المپوس دوربین E-M1 Mark III را همراه با پردازنده قدرتمند رونمایی کرد

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
المپوس به‌طور رسمی دوربین OM-D E-M1 Mark III را معرفی کرد. دوربین جدید المپوس از وجود یک حسگر میکرو سه چهارم ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
تبلیغات

المپوس یکی از تولید کننده‌های موفق دوربین‌های میکرو چهار سوم است. اینک شاهد یکی از بهترین دوربین‌های کامپکتی هستیم که تا بحال توسط این کمپانی معرفی شده است.

قلب این دوربین المپوس حاوی یک حسگر ۲۰/۴ مگاپیکسلی MOS همراه‌با ۱۲۱ نقطه‌ی فوکوس کراس تایپ و حداکثر سرعت ثبت تصویر ۱۸ فریم‌ بر‌ ثانیه همراه‌ با سیستم ردیابی AF/AE است. این دوربین کماکان از همان LCD نسخه‌ی Mark II با رزولوشن ۱٫۰۳۷ نقطه‌ای و قابلیت چرخش بهره می‌برد. ضمنا باید ویوفایندر الکترونیک (EVF) مورد استفاده نیز اشاره کرد که رزولوشنی ۲٫۳۶ میلیون نقطه‌ای دارد.

المپوس در این دوربین از پردازنده‌ی جدید TruPic IX استفاده می‌کند که باعث می‌شود این دوربین در بخش تثبیت تصویر حتی از محصول گرانقیمت المپوس E-M1X نیز توانایی بیشتری داشته باشد. این امر به این دوربین اجازه می‌دهد هنگام استفاده از لنزهایی مانند M. Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO Zoom به عدد خیره کننده‌ی ۷/۵ استپ در ۵ محور، قابلیت تثبیت تصویر برسد.

عملکرد سیستم لرزشگیر تصویر پنج محوره‌ در دوربین المپوس OM-D E-M1 Mark III (برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید)

المپوس E-M1 Mark III از محصول گرانقیمت المپوس E-M1X قدرت عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی در حالت دستی را به ارث برده است. این دوربین همچنین دارای حالت Starry Sky AF برای عکاسی از آسمان شب و تشخیص دهنده‌ی پیشرفته‌ی چهره و چشم برای حالت عکاسی پرتره است. شایان ذکر است در صورت استفاده از سه پایه برای این دوربین و کاستن لرزش بدنه‌ی دوربین، رزولوشن بالای ۸۰ مگاپیکسل برای عکس برداری قابل دسترس است.

المپوس E-M1 Mark III مانند دیگر محصولات این شرکت یک دوربین قابل اعتماد است. این دوربین با بدنه‌ی دارای پوشش منیزیومی خود در برابر گرد و غبار، ترشح آب و یخ زدگی در ناحیه حسگر کاملا مقاوم است. این ویژگی به دوربین اجازه می‌دهد اثرات لکه‌های غبار روی تصویر برداری را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. یک کنترلر جدید هم به انتخاب نوع فوکوس هنگامی در حال استفاده از منظره یاب هستیم کمک می‌کند.

Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III
Olympus OM-D E-M1 Mark III

از جمله‌ی دیگر بهبود‌های این دوربین باید به پشتیبانی از ارتباط وای‌فای ۵۰ گیگاهرتزی اشاره کرد که امکان انتقال تصاویر را با سرعت بالاتری برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین باید Mark III را اولین دوربینی از المپوس بدانیم که می‌توان فرم‌ویر آن را با استفاده از اپلیکشن گوشی‌هوشمند آپدیت کرد.د 

همه‌ی این پیشرفت‌ها و امکانات باعث می‌شود که E-M1 درواقع یک E-M1X کوچک باشد. این ویزگی در مورد قیمت این محصول نیز صدق می‌کند.المپوس E-M1 Mark III از تاریخ ۲۴ فوریه‌ی سال جاری (پنجم اسفند) با قیمت ۱۸۰۰ دلار برای بدنه، ۲۵۰۰ دلار برای لنز کیت M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO  و ۲۹۰۰ دلار برای لنز کیت M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4.0 IS PRO قابل خرید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات