بازی‌های موبایلی بزرگ‌ترین بخش از صنعت گیمینگ را تشکیل می‌دهد

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بازار گیمینگ گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش از کل بازار گیمینگ است و بیشتر درآمد این بخش، از دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل iOS‌ حاصل می‌شود.
تبلیغات

بازار گیمینگ گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش از کل بازار گیمینگ است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، بازار بازی‌های موبایلی ۶۸٫۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود که بیشترین بخش آن، یعنی ۵۴٫۹ میلیارد دلار، مربوط‌به گوشی‌های هوشمند و میزان کمتری معادل با ۱۳٫۶ میلیارد دلار برای تبلت‌ها بود.

پیش‌بینی برای چندسال آینده این است که بازار گیمینگ موبایل رشد داشته باشد و درهمین‌حال، حجم بازار بازی‌های مبتنی‌بر مرورگر و کامپیوتری کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود گیمینگ در بخش کنسول ثابت بماند.

mobile gaming

درحال‌حاضر، بیشتر درآمد گیمینگ موبایل حاصل از دستگاه‌های مبتنی‌بر سیستم‌عامل iOS‌ است؛ ولی طبق پیش‌بینی‌ها، تا پیش از سال ۲۰۲۳، درآمد گیمینگ در سیستم‌عامل اندروید از پلتفرم اپل پیشی خواهد گرفت. در ایالات متحده، Clash of Clans با اندکی سود بیشتر درمقایسه‌با بازی Fortine، پردرآمدترین بازی در دستگاه‌های آیفون بوده است. بازی Clash of Clans را توسعه‌دهنده‌ی فنلاندی، سوپرسل، ساخته است؛ شرکتی که در پشت پرده‌ی تولید بازی Clash Royale نیز قرار دارد. ذکر این نکته لازم است که شرکت چینی تنسنت در سال ۲۰۱۶، بخش عمده‌ای از سهام سوپرسل را از آن خود کرد.

mobile gaming

اینکه بیشتر درآمد صنعت گیمینگ، یعنی درحدود ۴۰ درصد از خریدهای درون‌برنامه‌ای حاصل می‌شود، چندان هم تعجب‌آور نیست. دومین بخش پردرآمد در بازی‌ها، ویدئوهای تبلیغاتی است که تنها ۳۰ درصد از کل درآمد این صنعت را به خودش اختصاص داده است. برای مقایسه، اپلیکیشن‌های معمولی بیشتر درآمدشان را از تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی به‌دست می‌آورند.

اغلب کاربران با واقعیت مجازی آشنا هستند، اما درعین‌حال فکر می‌کنند این فناوری بسیار گران است. درنتیجه فناوری یادشده همچنان در تقلا است تا قسمتی از بازار گیمینگ را تصاحب کند. از آن‌جایی که پایگاه اجتماعی واقعیت افزوده در آینده‌ی نزدیک با سرعت بسیاری رشد خواهد کرد، انتظار می‌رود از سال آینده این فناوری، واقعیت مجازی را کنار بزند و درآمد بیشتری کسب کند.

mobile gaming

با اینکه بسیاری از افراد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای تماشای رویدادهای زنده و سرگرمی‌های ویدئویی به‌کار می‌برند، پیش‌بینی می‌شود گیمینگ همچنان اصلی‌ترین مورد استفاده برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات