نسل جدید کیا سورنتو ۲۰۲۱ معرفی شد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شاسی‌بلند پرچم‌دار کیا در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. نسل چهارم سورنتو، طراحی متفاوت و امکانات مدرنی دارد.
تبلیغات

اولین مدل سورنتو در سال ۲۰۰۲ تولید شد. این محصول تا امروز سه نسل مختلف داشته که همگی آن‌ها با فروش چشمگیر در سراسر جهان مواجه بوده‌اند. سورنتو از اواسط سال ۲۰۲۰، با چهره‌ای جدید عرضه خواهد شد تا رقیب مناسبی برای جیپ گرندچروکی، لکسوس RX و نیسان مورانو باشد. هم‌اکنون تیراژ تولید سورنتو حدود ۲۲۰ هزار دستگاه در سال است که تقریبا نیمی از آن به آمریکا و ۲۰ درصد به کره‌جنوبی اختصاص دارد.

در نمای بیرونی، سورنتو ۲۰۲۱ همچنان به سبک چراغ‌های کشیده و نسبتا باریک وفادار مانده است. روشنایی اصلی با لامپ‌های هالوژن سه‌گانه در طرفین، کمی شبیه محصولات آکورا به‌نظر می‌رسد. جلوپنجره‌ی آرواره‌ای‌شکل به‌تبعیت از نسل جدید اپتیما، روی سورنتو نیز استفاده خواهد شد. نکته‌ی جالب در طراحی نمای رو‌به‌رو نصب LED روشنایی روز با حالتی متقارن زیر چراغ اصلی است که ضمن افزایش زیبایی، ویژگی‌های اسپرت سورنتو را افزایش می‌دهد.

Kia Sorento 2021

خطوط حجم‌دهنده حس تهاجمی سورنتو ۲۰۲۱ را تقویت می‌کنند و ساختار پیچیده‌ی سپر با ادوات سیاه براق و پیانویی طراحی شده است. مه‌شکن‌های LED نسبتا کوچک و دوگانه هستند و محافظ سپر و هدایت‌کننده‌ی هوا در زیر سپر نیز نقره‌ای‌رنگ خواهند بود تا سورنتو را لوکس و ارزشمند نشان دهند.

Kia Sorento 2021

تحول در طراحی سورنتو در پشت و نمای جانبی جلوه‌ی بیشتری دارد. خطوط شکسته در قسمت‌های مختلف سپر عقب و درپوش صندوق دیده می‌شوند. حتی چراغ عقب هم ساختاری دوگانه و مدرن دارد و جایگاه ویژه برای پلاک به‌لطف حجم‌دهی بدنه در تورفتگی عمیق قرار گرفته است. به‌تبعیت از نسل جدید خودروها، علاوه‌بر جایگاه ویژه برای اگزوزها، حفره‌هایی نیز در گوشه‌های سپر سورنتو وجود دارند تا به هدایت هوا از روی چرخ‌ها کمک کنند. مشابه نمای رو‌به‌رو، در سپر عقب سورنتو هم ادوات نقره‌ای‌رنگ و مه‌شکن‌های کوچک حس شاسی‌بلندی لوکس را به سورنتو می‌دهند.

Kia Sorento 2021

از تصاویر منتشرشده می‌توان اطمینان داشت فضای داخلی سورنتو بیش از گذشته نزدیک به کلاس شاسی‌بلندهای لوکس باشد. تودری‌ها و فرمان و بخش زیادی از داشبورد مزین به چرم هم‌رنگ صندلی‌ها آماده‌ی سفارش خواهند بود. نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ ساختاری یکپارچه با پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان خواهد داشت تا مطابق سبک جدید خودروهای امروزی باشد. خروجی‌های هوا برای تهویه‌ی مطبوع حالتی خلاقانه دارند که همراه قاب نقره‌ای‌رنگ لوکس و چشمگیر به‌نظر می‌رسند. سورنتو با نمایشگر ۱۲/۳ اینچ نیز عرضه می‌شود؛ اما در ارزان‌ترین مدل هم، امکاناتی فراتر از رقبای هم‌قیمت ارائه می‌کند. باتوجه‌به ابعاد شاسی‌بلند جدید کیا، احتمالا سورنتو ۲۰۲۱ با کابین سه ردیف صندلی هم عرضه می‌شود.

Kia Sorento 2021

جزئیات فنی از پیشرانه و توانایی‌های حرکتی سورنتو هنوز منتشر نشده است. این محصول درصورت عرضه با پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری موجود در کیا تلوراید، ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت و در حدود ۷/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت نزدیک به ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. نسل جدید سورنتو جمعه سیزدهم اسفند به‌طور رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. نسل فعلی سورنتو هم‌اکنون با آستانه‌ی قیمت ۲۷ هزار دلار عرضه می‌شود؛ اما با امکانات کامل حدود ۴۶ هزار دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات