باید‌ها و نباید‌های سفر به اندونزی

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اندونزی همانند هر کشوری، دارای آداب و رسم خاص خود است که با دانستن برخی از آن‌ها، سفر خود را می‌توانید بهتر تجربه کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

اندونزی کشوری زیبا، متشکل از ده‌ها هزار جزیره است و تنوع فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی، این کشور را به مقصد گردشگری محبوبی تبدیل کرده‌ است. 

اندونزی به‌عنوان بهشتی استوایی، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب برای لذت‌بردن از طبیعت و ماجراجویی است؛ ولی در این کشور هم مثل هر جای دیگر دنیا، قوانین، آداب‌ورسوم و فرهنگ‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها احترام بگذارید و در طول مدت سفر رعایت کنید. برای داشتن سفری بی‌دردسر، امن و لذت‌بخش، با این مقاله از کجارو همراه شوید.

اگر برای سفر به اندونزی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور اندونزی را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی اندونزی را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

هرگز با نژاد، مذهب و قومیت‌ها شوخی نکنید

مردم اندونزی از قومیت‌ها، فرهنگ‌ها، نژادها و اعتقادهای گوناگون هستند. برای اینکه این افراد بتوانند درکنار هم با هماهنگی و صلح زندگی کنند، باید به عقاید و فرهنگ یکدیگر احترام بگذارند. هرگز نباید به فرهنگ، مذهب یا نژاد خاصی توهین کنید؛ به‌خصوص در جایی مثل اندونزی که هم تاریخ طولانی و هم تنوع نژادی پیچیده‌ای دارد. بی‌شک موارد جالب‌تری برای صحبت پیدا خواهید کرد.

غذاهای پرادویه اندونزی را دست‌کم نگیرید

آشپزی اندونزی

در اندونزی از انواع مختلف ادویه‌ها استفاده می‌شود و بسیاری از مردم، چندین نسل است که دستورهای غذایی پرادویه را تهیه می‌کنند. پس اگر در منوی رستوران اشاره شده بود که غذایی پرادویه است، مراقب باشید؛ چون ممکن است دهان‌تان را حسابی بسوزاند. اگر می‌خواهید به‌سراغ غذاهای پرادویه و تند یا سس چیلی اندونزیایی بروید، بیشتر فکر کنید و چنانچه تحمل غذاهای خیلی تند را دارید، غذا را سفارش دهید.

آب لوله‌کشی ننوشید

آب لوله‌کشی در اندونزی از نظر بهداشتی مشکلی ندارد و با اینکه برای دوش‌گرفتن و آشپزی مانعی ندارد ولی به‌عنوان آب آشامیدنی، مناسب نیست. مردم اندونزی برای مصرف روزانه آب آشامیدنی معمولا از بطری یا گالن آب استفاده می‌کنند یا اینکه آب لوله‌کشی را می‌جوشانند تا قابل آشامیدن شود.

قدردانی خود را نشان دهید

ادب و رعایت حسن معاشرت، در برقراری ارتباط با سایر افراد در اندونزی بسیار مهم است. از کلماتی مثل لطفا و متشکرم استفاده کنید و حتما لبخند بر لب داشته باشید. اگر حوصله دارید، کمی با راننده یا راهنمای تور گپ بزنید، حتی اگر به‌اندازه‌ی یک گفت‌وگوی کوتاه باشد. اهالی این کشور از رفتار دوستانه‌ی شما قدردانی خواهند کرد.

به حیات وحش آسیب نزنید

حیات وحش اندونزی

اندونزی مجمع‌الجزایر گسترده‌ای است و زیستگاه بزرگ و باشکوهی برای انواع گونه‌های حیات وحش، از مرجان‌ها تا انواع پرنده‌ها به حساب می‌آید. اگر با رفتار خود، طبیعت و نظم آن را به هم بزنید، نشانه‌ای از بی‌احترامی شما به طبیعت و این کشور محسوب می‌شود. قوانین احترام به طبیعت و حیات وحش، در هر منطقه‌ فرق می‌کند؛ ولی به‌عنوان یک قانون کلی در نظر داشته باشید که باید در همه‌جا، نظم و تمیزی را رعایت کنید. علاوه‌بر این، از گردشگری حیوانات فاصله بگیرید و زباله‌های خود را به حداقل برسانید.

از آداب‌ورسوم محلی چشم‌پوشی نکنید

بسیاری از اهالی اندونزی هنوز به شیوه‌‌ی سنتی زندگی می‌کنند و این موضوع حتی در بین اهالی شهرهای مدرن نیز به چشم می‌خورد. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها همچنان آداب‌ورسوم گذشتگان خود را اجرا می‌کنند. در هر جامعه و مکانی که وارد می‌شوید، باید به آداب‌ورسوم محلی احترام بگذارید؛ پس برای شناخت آداب‌ورسوم و رفتار اهالی آن وقت بگذارید و نحوه‌ی تعامل آن‌ها با یکدیگر را یاد بگیرید.

به کارت‌های اعتباری اطمینان نکنید

طبیعت اندونزی

اگر در اندونزی بخواهید وقت خود را در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها صرف کنید، مشکلی بابت کارت‌های اعتباری ندارید؛ ولی برای رزرو تورهای طبیعت‌گردی و ماجراجویی شاید به مشکل بخورید و به همین دلیل برای این فعالیت‌ها باید به‌اندازه‌ی کافی پول نقد داشته باشید. همیشه مقداری پول برای انعام دادن، پرداخت هزینه پارکینگ، خرید سوغات و... کنار بگذارید.

به فکر سواری رایگان نباشید

در سفر به اندونزی، روی سواری رایگان یا هیچ‌هایکینگ حساب نکنید. در مورد پذیرش پیشنهاد از طرف غریبه‌ها بسیار محتاط باشید. اگر کسی چنین پیشنهادی به شما داد، اطمینان نکنید.

قدرت زبان محلی را دست‌کم نگیرید

در بیشتر مواقع می‌توانید با زبان انگلیسی کارتان راه پیش ببرید؛ هرچند گاهی به زبان اشاره هم نیاز پیدا می‌کنید. یادگرفتن چند جمله و عبارت به زبان محلی به شما در برقراری ارتباط کمک می‌کند و احترامتان به دیگران را نشان می‌دهد. زمانی‌که راننده، دوست محلی و راهنمای سفرتان می‌بینند که به زبان محلی آن‌ها صحبت می‌کنید، شگفت‌زده می‌شوند و خواهید دید که اهالی این کشور چقدر گرم و مهمان‌نواز هستند و رفتار دوستانه‌ای دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات