نیسان از کارلوس گون شکایت کرد؛ درخواست ۹۰ میلیون دلار غرامت

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مقام‌های نیسان طی شکایتی رسمی، درخواست ۹۰ میلیون دلار غرامت از کارلوس گون کردند. مدیرعامل سابق نیسان، همچنان اتهام‌ سوء‌استفاده مالی را رد می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که هنوز جزئیات ماجرای خارج شدن کارلوس گون از ژاپن و گریختن به لبنان روشن نشده است، مقام‌های شرکت خودروسازی نیسان از مدیرعامل سابق شکایت کردند. شکایت رسمی نیسان از کارلوکس گون با درخواست پرداخت ۱۰ میلیارد ین معادل ۹۰ میلیون دلار غرامت به شرکت، ثبت شده است.

مقام‌های نیسان اعلام کرده‌اند که مبلغ ۹۰ میلیون دلار می‌تواند خسارت‌های مالی که این شرکت از سوء‌استفاده‌ی مالی کارلوس گون متحمل شده است را جبران کند. البته با جریمه‌های جدید از سوی آژانس خدمات مالی ژاپن، مدیران ارشد نیسان پیش‌بینی می‌کنند که این مبلغ بیشتر شود.

کارلوکس گون که به بیروت و منزل شخصی‌اش گریخته است، در پاسخ به شکایت نیسان طی بیانیه‎ای گفت:

مانورهای نیسان ادامه دارد. باید اشاره کنیم ماه‌ها پس از اینکه خسارت‌ها معادل ۳۵ میلیارد ین اعلام شد، حالا نیسان ۱۰ میلیارد ین طلب می‌کند.

مدیرعامل سابق نیسان اشاره می‌کند که شکایت این خودروساز ژاپنی درست یک روز قبل از انتشار گزارش مالی شرکت، رسانه‌ای و عمومی می‌شود. کارلوس گون پس از اینکه به لبنان گریخت، برخی از مدیران نیسان را «انتقام‌جو، کینه‌جو و بی‌فکر» خطاب کرد. نیسان می‌تواند مدیرعامل سابق را با اتهام تهمت و افترا هم روبه‌رو کند.

کارلوکس گون از اولین‌بار که در سال ۲۰۱۸ بازداشت شد، اتهام‌ سوء‌استفاده‌ی مالی را رد کرده و بارها تکرار کرده است که «احیای نیسان» در کارنامه وی باقی‌ خواهد ماند و کسی نمی‌تواند آن را از تاریخ پاک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات