توافق Quantum با وسترن دیجیتال برای خرید سیستم ذخیره‌سازی ActiveScale

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوانتوم با وسترن دیجیتال برای خرید سیستم ذخیره‌سازی اکتیواسکیل به‌توافق رسیده است.
تبلیغات

کوانتوم (Quantum)، شرکت فعال در حوزه‌ی ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های ویدئویی، اعلام کرده با وسترن دیجیتال برای تصاحب کسب‌وکار ذخیره‌سازی ابری اکتیواسکیل (ActiveScale) به‌توافق رسیده است. سازوکار ذخیره‌سازی ابری اکتیو‌اسکیل وسترن‌ دیجیتال برای ذخیره‌سازی ارزان و سریع و مطمئن انبوهی از داده‌های بدون ساختار استفاده می‌شود که به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند. اکتیواسکیل مدتی است که نتوانسته در وسترن دیجیتال به‌خوبی رشد کند؛ اما به‌نظر می‌رسد می‌تواند در مجموعه‌ی کوانتوم جایگاه مناسبی به‌دست آورد؛ مجموعه‌ای که از سیستم‌های ذخیره‌سازی HDD و SSD با کارایی مطلوب و سیستم‌های ذخیره‌سازی کم‌هزینه tape-base برخوردار است.

activescale01

امروزه، سیستم‌های اکتیو‌اسکیل می‌توانند تا ۵۷/۵۵ پتابایت داده را با استفاده از تکنولوژی‌های BitSpread و BitDynamics و Erasure Coding ذخیره کنند. عملکرد چشمگیر اکتیواسکیل می‌تواند توان عملیاتی ترکیبی معادل ۷۵ گیگابایت‌بر‌ثانیه را ارائه دهد. وسترن‌ دیجیتال مدتی است قصد دارد سیستم‌های ذخیره‌سازیش را واگذار کند؛ چراکه رقابت دربرابر غول‌های سیستم‌های ذخیره‌سازی مانند Dell EMC ،IBM ،Net App ،HPE و هیتاچی که کنترل بیش از ۵۰ درصد بازار را در دست دارند، برای این شرکت امری دشوار شده است.

سال گذشته، وسترن دیجیتال آرایه‌های ذخیره‌سازی تمام فلش خود، یعنی IntelliFlash را به DDN فروخت و حالا اعلام کرده است گزینه‌های استراتژیک مختلفی برای جایگزینی با تجارت اکتیواسکیل در نظر گرفته است. بنابر اطلاعات فعلی، وسترن دیجیتال بخش اکتیواسکیل خود را به مبلغ نامعلومی فروخته است و کوانتوم انتظار دارد تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) این معامله را نهایی کند.

افزون‌براین، کوانتوم اعلام کرده است به پشتیبانی از دستگاه‌ها و مشتریان فعلی این سرویس ادامه خواهد داد؛ اگرچه تأکید کرده اکتیواسکیل را بیشتر برای نرم‌افزار و تکنولوژی و متخصصان آن خریده است. جیمی لرنر، مدیرعامل کوانتوم، در‌این‌باره می‌گوید:

با بازگشت کوانتوم به مسیر رشد، در حال ارزیابی تمهیدات استراتژیکی هستیم که می‌تواند مجموعه‌ی فناوری ما را تقویت کند. نرم‌افزارهای ذخیره‌سازی شی‌ءمحور با استراتژی تمرکز بر بازار و سبد محصولات ما تناسب آشکاری دارد. ما به این محصول و رضایت مشتریان اکتیواسکیل متعهد و آماده‌ی همکاری برای حل مشکلات آن‌ها درزمینه‌ی ذخیره و مدیریت داده‌های بدون ساختار هستیم. با پیوستن دانشمندان و مهندسان اکتیواسکیل، می‌توانیم نقشه‌ی راه پایداری شامل ارائه خدمات ذخیره‌سازی روی ترکیبی از دیسک و نوار ارائه دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات