آغاز همکاری بلندمدت تیم مرسدس‌ بنز و AMD در مسابقات فرمول یک

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با جدایی AMD از تیم فرمول یک فراری، مرسدس بنز تبلیغات پردازنده‌های AMD را برای فصل ۲۰۲۰ برعهده خواهد داشت.
تبلیغات

AMD‌ و تیم مسابقات فرمول یک Mercedes-AMG Petronas از آغاز همکاری جدید بلندمدت خبر دادند که نمایانگر اشتیاق فراوان هر دو شرکت برای عملکرد بهتر است. آغاز این همکاری از فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک رقم می‌خورد. AMD تأیید کرده است دیگر اسپانسر تیم فراری نخواهد بود و خودروساز ایتالیایی هم نام AMD را از وب‌سایت خود برداشته است.

براساس این همکاری، لوگو AMD در هر دو طرف بدنه‌ی خودروهای تیم فرمول یک مرسدس و روی لباس رانندگان و زیرساخت‌های کنار جاده‌ای در فصل ۲۰۲۰ مسابقات دیده خواهد شد. تیم فرمول یک مرسدس‌بنز هم از تراشه‌های AMD شامل پردازنده‌های سرور سری اپیک و پردازنده‌های لپ‌تاپ AMD رایزن پرو به‌منظور بهینه‌سازی بخش‌های مختلف فنی استفاده خواهد کرد. جان تیلور، مدیر ارشد بازاریابی AMD، درباره‌ی این همکاری گفت:

در AMD در بهترین شرایطمان هستیم و فناوری‌های قدرتمندی تولید می‌کنیم که محاسبات پیشرفته را به مرزهای تازه‌ای جابه‌جا می‌کند. همکاری با Mercedes-AMG Petronas، تیمی که جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را به‌کار می‌گیرد، برای ما بسیار هیجان‌انگیز است. ما روح مشترکی برای ارائه‌ی نوآوری‌ها و عملکرد باورنکردنی از کارخانه تا مسیر اتومبیل‌رانی داریم.
Mercedes-AMG F1  2020

اولین نشانه از همکاری بنز و AMD را آخرِ همین هفته می‌توان مشاهده کرد. به‌محض آغاز فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌)، تیم مرسدس AMG اولین خودرو فرمول یک خود را برای سال ۲۰۲۰ روانه‌ی پیست می‌کند. در هر دو سمت این خودرو، لوگو AMD قرار گرفته و رانندگان تیم یادشده، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس، هدایت خودروها را برعهده خواهند داشت. توتو وولف، مدیر اصلی و مدیرعامل تیم فرمول یک Mercedes-AMG Petronas، درباره‌ی همکاری تیم با AMD می‌گوید:

نوآوری در قلب [مسابقات] فرمول یک جای دارد. برای افزایش عملکردمان، همیشه سعی کردیم مرزهای فناوری را جا‌به‌جا کنیم. خشنودیم که AMD به‌عنوان همکار به تیم پیوسته و با کشف راه‌حل‌های پیچیده برای گشایش عملکرد بالقوه‌ی همچنان ناشناخته مسیر خود را دنبال می‌کنیم.

تیم فرمول یک Mercedes-AMG Petronas زیرمجموعه‌ی مرسدس‌بنز در مسابقات فرمول یک است و در رقابت‌های جهانی فرمول یک FIA (فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی) حضور دارد؛ مسابقاتی که عنوان رهبری ورزش‌های موتوری جهان را یدک می‌کشد و قدیمی‌‌ترین سری ورزشی سالانه در جهان است. مقر اصلی تیم بنز در دو پردیس فناوری در کشور بریتانیا قرار دارد که در کلاس جهانی فعالیت می‌کنند. این تیم طراحی، توسعه، تولید و شرکت در رقابت‌های مرتبط‌ با خودروهای مسابقه‌ای و واحدهای پیشرانه‌های هیبریدی (Hybrid Power Units) را برعهده دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات