ابرخودروی زینگر 21C با فناوری چاپ سه‌بعدی معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تازه‌تأسیس زینگر، به‌زودی از یک ابرخودروی هیبریدی با نام 21C رونمایی خواهد کرد. بدنه و شاسی این محصول با پرینت سه‌بعدی ساخته خواهد شد.
تبلیغات

کوین زینگر (Kevin Czinger)، کارآفرینی اهل کالیفرنیا است. او در سال ۲۰۰۹، شرکت کودا اتوموتیو را تأسیس کرد تا در زمینه‌ی تولید خودروهای برقی و باتری‌های لیتیوم یون فعالیت کند. این مجموعه به‌دلیل مواجهه با مشکلات مالی و بدهی بانکی در سال ۲۰۱۳ ورشکسته شد. پس از آن، کوین زینگر اقدام به تأسیس یک شرکت طراحی با نام فامیلی خود کرد تا سازنده‌ی مدل‌هایی در کلاس سوپراسپرت و ابرخودروی سفارشی باشد.

تصویری از اولین محصول زینگر با نام Czinger Blade که سال ۲۰۱۷ معرفی شد

زینگر در تلاش است تا محصولی انقلابی و فراتر از انتظار تولید کند. نخستین خودروی ساخت این شرکت، تک‌نمونه‌ای به‌نام بلید (Blade) بود که سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. بلید نخستین سوپراسپرت دنیا بود که از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت شاسی و ادوات بدنه استفاده می‌کرد. این محصول هرگز به مرحله‌ی تولید تجاری نرسید؛ اما قرار بود از پیشرانه توربوشارژ گازسوز با قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار استفاده کند و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲ ثانیه داشته باشد.

نخستین محصول تجاری زینگر با نام 21C در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. هنوز جزئیات دقیقی از مشخصات فنی این ابرخودرو منتشر نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود مشابهت‌هایی با بلید دارد. مدل 21C مثل بلید، ساختار کابین تک سرنشین با فرمان در وسط خواهد داشت. همچنین شاسی و بدنه ساخته شده با پرینت‌ سه‌بعدی از آلومینیوم و فیبرکربن ارائه خواهد کرد. پیشرانه مورد استفاده در 21C، هیبریدی خواهد بود؛ اما نوع سوخت مصرفی هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات