گلکسی زد فلیپ اولین دستگاه تاشدنی مجهز به شیشه‌ی تاشو است

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
گوشی تاشدنی جدید سامسونگ، اولین دستگاهی است که از شیشه‌ی تاشو در صفحه‌نمایش خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) گوشی تاشدنی جدید سامسونگ است که لحظاتی پیش در رویداد آنپکد ۲۰۲۰ درکنار خانواده گوشی‌های سامسونگ گلکسی S20 معرفی شد. بنا به ادعای سامسونگ، گلکسی زد فلیپ اولین دستگاهی است که در صفحه‌نمایش خود از شیشه‌ی تاشدنی استفاده کرده است.

تمامی دستگاه‌های تاشدنی که تاکنون معرفی و به بازار عرضه شده بودند، از پلاستیک برای پوشاندن صفحه‌نمایش خود استفاده می‌کردند. باتوجه به گزارش‌های کاربرانی که از دستگاه‌های تاشو مثل میت ایکس هواوی، گلکسی فولد و موتورولا ریزر استفاده کرده‌اند، پوشش پلاستیکی صفحه‌نمایش یکی از نقاط ضعف دستگاه‌های تاشدنی است که حس کاربری نه‌چندان خوشایندی منتقل می‌کند و در خش‌پذیری بسیار مستعد است.

سامسونگ شیشه‌ی به‌کار رفته در گلکسی Z فلیپ را «شیشه‌ی فوق نازک» (Ultra Thin Glass) می‌نامد و ادعا می‌کند که توانایی تحمل ۲۰۰ هزار بار تاشدن را دارد. شیشه‌ی تاشدنی گلکسی زد فلیپ اختراع خود سامسونگ است و نام «Ultra Thin Glass» به ثبت تجاری رسیده است. انتظار می‌رود استفاده از شیشه به‌جای پلاستیک بسیاری از مشکلات گوشی‌های تاشدنی، مخصوصا مشکلاتی که گریبان‌گیر اولین گوشی تاشدنی سامسونگ یعنی گلکسی فولد بودند را برطرف کند. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۱۳۸۰ دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات