زوم اپ: بوکاپو؛ مطالعه خلاصه پرفروش‌ترین و ارزشمندترین کتاب‌های دنیا

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اپلیکیشن بوکاپو به افراد اهل مطالعه و خصوصا مدیران کمک می‌‌کند تا خلاصه‌ی کتاب‌های پرفروش و روز دنیا را هم به‌صورت صوتی و هم به‌صورت متنی در اختیار داشته باشند.
تبلیغات

باتوجه به زندگی پرمشغله‌ی امروزی، مجال مطالعه و خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌مان را نداریم. افراد بسیاری را می‌بینیم که در آرزوی خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌شان هستند، ولی در عمل وقت کافی برای مطالعه ندارند.

مطالعه‌ی کتاب‌های چاپی و نسخه‌های متنی روی اپلیکیشن‌های مختلف در مسیر رفت‌وآمد مثلا مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه، گاها کار ساده‌ای نیست و بعضا می‌‌تواند به چشم آسیب برساند. از طرفی فایل صوتی همه‌ی کتاب‌ها نیز در بازار موجود نیست.

تصور کنید، فرد پرمشغله‌ای هستید، تمایل دارید در جریان محتوای کتب‌ روز و پرفروش دنیا قرار بگیرید، از طرفی وقت کافی برای مطالعه کردن ندارید. کتابخانه‌تان نیز همانند بسیاری دیگر، پر از کتاب‌های چاپی خوانده نشده است که برای خرید آن‌ها هزینه کرده‌اید ولی فرصت نداشتید حتی یک سطر کتاب را بخوانید. با این معضل چه باید کرد و چه راهکاری را باید در پیش گرفت؟ 

اپلیکیشن بوکاپو

بوکاپو؛ راهکاری برای مطالعه کتاب

معمولا هر کتاب حاوی نکات کلیدی و مهمی است که تنها اطلاع پیدا کردن از آن نکات مهم و کلیدی، بخشی از نیاز مخاطب را به مطالعه‌ی آن کتاب مرتفع می‌سازد. تصور کنید راهکاری وجود داشته باشد که عصاره‌ی هرکتاب را در قالب فایل صوتی در کنار فایل متنی در اختیار شما قرار دهد. بی‌شک  اگر می‌توانستیم در زمانی کوتاه، بدون نیاز به خرید کتاب‌ چاپی، خلاصه و عصاره‌ی کتاب‌های روز دنیا را دراختیار داشته باشیم، دیگر کتابخانه‌مان پر از کتاب‌های خوانده نشده نبود، در وقت و هزینه هم صرفه‌جویی می‌شد. به‌جای آنکه در مسیر منزل تا محل کار یا دانشگاه در وسایل نقلیه‌ی عمومی به چهره‌ی سایر مسافران خیره بشویم. یا به‌جای اینکه با کلاج و ترمز گرفتن در ترافیک، خودمان را خسته کنیم، می‌توانیم از زمان و هزینه‌ی خود بهترین بهره را ببریم.

اپلیکیشن بوکاپو، شامل خلاصه‌ی صدها کتاب پرفروش و به روز دنیا در قالب صوتی و متنی است. علاقه‌مندان می‌توانند محتوای اصلی کتاب را به‌صورت خلاصه‌شده در قالب فایل صوتی در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه بشنوند و در عین حال محتوای متنی را نیز دراختیار داشته باشند. اپلیکیشن بوکاپو از هر دو نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. 

بوکاپو از ترکیب دو کلمه بوک (book) به‌معنی کتاب و کاپو (Capo) به‌معنی مدیر در زبان ایتالیایی تشکیل شده است. رسالت مجموعه بوکاپو ارائه محتوای آموزشی باکیفیت به فارسی‌زبانان با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت آن‌ها است.

اپلیکیشن بوکاپو

امکانات بوکاپو،  دریچه‌ای به خلاصه کتاب های روز دنیا

در حال حاضر خلاصه‌ی متنی و صوتی بیش از صدها عنوان کتاب پرفروش و روز دنیا در بوکاپو در زمینه‌های مختلف و در دسته‌بندی‌های متفاوت از جمله مدیریت و رهبری، روانشناسی، کارآفرینی، رشد و توسعه‌ی مهارت‌های فردی، روابط و مهارت‌‌های اجتماعی، بازاریابی و فروش و همچنین افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان در دسترس کاربران قرار دارد. بوکاپو وعده داده است که هر ماه درحدود ۵۰  عنوان کتاب به فهرست کتاب‌های خلاصه‌شده‌ی خود اضافه می‌‌کند. 

کاربران می‌توانند به‌صورت آفلاین فایل‌ صوتی خلاصه‌ی کتاب را دراختیار داشته باشند و در هر زمان و مکانی، خلاصه‌ی کتاب را به‌راحتی گوش بدهند. بوکاپو سعی کرده است تا محتوای استاندارد و متنی روان از خلاصه‌ی کتاب‌ها تهیه کند. محتوای خلاصه‌سازی شده به‌همراه عکس‌نوشته‌ها و باکس‌های مرتبط، کار را برای کاربران و افراد اهل مطالعه راحت‌تر می‌کند و درنتیجه‌ فرایند‌ی یادگیری و توجه به نکات مهم‌تر هر کتاب بسیار ساده‌تر می‌شود. 

باید اضافه کرد که امکان یادداشت‌برداری از بخش‌های مهم هر کتاب و مرور یادداشت‌ها براساس کتاب برای کاربران فراهم شده است. تمامی یادداشت‌ها به‌همراه تاریخ یادداشت‌برداری مستند می‌شود. 

بوکاپو، اپلیکیشنی رایگان نیست و برای دسترسی به ‌همه‌ی خلاصه‌ کتاب‌های صوتی و متنی، کاربران باید حق اشتراک بپردازند. البته تنها با یک بار خرید اشتراک، امکان استفاده‌ی نامحدود از تمام امکانات اپلیکیشن در مدت زمان اشتراک برای کاربران فراهم می‌شود و نیازی به خرید تک کتاب نیست. 

یکی از امکانات بوکاپو، ساخت کتابخانه شخصی و بررسی روند مطالعه و در نهایت کمک به ایجاد و حفظ عادت مطالعه است. کاربران می‌توانند در بخش کتابخانه‌ من، کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را اضافه کنند. درصد پیشرفت مطالعه‌ی هرکتاب در کتابخانه من مشخص شده است.  

اپلیکیشن بوکاپو

آیا بوکاپو می‌تواند انتظار یک فرد اهل مطالعه را برآورده سازد؟ 

بی‌شک بوکاپو نیز همانند بسیاری از اپلیکیشن‌های امروزی، مسیر پیشرفت و به‌روزرسانی را طی خواهد کرد. اگر اهل مطالعه هستید، قطعا از اپلیکیشن خلاصه‌ی کتابی همچون بوکاپو انتظارات متفاوتی خواهید داشت. معمولا وقتی می‌خواهیم کتابی را برای مطالعه انتخاب کنیم ابتدا به سراغ مطالعه‌ی شناسنامه‌ی کتاب، فهرست و مقدمه می‌رویم. 

برای بسیاری از کاربران مطالعه‌ی شناسنامه‌ی کتاب و اطلاع از سال انتشار کتاب، نویسنده و ناشر بسیار اهمیت دارد. همچنین فهرست کتاب، یکی از نکات کلیدی و مهمی است که قبل از انتخاب هر کتاب مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد. 

متاسفانه بوکاپو، خلاصه‌ی کتاب‌های ارزشمند و پرفروش را بدون ارائه‌ی شناسنامه‌، فهرست و مقدمه معرفی کرده است. از طرفی باتوجه به اینکه کتاب‌های معرفی‌شده در بوکاپو، اکثرا کتاب‌های ترجمه‌ شده هستند و توسط مترجمین و ناشران مختلفی ممکن است ترجمه شده باشند، عنوان کتاب در بوکاپو با عنوان کتاب در بازار متفاوت ترجمه شده است. 

بوکاپو ایده‌ی خوبی را برای اشاعه‌ی فرهنگ مطالعه دنبال می‌‌کند، اما نیاز به تغییراتی دارد. به‌عنوان مثال، وقتی کاربر کتابی از یک نویسنده‌ی معروف را در بوکاپو انتخاب می‌کند، سایر کتاب‌های همان نویسنده، هنوز در اپلیکیشن وارد نشده است و کاربر حق انتخاب زیادی ندارد. برخی از نویسندگان بزرگ مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف دارند که کاربرانی که مطالعه‌ی کتاب آن نویسنده‌ی به‌خصوص را انتخاب می‌کنند، معمولا تمایل دارند تمام کتاب‌های همان نویسنده را مطالعه کنند. به‌نظر می‌رسد این بخش‌ها در آینده‌ی نزدیک به بوکاپو اضافه خواهد شد. طراحی رابط کاربری بوکاپو مناسب و کار کردن با آن ساده است. 

اپلیکیشن بوکاپو

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که تمامی کتاب‌های خلاصه‌شده‌ی بوکاپو، از بین کتب ناشران خارجی انتخاب شده است و جای خالی نویسندگان داخلی در بین عناوین کتاب‌های بوکاپو دیده می‌شود. از طرفی بوکاپو رسالت خود را در ارائه‌ی محتوای آموزشی برای فارسی‌زبانان دنیا تعریف کرده است، درنتیجه بیشتر کتاب‌هایی که در اپلیکیشن بوکاپو خلاصه‌ی آن‌ها تهیه شده، در حوزه‌های مرتبط با مدیریت و توسعه‌یمهارت‌های فردی بوده و شامل تمامی کتاب‌های روز دنیا در همه‌ی زمینه‌ها نمی‌شود. از طرفی چنین انتخابی نقطه‌ی قوت بوکاپو است، چون به‌صورت تخصصی، کتاب‌های یک حوزه‌ی مشخص را مورد بررسی قرار می‌دهد و تکلیف مخاطبان خود را روشن می‌کند. اما از سوی دیگر، بسیاری از کاربران هم هستند که نیازهای دیگری را دنبال می‌کنند و بوکاپو نمی‌تواند خدمتی به آن افراد ارائه دهد. 

بوکاپو بخشی از فعالیت خود را به مجله‌ی بوکاپو اختصاص داده است. در مجله‌ی بوکاپو کاربران می‌توانند مدیریت حرفه‌ای، کسب‌و‌کار حرفه‌ای، زندگی حرفه‌ای و روابط حرفه‌ای مطالعه کنند. 

نکات مثبت

  • در اختیار داشتن خلاصه کتاب متنی و صوتی کتاب‌های روز دنیا 
  • پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید و iOS
  • امکان گوش دادن به فایل صوتی در حالت آفلاین 
  • دسترسی به کتابخانه شخصی و مشاهده درصد پیشرفت مطالعه کتاب
  • امکان یادداشت برداری از کتاب 
  • ارائه‌ی محتوا به‌صورت تخصصی در یک حوزه‌ی مشخص
  • دریافت خدمات بوکاپو با کمترین هزینه
  • روند مستمر انتشار خلاصه کتاب‌های جدید

نکات منفی

  • رایگان نبودن اپلیکیشن در حالت پریمیوم
  • عدم پشتیبانی از کتاب نویسندگان داخل ایران
  • عدم پوشش‌دهی تمام حوزه‌ها و ارائه‌ی محتوا در حوزه‌ی مدیریتی، کسب‌وکار و ...

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات