایع ازقبیل استابلایزر کلسیم‌روی، استابلایزر باریم‌روی، استابلایزر باریم‌کادمیوم‌روی و استابلایزر کامپاند مایع را تولید می‌­کند. استابلایزرهای پودری شرکت پیشروشیمی پایه‌ی بهداشتی است؛ به‌همین‌منظور، فلزات سنگین ازقبیل کادمیوم و سرب ندارد و دوستدار محیط‌زیست است.

استابلایزرهای مذکور برای فرایند تولید پی‌وی‌سی به‌صورت اکستروزن، کامپاندینگ، تزریق و کلندر کاملا جایگزین استابلایزرهای پایه‌ی سرب قرار گرفته است. همچنین در تولید محصولات پی‌وی‌سی ازقبیل لوله‌­های پی‌وی‌سی، شلنگ، دیوارپوش، کف‌پوش، پنل پی‌وی‌سی، پروفیل‌­های پی‌وی‌سی، چرم مصنوعی، سفره، روکش سیم و کابل، دست‌کش، گرانول­‌های نرم و سخت پی‌وی‌سی، گرانول شفاف، گرانول­‌های پزشکی، گرانول کفش، اتصالات پی‌وی‌سی، ورق فومیزه، چوب پلاستیک، اسباب‌بازی، واشر یخچال و فیلم شیرینگ و استرج استفاده می‌­شود. استابلایزرهای بهداشتی کلسیم‌روی پایدارکننده‌ای حرارتی با اثرپذیری چشمگیر است که علاوه‌بر فرایندپذیری، رنگ اولیه‌ی بسیار مطلوب و سطح صاف و صیقلی در محصول ایجاد می‌­کند و باعث حفظ خواص میکانیکی طولاتی‌مدت محصول و افزایش بازده تولید می‌شود.

اسید اولئیک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات