شیائومی می 10 پرو با نمره ۱۲۴ از DxOMark، در صدر بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark دقایقی پیش نتیجه‌ی بررسی دوربین شیائومی می ۱۰ پرو را منتشر کرد تا با نمره‌ی ۱۲۴ در صدر فهرست این موسسه قرار بگیرد.
تبلیغات

شیائومی دقایقی پیش از نسل جدید پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. می ۱۰ و می ۱۰ پرو با بهبود‌های گسترده‌ای همراه شده‌اند تا خود را به‌عنوان یکی از توانمند‌ترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۰ معرفی کنند. شیائومی در Mi 10 از یک نمایشگر امولد ۹۰ هرتزی فول‌اچ‌دی پلاس ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده است. اسنپدراگون ۸۶۵ با پشتیبانی از شبکه‌های ۵ جی در قلب می ۱۰ جای گرفته تا قدرت پردازشی مورد نیاز این گوشی شیائومی را تامین کند. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR5 اشاره کرد که در مقایسه با LPDDR4X نزدیک به ۵۰ درصد سریع‌تر است. شیائومی از حافظه‌ی داخلی UFS 3.0 با ظرفیت استفاده کرده که بیش از دو برابر سریع‌تر از حافظه‌های UFS 2.1 مورد استفاده در نسل پیش است. می ۱۰ در چندین نسخه راهی بازار خواهد شد که شامل نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی می‌شود.

اما نکته‌ی جالب‌توجه در خصوص خانواده‌ی MI 10 تجهیز آن‌ها به ماژول چهارگونه‌ی بسیار توانمند دوربین است. در این بین می ۱۰ پرو به‌لطف استفاده از ماژول‌های پیشرفته‌تر، توانایی بسیار بالایی در بخش عکاسی دارد. شاخص‌ترین ویژگی آن بهره‌گیری از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با لنز ۲۵ میلی‌متری (معادل استاندارد فول‌فریم) F/1.69 است که تصاویر خروجی ۲۵ مگاپیکسلی را به‌ارمغان می‌آورد. شیائومی از دو دوربین برای ثبت تصاویر تله‌فوتو بهره برده است؛ نمونه‌ی اول به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۶ اینچی با لنز ۵۰ میلی‌متری F/2 مجهز شده؛ در حالی که کاربران برای ثبت تصاویر با زوم بیشتر می‌توانند از دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی ۱/۴.۴ اینچی با لنز ۹۴ میلی‌متری F/2 بهره ببرند. آخرین ماژول به‌کاررفته در دوربین نیز ترکیبی از سنسور ۱۳ مگاپیکسل با ابعاد ۱/۲.۸ اینچی و لنز اولتراواید ۱۶ میلی‌متری F/2.2 است. هر دو گوشی خانواده‌ی MI 10 قادر به ضبط کلیپ‌های ویدیو‌های 8K‌ با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه هستند.

عملکرد شیائومی می ۱۰ پرو در بررسی dxomark

موسسه‌ی DxOMark طبق سنت همیشگی خود در بررسی دوربین توانمندترین گوشی‌های هوشمند، به بررسی عملکرد می ۱۰ پرو نیز پرداخته است. استفاده از ترکیب موارد مذکور باعث شده است تا با نمره‌ی کلی ۱۲۴، می ۱۰ پرو در صدر محصولات ارزیابی شده توسط DxOMark قرار بگیرد. این موسسه، عملکرد پرچم‌دار شیائومی را این‌گونه ارزیابی می‌کند:

پس از عرضه‌ی گوشی Mi CC9 Pro با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و توانمند خود، بسیاری شیائومی را یکی از بهترین تولید‌کنندگان ماژول دوربین در گوشی‌های هوشمند عنوان کردند. حال گوشی می ۱۰ پرو مهر تاییدی بر توانمندی شیائومی در این بخش زده است. با وجود استفاده از سخت‌افزاری مشابه با Mi CC9 Pro، شیائومی به‌لطف قدرت پردازشی بالای اسنپدراگون ۸۶۵، موفق به بهبود قابل توجه عملکرد دوربین می ۱۰ پرو شده است.دوربین پرچم‌دار جدید شیائومی تقریبا در تمامی آزمون‌ها خروجی فوق‌العاده‌ای (در برخی شرایط بهترین در دنیای موبایل) را به‌ارمغان می‌آورد تا خود را نه تنها به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری با گوشی هوشمند معرفی کرده، بلکه جایگاه اول فهرست DxOMark را نیز از آن خود کند.

نظر شما در رابطه با شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو و عملکرد عالی دوربین آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات