کانال‌های الکترونیک گروه پارسیان و سپرده‌گذاران مرکزی در سجام کلید خورد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
درنتیجه‌ی تلاش‌های بانک پارسیان، ثبت‌نام در سامانه‌ی سجام از طریق اپلیکیشن‌های آیگپ و تاپ به‌صورت رایگان و همچنین از طریق سایت تأمین سرمایه لوتوس و کارگزاری پارسیان فراهم شد.
تبلیغات

بانک پارسیان با رونمایی از سیستم ارتباط‌های الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار و بانک پارسیان در سجام روش‌های غیرحضوری و جدیدی را برای ثبت‌نام در این سیستم معرفی کرد. 

در این رویداد، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت:

دسترسی ساده و شناسایی هویت یکی از موضوعات مهم در نهادهای مالی است‌. مقدمه شفاف‌سازی، احراز هویت است که باید به درستی انجام شده و مستلزم آن، این است که مراحلKYC طبق استانداردهای شناخته شده بین‌المللی انجام پذیرد.

پرویزیان با اعلام اینکه در ایران همیشه نهادهای پولی و مالی در شمار نهادهای e.KYC شفاف و با استانداردهای نسبتا مدرن هستند، گفت:

برای نمونه در ایران برخلاف برخی کشورها و مناطق دیگر، مشتریان بدون‌نام و مشخصات در سیستم بانکی وجود ندارد. این شفافیت نشان‌دهنده این واقعیت است که تطبیق استانداردهای ایران با دنیا همخوانی دارد. در گروه بانک پارسیان موضوع بسیار مهم این است که باید به‌عنوان یک مشاور امین و درستکار، حس اعتماد و اطمینانی که بین بانک و مشتریان بانک ایجاد شده را ارتقا داده و از طرفی قابلیت و ظرفیت انطباق با مقررات و استانداردهای بین‌المللی را توسعه دهیم. در این راستا وظیفه ما به‌عنوان یک نهاد مالی و پولی این است که با کمترین استرس، هزینه و زمان، زمینه سازی برخورداری از امکانات بیشترتکنولوژیک را برای مشتریان خود فراهم آوریم، به‌گونه‌ای که به مجرد کنار رفتن تحریم ها، تمامی استانداردهای بین‌المللی و پتانسیل های تطبیق برای مشتریان مهیا بوده تا امکان فعالیت برای آنان در تمامی بازارهای منطقه ای و جهانی وجود داشته باشد.

در این نشست، ضرغامی، معاون طرح و توسعه بانک پارسیان با اشاره به آمارهای رسمی در خصوص سهم گسترده معاملات بورس در کشور، ابراز داشت:

بانک پارسیان، در حوزه فراهم کردن سازوکارهای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازارسرمایه، رتبه نخست را داشته و در تلاش است تا با پایش، تحلیل و پوشش نیازهای مشتریان، فعالیت‌های آنان را در این حوزه توسعه دهد. بهره‌گیری از ابزارهای سجام با تأکید بر درگاه های غیر حضوری، خواهد توانست ورود مردم، به بازار سرمایه را تسهیل بخشد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ضرغامی، اپلیکیشن تاپ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین PSP های کشور با دارا بودن ۷.۵ میلیون کاربر فعال و سامانه پیام‌رسان آیگپ به‌عنوان پیام‌رسان چند منظوره و ایمن ملی، شرکت‌های کارگزاری و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و مجموعه بانک پارسیان، توانسته‌اند پیوندی مستحکم میان بازار پول و سرمایه ایجاد کنند.

معاون طرح و توسعه بانک پارسیان اعلام کرده که هدف بعدی، ورود به معاملات آتی بورس کالاست که این بانک به‌دنبال کسب مجوزهای لازم در این خصوص است.

ضرغامی افزود: در راستای ارائه محصولات و خدمات به روز و حرفه‌ای به مخاطبان، بسته اعتباری ویژه کارگزاران و خریداران بورس کالا با نام تجاری " آمادگار" تهیه شده و در سبد محصولات بانک به اجرا درآمده است.

حسین فهیمی ، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و توسعه وجوه در مورد سجام گفت:

همکاری با بانک پارسیان، اولین ارتباط سجام از طریق یک بانک مقتدر و پیشرو است. سجام، گام زیرساختی و استراتژیک ورود به پروژه‌های بزرگ‌تر و راهبردی‌تر در بازار سرمایه کشور است و به‌عنوان یک مشوق برای هموطنانی است که از آن بهره جسته و با یک بار ورود و ثبت‌نام، احراز هویت شده و قادر خواهند بود به‌طور همیشگی، از خدمات بازار سرمایه بهره‌مند شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات